چرا نامه سری دیوان دست به دست می‌چرخد؟



اخبار,اخبار سیاسی , کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

 

اخبار سیاسی - تابش:
چرا نامه سری دیوان دست به دست می‌چرخد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: چرا گزارش برداشت 4.1میلیارد دلار بدون تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه، در صحن علنی مطرح شده و چرا نامه سری دیوان محاسبات دست به دست می چرخد؟

به گزارش ایرنا «محمدرضا تابش» در تذکری با استناد به بند 3 ماده 221 آیین نامه داخلی مجلس در مورد نحوه تهیه گزارش های دیوان محاسبات و اجرای وظایف نظارتی مجلس افزود: کمیسیون برنامه و بودجه موظف است کلیه گزارشات واصله از دیوان را بررسی و نتیجه را به اطلاع نمایندگان برساند و نظارت حق مجلس است.

وی با بیان این که روال کار ارایه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلار قانونی نیست ، ادامه داد: فقط گزارش دیوان محاسبات در کمیسیون مطرح شد و قرار بود آقایان «نوبخت» و «سیف» رییس بانک مرکزی در جلسه کمیسیون حاضر شده و درباره آن توضیح دهند که توضیحات آن ها هنوز استماع نشده و گزارش آن در کمیسیون تصویب نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: پرداخت بر اساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه انجام شده و از صندوق توسعه ملی هم نبوده بلکه از بانک مرکزی صورت گرفته است.

تابش اضافه کرد: روال در دستور کار قرار گرفتن این گزارش قانونی نبوده و باید استنادات دولت هم استماع شود.

«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس اظهار داشت: روال کار مجلس این است که وقتی کمیسیون رسما نامه می نویسد ، گزارش در دستور کار قرار می گیرد و حرف های شما حرف های جدیدی است که می شنویم.

همچنین محمدرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در این مورد گفت: شاید در جلسه ای که این موضوع با حضور نماینده دیوان محاسبات و دستگاه های اجرایی در کمیسیون مطرح شد ، آقای تابش حضور نداشتند.

به گفته کاتب، این گزارش در کمیسیون مطرح ، جمع بندی و با رعایت روال قانونی تقدیم مجلس شده است.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: تا زمانی که گزارشی در کمیسیون تصویب نشود ، ما در دستور نمی آوریم و روال قانونی هم در مورد این گزارش طی شده است.

وی اضافه کرد: این که گفته می شود گزارش دیوان محاسبات دقیق نبوده، موضوع دیگری است و باید گفت مرجع رسمی در این زمینه دیوان محاسبات است و اگر مخالفتی با آن دارند با دیوان صحبت کنند.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در دستور کار امروز جلسه علنی مجلس قرار دارد.
اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------