آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان | مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ايران مطلع هستیم

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. فارس نوشت: برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای…

نطق مطهری و شأن مجلس



اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 

 اخبار سیاسی - نطق مطهری و شأن مجلس

دیروز و در جریان نطق میان‌دستور آقای مطهری، در دقایقی که رییس جلسه، اعلام تنفس کرد و خبرنگاران هم به بیرون صحن هدایت شدند، آقای ابوترابی اصرار داشتند که نطق آقای مطهری ادامه پیدا نکند، ولی آقای مطهری معتقد بودند که نطق باید تمام شود و انصافا هم این‌ کار را کردند، اما در آخرین لحظات نطق، موجی از نمایندگان معترض به سمت تریبون آمدند و در واقع ایشان را به پایین کشیدند.

در آن ثانیه‌های آخر یکی از آقایان نماینده به طرف جایگاه نطق رفت تا برگه نطق ایشان را پاره کند و پشت‌سر او تعدادی از نمایندگان به ‌سمت آقای مطهری هجوم آوردند که در این موج آقای مطهری نزدیک بود به زمین بخورد اما این اتفاق نیفتاد و تنها دست چپ ایشان مقداری آسیب دید

 

 من هم چون دفاع از آزادی تریبون مجلس را وظیفه خود می‌دانستم از لحظه آغاز اعتراض‌ها سعی کردم از آقای مطهری دفاع کنم و تا آخرین دقایق هم این کار را کردم، اما در نهایت آقای قاضی‌پور با گفتن اینکه «من با تو یک کار شخصی دارم» من را از جایگاه نطق پایین آورد و اگر من را به این بهانه پایین نمی‌آوردند، تا انتها خودم را سپر می‌کردم تا آقای مطهری حرفش را به پایان برساند.

 

چراکه معتقدم باید تا انتها از بیان سخنان آقای مطهری دفاع می‌شد. ما اعتقاد داریم که هر نماینده حق دارد نطق خود را ایراد کند و بعد از ایراد نطق هرکس اعتراضی داشت، می‌تواند اعتراض خود را بیان کند. اما اینکه مانع حرف‌زدن کسی بشوند باعث می‌شود که از فردا باب جدیدی باز شود و هرکس خواست حرفی بزند، عده‌ای جمع شوند و نگذارند حرفش را بزند. این اتفاقی است که به عقیده من در شأن مجلس و تریبون آن نیست و خاموش‌کردن تریبون مجلس هم به‌نفع هیچ‌کس نیست.

 

من معتقدم همان‌طور که همه ما خود را ملزم می‌دانیم تا علاوه‌بر احترام نظام و مجلس، احترام طرف مقابل خود را هم رعایت کنیم، آنها هم باید به حقوق ما احترام بگذارند. به نظر من نطق آقای مطهری در جلسه روز یکشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه، یک‌روز تاریخی را در تاریخ نطق‌های مجلس ثبت کرد. این درست است که طرف مقابل در حال ابراز احساسات خودش بود، اما معتقدم اگر به تریبون مجلس حمله و حرمت آن شکسته شود، این رویه ادامه پیدا می‌کند.

 

بعدها هم دیگر انسان‌هایی که می‌خواهند سخنی بگویند یا در انتقاد از مساله‌ای حرفی بزنند، ممکن است با همین روش‌ها جلوی حرفشان گرفته شود؛ در این صورت آزادی بیان افراد به خطر می‌افتد. من فکر می‌کنم این‌روز، روز خوبی برای تریبون مجلس نبود و امیدوارم که این اتفاق دیگر تکرار نشود.

 

درباره اظهارنظر برخی همکاران منتقد آقای مطهری که بعد از جلسه اعلام کردند این اتفاق، واکنش طبیعی مجلس بوده هم تنها می‌توانم بگویم که اگر این واکنش‌ها طبیعی است، احتمالا، سایر روزها شاهد واکنش‌های غیرطبیعی مجلس به سایر نطق‌ها هم خواهیم بود.

عابد فتاحی-نماینده ارومیه
اخبار سیاسی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------