آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

متن کامل نطق نیمه تمام علی مطهری



اخبار,اخبار سیاسی , علی مطهری

 

اخبار سیاسی - متن کامل نطق نیمه تمام علی مطهری

علی مطهری در نطق میان دستورش ادامه حصر را بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی دانست که این گفته وی با اعتراض شدید نمایندگان مجلس مواجه شد و در نهایت با شعار مرگ بر فتنه‌گر نطق وی نیمه تمام ماند و جلسه علنی برای دقایقی از سوی ابوترابی تعطیل اعلام شد.

به گزارش ایران علی مطهری در آغاز نطق 7 دقیقه‌ای خود که ناتمام باقی ماند میلاد پیامبر اسلام (ص) را تبریک گفت و افزود: جشن میلاد پیامبر (ص) در میان ما مسلمانان نسبت به جشن میلاد مسیح و جشن میلاد پیامبر (ص) در میان اهل سنت از شور و هیجان کمتری برخوردار است، گویی یک نوع تقسیم کار صورت گرفته است. بزرگداشت پیامبر اسلام (ص) به اهل سنت واگذار شده و بزرگداشت ائمه اطهار به شیعه. این یک نقطه ضعف برای ماست که باید به همت روحانیت و رسانه‌ها اصلاح شود.

او ادامه داد: نگاهی به برنامه‌های رسانه ملی در این ایام و مقایسه آن با برنامه‌های عید نوروز از نظر شادی آفرینی این حقیقت را آشکارتر و این شائبه را تقویت می‌کند که شادی‌ها مخصوص مناسبت‌های ملی و غم و اندوه ویژه مناسبت‌های مذهبی است.

مطهری درباره‌ وحدت اسلامی نیز گفت: متاسفانه در این خصوص پیشرفتی نداشته‌ایم و پس رفت داشته‌ایم و دشمنی ها بیشتر شده است، علت اصلی آن این است که بیشتر حرف می‌زنیم و کمتر عمل می‌کنیم. وقتی از وحدت اسلامی سخن می‌گوییم اما اجازه ساخت یک مسجد را در تهران به آنها نمی‌دهیم، روشن است که دلها به هم نزدیک نمی‌شوند و آنها نیز در مکه و مدینه تلافی می‌کنند، اگر اقداماتی نیز آنچه رهبر انقلاب در کردستان فرمودند که مردم آن سامان مجازند اذان خود را بشوند آنگاه آثار خیر آن را خواهیم دید، تاثیر تندروهای دو طرف نیز آشکار است.

او افزود: از آن سو شیعه را مشرک می‌دانند و مبارزه با او را مقدم بر مبارزه با کفار معرفی می‌کنند واز این سو برخی از مداحان بر طبل تفرقه می‌کوبند و حتی هنگام رحلت یا میلاد پیامبر اسلام ( ص) به جای آنکه از مناقب آن حضرت بگویند مسائل تفرقه انگیزمی‌گویند.

وی گفت: در این میان علمای شیعه و سنی وظیفه‌ی سنگینی در نفی و تحریف مبطلان و مبارزه با بدعتها دارند، اگر وحدت اسلامی آن گونه که مرحوم آیت‌الله بروجردی،امام خمینی و آیت‌الله مطهری و رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند دنبال و بیشتر بر مشترکات و تشکیل جبهه واحد در مقابل دشمن مشترک تاکید می‌شد امروز زمینه‌ی تشکیل گروههایی چون داعش و القاعده وجود نداشت.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ترورهای اخیر فرانسه را محکوم کرد و گفت: اگرچه اقدامات مکرر نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) نیز محکوم است.

این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: در نهم دی ماه امسال برخی از رسانه ها از جمله صدا و سیما راه افراط پیمودند و بر طبل تفرقه کوبیدند و ماهیت نه دی را آنگونه که دوست داشتند معرفی کردند در حالی که همه می دانند در نهم دی ماه سال 88 مردم با قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه به دفاع از انقلاب اسلامی پرداختند.

او به دولت تذکر داد که بهتر بود در برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به جای مجادله با مجلس و ایجاد تنش در کشور صداقت به کار می‌برد و به اشتباه بانک مرکزی و سپس تلاش برای جبران آن اقدام می‌کرد و عذرخواهی می‌کرد، از این دولت انتظار نداریم که روش‌های دولت گذشته را تکرار کند.

او از وزیر راه نیز درخواست کرد مساله صدور مجوز پرواز هواپیماهای شرکت صهیونیستی اوکراین اینترنشنال از فراز ایران را که مورد تحریم کشورهای عربی است و نتیجه‌ی آن را به اطلاع ملت برساند.

مطهری با اشاره به این که چندین ماه است که معاون سیاسی وزیر کشور مشخص نشده است گفت: این امر کفایت وزیر کشور را زیر سوال برده است لازم است در اسرع وقت یک فرد فراجناحی و بدون تعصب گروهی برای این سمت انتخاب شود. همچنین سال گذشته وزیر کشور به خاطر جدی نگرفتن عفاف و حجاب از مجلس کارت زرد گرفت و از او خواسته شده که از رسمیت یافتن پوششی به نام ساپورت در خیابانها جلوگیری کند اما وی این امر را به شوخی برگزار کرد وامروز شاهد رواج آن هستیم، بدیهی است که مجلس همچنان این موضوع را دنبال می‌کند.

مطهری همچنین از شهرداری تهران و پلیس راهور به دلیل رعایت خط عابر پیاده و حرکت خودروها بین دو خط تشکر کرد و افزود: وضعیت رانندگی ما در دنیا اسف بار است و ما در رتبه های آخر قرار داریم و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

این نماینده مجلس در ادامه نطق خود با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت: برگزاری این جشنواره از آن جهت قابل تقدیر است که عده‌ای دلسوز فرهنگ و هنر کشور که ایدئولوژی و هنر را قابل جمع می‌دانند به جای آه و ناله از وضعیت سینمای کشور خود وارد عرصه‌ی ساخت فیلم شدند و عملا فیلم مطلوب خویش را به نمایش می گذارند. این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و قطعا در صنعت سینمای کشور اثرگذار خواهد بود. و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این افراد حمایت کند.

به گزارش ایسنا، مطهری وارد حاشیه‌دارترین بخش نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس شد و گفت: این جانب حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضایی همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی می‌دانم.

نمایندگان مجلس در این بخش از نطق مطهری سخنان وی را با شعارهای مرگ بر فتنه قطع کردند.

ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت از نمایندگان خواست نظم جلسه را حفظ کنند و خطاب به مطهری گفت: جنابعالی در فضای واقعی کشور قرار دارید که آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رافت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده و اگر اراده‌ی نظام بر رافت و رحمت نبود قطعا به گونه‌ی دیگری انجام می‌شد.

وی گفت: شما در جریان واقعیت هستید این گونه احکامی که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته بر اساس احکام قطعی شرعی، اختیارات قانون اساسی شکل گرفته و این گونه طرح بحث کردن اعتراض عمومی نمایندگان مردم را در پی دارد و نمایندگان مردم نمایندگان ملت هستند. از شما انتظار می رود که مصالح ملی، احکام شرعی و قانون اساسی را رعایت کنید.

در ادامه بذر پاش به مطهری اخطار داد که وقت نطق 7 دقیقه‌ای اش تمام شده که مطهری در پاسخ او گفت: از وقت من دقیقه باقی مانده و آقای ابوترابی نیز بهتر بود بعد از نطق من این صحبت‌ها را انجام می‌دادند.

ابوترابی‌فرد نیز پاسخ داد: شما صحبتی می‌فرمایید که انضباط مجلس را به هم می‌ریزد که مطهری در پاسخ گفت، نباید به هم بریزد! با این حال ابوترابی‌فرد بار دیگر تاکید کرد که شما باید در مذاکرات و صحبت خود طوری صحبت کنید که انضباط جلسه حفظ شود.

مطهری در پاسخ به ابوترابی‌فرد گفت: هر کسی آزاد است نظر خودش را اعلام کند این صحبت مطهری نیز با واکنش نماینگان روبرو شد.

اما مطهری در میان اعتراض نمایندگان نطق خود را ادامه داد و گفت:‌ادامه‌ی آن ( حصر خانگی) را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم. معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضاییه کوتاهی کرده است. همه می‌دانند که من هیج تعلق خاطری به آقایان موسوی و کروبی ندارد و در انتخابات سال 88 نیز به آقای رضایی رای دادم. هدف این جانب دفاع از یک موضوع بزرگتر ، آن هم رفتار اسلامی با منتقدان حکومت است.

به گزارش ایسنا، بار دیگر نطق مطهری توسط نمایندگان مجلس قطع شد و نمایندگان شعار مرگ بر فتنه گر سر دادند.

در ادامه در میان شعار مرگ بر فتنه گر مجلس، ابوترابی‌فرد از مطهری خواست که نطق خود را به پایان برساند و نمایندگان را به آرامش دعوت کرد با این حال نمایندگان به شعارهای خود ادامه دادند و ابوترابی‌ جلسه علنی را برای دقایقی ختم کرد.
اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------