آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

روحانی: مقدمات ساخت دو نیروگاه دیگر فراهم شد



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - روحانی: مقدمات ساخت دو نیروگاه دیگر فراهم شد

رییس جمهوری گفت: استان بوشهر استعدادهای زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد و باید از مرزبانی خوب مردم استان بوشهر همیشه سپاسگزار باشیم

رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست دولت تعامل سازنده با جهان بویژه همسایگان جنوبی خلیج فارس است گفت: به دلیل ریشه مشترک فرهنگی منطقه ای از دیرباز روابط خوبی با همسایه ها داشته ایم.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی، چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر افزود: ریشه فرهنگی منطقه ای ما در واقع یکی است و همه ما افتخار به دین مبین اسلام و پیروی از راه و رسم پیامبر (ص) افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: استان بوشهر نیز باید بتواند با ایجاد رابطه خوب با همسایگان جنوبی فعالتر از گذشته باشد.

رییس جمهوری گفت: استان بوشهر استعدادهای زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد و باید از مرزبانی خوب مردم استان بوشهر همیشه سپاسگزار باشیم چرا که مردم این استان از دوران گذشته ،از مرزهای ایران در برابر استعمار محافظت کردند و در دوران دفاع مقدس و امروز نیزاین مهم را انجام می دهند.

دکتر روحانی اضافه کرد: بوشهر استانی است که در ساحل خلیج فارس است و با همسایگان جنوبی خود می تواند روابط خوب در تجارت، سیاحت ، علم، دانش و فرهنگ داشته باشد.

رییس جمهوری با قدردانی از میزبانی مردم استان بوشهر و استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: معاونان و وزرایی که به نمایندگی دولت به شهرستان های این استان اعزام شدند مسایل مورد نظر مردم را در قالب گزارش مکتوب تهیه کرده اند و ارایه داده اند که در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان بوشهر ایجاد راه خروجی جدید برای مرکز این استان است که موجب عمران و آبادانی شهرخواهد شد و تنگناها و محدودیت های موجود برطرف خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: این پروژه هر چند هزینه بالایی دارد اما با تصمیم گرفته شده تا سال 94 و 95 عملیاتی می شود.

وی موضوع پسماند و فاضلاب را از دیگر نیازمندی های استان بوشهر ذکر کرد و گفت: طرح شبکه جمع آوری فاضلاب سالهاست در برخی از شهرهای این استان شروع و عملیاتی شده اما مقداری از آن باقی مانده است که اجرای این پروژه برای سلامت و زیست مردم بسیار مهم است.

رییس جمهوری افزود: قرار است این طرح به صورت قسمت، قسمت عملیاتی شود و تا پایان دولت یازدهم اعتبارات لازم را می گذاریم که این طرح در شهرستان بوشهر تکمیل شود.

دکتر روحانی گفت: با تامین اعتبار لازم در سال های 94 و 95 بزرگراه برازجان به گناوه و گناوه به دیلم عملیاتی می شود.

وی افزود: همچنین پنج پروژه مهم زیرساختی در حوزه های جاده ، آبخیزداری و آب نیز از تعهدات وزارت نفت است که با دستور و ابلاغ صادر شده این طرح ها عملیاتی خواهند شد.

دکتر روحانی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در قالب مجتمع بندری نگین نیز امروز(چهارشنبه) آغاز شد که با بهره برداری از آن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از هفت میلیون تن موجود به 15 میلوین تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه نخستین فاز این طرح سه سال آینده عملیاتی می شود گفت: با طرح توسعه بندر بوشهر امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 50 هزار تن در این بندر فراهم می شود در حالیکه هم اینک شناورهای با ظرفیت 30 هزار تن امکان پهلوگیری در بندر بوشهر را دارند.

رییس جمهوری تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهر را هدیه دولت به مردم استان بوشهر ذکر کرد و افزود: این مهم از مطالبات مردم این استان است که در دولت تصویب شده و بزودی در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری تحول بزرگی در بخش سرمایه گذاری استان بوشهر فراهم می شود.

وی افزود: در زمینه مسایل صنعتی استان بوشهر نیز دولت یکهزارو 300 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و سه هزارو 300 میلیارد ریال نیز برای تکمیل طرح های نیمه تمام در قالب تسهیلات بانکی زمینه لازم را برای توسعه این استان فراهم می کند.

رییس جمهوری از امضای تفاهم نامه برای ساخت دو واحد نیروگاهی جدید در بوشهر سخن گفت و افزود: مقدمات این کار انجام شده است و احداث آنها تحول بزرگی برای استان در بر دارد.

وی گفت: استان بوشهر در زمینه های صیادی، آبزی پروری و نخیلات قابلیت بالایی در کشور دارد که برای استفاده از این قابلیت دولت تصمیم گرفت با تبدیل بخشی از زراعت استان به گلخانه ای با مصرف آب کمتر بهره وری بیشتری حاصل تا شاهد تحول بزرگی در استان در بخش کشاورزی باشیم.

وی گفت: استان بوشهر در بخش گردشگری داخلی و خارجی استعداد بالایی دارد که درهمین زمینه دو دهکده توریستی در استان راه اندازی می شود و دولت مقدمات اولیه آن را تهیه می کند تا سرمایه لازم در این زمینه ها جذب شود.

رییس جمهوری گفت: امروز در شورای اداری استان بوشهر اعلام شد 11 پروژه در سال های 94 و 95 با 603میلیارد تومان اعتبار در این استان اجرایی می شود که همه این پروژه ها تشریح شده و عملیاتی می شود.

روحانی افزود: استان بوشهر از نظر بهره مندی از اعتبارت زیرساختی در سال جاری سومین استان کشور است که این امر بیانگر عمل دولت به الزامات خود در مورد توسعه پایدار این استان است .

رییس جمهوری بیان کرد: هرچند دو نیروگاه جدید با ظرفیت دو هزار مگاوات برق این انرژی برای کل کشور است ولی اداره تاسیسات و جذب نیروی کار در این تاسیسات در استان بوشهر است و از مسوولان می خواهیم حتی الامکان از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود 60 تا 70 هزار نفر دانشجو در استان بوشهر بعنوان نیروی لایق برای اشتغال در تاسیسات استان گفت: ای کار اصلی برای اقتصاد و اشتغال درکشور باید به وسیله بخش های غیردولتی انجام شود و دولت نیز زیرساخت ها و زمینه ها را برای سرمایه گذاری فراهم می کند.

دکتر روحانی سفر کاروان تدبیر و امید به بوشهر را آغازی برای تحرک در توسعه این استان ذکر کرد و گفت: صدا و سیما باید کمک کند که مردم واقعیت ها را بدانند و برای کار و فعالیت تشویق شوند.

وی افزود: استان بوشهر از نظر کارفرهنگی و نشریات جزو استان های قدیمی کشور است و نشریات متنوع در استان با تفکرات مختلف فعال اند و این موجب نشاط فرهنگی در استان می شود .

روحانی ادامه داد: استان بوشهر استعداد لازم را برای پیشرفت و توسعه دارد به هرحال استانی درکنار خلیج فارس با سواحل زیبا، بندرها، قوی ترین منابع گازی و نفتی را دارد و استانی است که تقریبا بخش عمده ای از صادرات نفت را به عهده دارد لذا استان بوشهر لیاقت همه چیز را دارد و امکان رسیدن به بالاترین توان توسعه را دارد و باید به دست نخبگان و تحصیل کردگان این استان این امراتفاق افتد.

رییس جمهوری با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در پست های مختلف در استان بوشهردر پاسخ به این سووال که آیا دولت برنامه ای برای استفاده از نیروهای بوشهر در سطح وزیر و یا معاون رییس جمهوری و دیگر سطوح بالای مدیریتی دارد گفت:اینکه در هیات دولت و درمناصب دیگر از نیروها استفاده شود هیچ وقت نمی آییم ببینیم این فردی که دردولت می آید اهل کجاست و ما همه بوشهری هستیم و از یک کشور و استان و تفاوتی دراین وجود ندارد در این که در هیات دولت وزیری که خدمت می کند اهل کجا است ما ایران، سرزمین، ملت واحدی داریم و به همه ملت ایران عشق می ورزیم و بوشهر نیز یکی از بخش های زیبا وپرجاذبه ایران است.

رییس جمهوری ادامه داد: همه طرح های که در ردیف های بودجه ای وجود دارد دنبال می کنیم از اینکه در این سفر از برخی پروژه ها نام می بریم به این دلیل است که در یک استان دهها پروژه نیمه تمام وجود دارد این پروژه ها به طور معمول در بودجه های سنوایی دیده می شود.

دکتر روحانی گفت:این مواردی که اعلام شد (11 پروژه) و یا مواردی که در سخنرانی هایم اعلام و تاکیدکردم چیزهایی بود که در این دولت انجام می شود و گرنه بحث سد، آب شرب و راه آهن جزو مواردی نیست که دولت از آنها غافل باشد و دنبال نکند اما بنای ما در استان ها براین است که هرآنچه در این دولت می توانیم کامل کنیم و یا اقدام اساسی در مورد آن انجام دهیم تا در دستور قرار می گیرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه برخی طرح ها زمان بر است و نمی توانیم بگوییم کی پایان می یابد گفت: دو نیروگاه اتمی جدیدی که در بوشهر شروع می شود این نیروگاه ها علاوه بر برق آب شیرین کن هم دارد وآب شیرین هم در اختیار مردم می گذاریم البته اینها جزو طرح های بعدی است که حتما تا پایان این دولت عملیاتی نمی شود.

وی در پاسخ به این سووال که دولت برای حمایت از ورزش استان بوشهر چه برنامه ای دارد افزود: تیم های ورزش دولتی زدایی و به بخش خصوصی واگذار می شود چرا که در کل بحث ورزش را باید بخش غیر دولتی متکفل شود اما برای آغاز کار نیاز است از ورزش استان بوشهر حمایت شود که استاندار از طریق شرکت های نفت و گاز فعال در این استان و نیروگاه اتمی این موضوع را دنبال خواهد کرد .

وی در خصوص تعیین تکلیف روستاهای هلیه و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: این روستاها مشکل بلاتکلیفی دارند و تعیین تکلیفشان خواسته به حقی است که دستور به وزیرکشور داده ام که مساله را دنبال کند و به آقای استاندار هم گفتیم که دنبال کند و تلاش می کنیم این بلاتکلیفی را به تکلیف برسانیم .

دکتر روحانی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر مشکل حفاظتی ندارد ، حفاظت ها و ایمنی های آن حداکثر است و زیرنظرآژانس بین المللی است و نگرانی ندارد ولی بلاتکلیفی روستاها درست است و وزیر کشور دنبال می کند به سرانجام می رسد.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه استان بوشهر درپوشش عملکرد دولت و خبرهای سفر کاروان تدبیر و امید گفت: اهالی رسانه برای تبیین ظرفیت های توسعه ای این استان بیشتر تلاش کنند.

سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر سه شنبه بیست وسوم و چهارشنبه بیست و چهارم دی 1393 انجام شد.
اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------