آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

احمدی‌نژاد نیاز به يك ریکاوری سیاسی دارد



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌نژاد


 اخبار سیاسی  - اعلام برائت حامیان سابق احمدی‌نژاد از او یک "حسن" است
نماینده مجلس: احمدی‌نژاد بین اصولگرایان و مردم پایگاهی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سخنان اخیر احمدی‌نژاد درباره بازگشتش به عرصه سیاست به شرط «شدت یافتن توطئه علیه رهبری» خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد نیاز به یک ریکاوری بلند‌مدت سیاسی دارد تا بتواند دوباره به عرصه سیاست بازگردد.

نشست‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد با اعضای جبهه پایداری و برخی چهره‌های اصولگرا، نشان‌دهنده‌ی آن است که وی برای انتخابات آینده مجلس برنامه‌هایی در سر دارد. با وجود آنکه روز‌به‌روز از حلقه متحدانش کاسته می‌شود و اکثر گروه‌ها و افرادی که او را در رقابت با آیت‌الله هاشمی در انتخابات 84 به قدرت رساندند، امروز از وی تبری می‌جویند تا جاییکه حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثار گران و تشکلش زمانی از بانیان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد بود، در نشست خبری خود در روز شنبه اظهار داشت: «زمانی که آقای احمدی‌نژاد مسئولیت اجرایی پیدا کرد و با سیاست‌ها و مرام نامه جمعیت ایثارگرایان زاویه گرفت، عضویت وی تعلیق و سپس لغو شد و مدت‌ها است که جمعیت ایثارگرایان رابطه‌ای با آقای احمدی‌نژاد ندارد.»

این در حالی است که گزارش شده محمود احمدی‌نژاد در سخنانی جدید گفته است که" اگر توطئه‌ها علیه رهبری شدت بگیرد دوباره به سیاست بازمی‌گردد" این سخنان از سوی یکی از سایت‌های حامی احمدی‌نژاد تکذیب شد اما برخی نمایندگان مجلس از تحرکات جدید جریان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس خبر دادند.

در همین راستا، منصور حقیقت‌پور، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تا زمانی که احمدی‌نژاد منطبق بر اصول و در چهارچوب قوانین رفتار می‌کرد، مورد تایید خیلی‌ها بود ولی وقتی از این اصول خارج شد، اشکالی ندارد که دیگر مورد تایید قرار نگیرد چراکه در حال اشتباه کردن بود، هست و به هیچ نصیحت و مشاوره‌ای گوش نمی‌داد و نمی‌دهد. بنابراین اعلام برائت حامیان سابق احمدی نژاد یک حسن است.

حقیقت پور ادامه داد: اینگونه نیست که ایثارگران در هر انتخاباتی بتوانند گزینه مورد‌نظر خود را بر کرسی ریاست بنشانند چرا که در مجلس حتی یک نماینده هم ندارند، گفت: گاهی در مواقع سرنوشت‌ساز در کشور، فضاهای احساسی ایجاد می‌شود همین احساسات منشا تصمیم‌گیری‌های حیاتی می‌شود؛ انتخاب آقای احمدی نژاد در سال 84 هم بر این اساس بود. البته آدم‌ها که از ابتدا دچار انحراف نمی‌شوند و بعد از رسیدن به پست و مقامی به این باور می‌رسند که شخص مهمی هستند و همین باور آن‌ها را از مسیر اصلی‌شان دور می‌سازد دوام بر نیت خوب تا رسیدن به نقطه خلوص مهم است.

وی در ادامه افزود: محمود احمدی‌نژاد از نظر اصولگرایان شروع خوبی داشت اما به یکباره از مسیرش منحرف شد و به انحطاط کشیده شد. احمدی‌نژاد و گروهش رویه‌ای را پیش گرفتند و این رویه موجب شد تا فاصله‌شان با مردم، رهبری و نظام زیاد شود. در زمان پیامبر نیز اینگونه بود که به جز سه نفر همه مرتد شدند، مقداد و سلمان و ابوذر. ریزش و رویش در هر جامعه‌ای که خداوند مخیر آفریده و تصمیم‌‌گیرنده را انسان‌ها قرارداده است وجود دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس در خصوص اعلام برائت حامیان احمدی‌نژاد از وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد دور نهم با احمدی‌نژاد دوره دهم از نظر اصولگرایان دو تعریف دارد. ایشان به خاطر افرادی، بسیاری از پل‌ها را خراب کرد از جمله ارتباط با رهبری. ایشان در زمان روی کار آمدنش تاکید داشت که من سرباز رهبری‌ام.  ولی دیدیم که در دوره دهم به‌خاطر مشایی در مقابل رهبری ایستاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سخنان اخیر احمدی‌نژاد درباره بازگشتش به عرصه سیاست به شرط «شدت یافتن توطئه علیه رهبری» خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد نیاز به یک ریکاوری بلند‌مدت سیاسی دارد تا بتواند دوباره به عرصه سیاست بازگردد. می‌گوید اگر توطئه علیه رهبری شدت یابد می‌آیم، بداند که رهبری مالک اشتر زیاد دارد و آنها کار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند و بنابراین در اینجا هم نیازی به احمدی‌نژاد نیست. وی در پایان سخنانش تاکید کرد: احمدی‌نژاد هیچ‌گاه خود را اصول‌گرا معرفی نکرد چرا که اصول‌گرا معتقد به بیداری اسلامی است و احمدی‌نژاد همواره می‌گفت بیداری انسانی. بنابراین ایشان نه تنها در بین اصولگرایان جایگاهی ندارد بلکه در بین توده مردم نیز پایگاه اجتماعی خود را از دست داده است.
اخبار سیاسی - آفتاب
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------