آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

واکنش تند آیت الله هاشمی به اختلاف برانگیزی "برخی" درباره انتخابات خبرگان / تا نفس دارم برای مردم و انقلاب تلاش خواهم کرد



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمي رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - آيت الله هاشمي: دو انتخابات سال آينده براي کشور مهم است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مهم توصيف کردن دو انتخابات سال آينده براي کشور، گفت: بايد تلاش‌هاي انتخاباتي در چارچوب قوانين کشور باشد و نبايد پا را از دايره اخلاق و قانون فراتر بگذاريم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار مسؤولين و دبيران کل احزاب و تشکل‌هاي عضو شوراي هماهنگي اصلاحات، تحزّب را موضوعي صريح در قانون اساسي دانست و با تأکيد بر سابقه‌ي تحزّب و توجه به آن در تعاليم اسلامي، گفت: احزاب مي‌توانند با تمرين مردم‌سالاري و احترام به رأي اکثريت، اين فرهنگ را به شکل گسترده در جامعه تسرّي دهند که البته شرط آن ارجحيت منافع ملي و اسلامي بر منافع باندي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اوضاع جهان اسلام و ابراز نگراني از آن، گفت: متأسفانه داريم مصداق يکي از تهديدات قرآن مي‌شويم که به اهل قبله مي‌فرمايد: « قلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلي أَن يَبْعَث عَلَيْکُمْ عَذَاباً مِّن فَوْقِکُمْ أَوْ مِن تحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ يَلْبِسکُمْ شِيَعاً وَ يُذِيقَ بَعْضکم بَأْس بَعْض» (آيه 65 سوره انعام)

هاشمي رفسنجاني با ارائه نظرات مفسّرين در خصوص آيات فوق، گفت: بعضي‌ها مي‌گويند «عَذَاباً مِّن فَوْقِکُمْ» شامل بلاياي آسماني مي‌شود و بعضي ها مي‌گويند قدرت‌هاي زورگوي داخلي و جهاني هستند که در طول تاريخ به دلايل مختلف منافع جهان اسلام را غارت کرده و مي‌کنند و به مردم ستم روا مي‌دارند و حقّشان را غصب مي‌نمايند.

وي با مهم توصيف کردن اين هشدار قرآني به نگاه ظريف بعضي از مفسّرين اشاره کرد و گفت: اشاره‌ي تعبير « عَذَاباً ... مِن تحْتِ أَرْجُلِکُمْ » مي‌تواند مردم باشد که اگر از حاکمان جهان اسلام مسؤوليت نشناسي ببينند و مستأصل شوند، خود وارد عمل مي‌شوند تا نگذارند عده‌اي مايه بدنامي اسلام در بين مردم شوند.

هاشمي رفسنجاني با يادآوري تأکيدات امام راحل در مورد توجه به مردم و نظرات آنان در همه‌ي مراحل مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب گفت: با اتحاد مردم پيروز شديم و سخت‌ترين مراحل شورش‌ها و جنگ را گذرانديم اما کم کم ميراث بري رشد کرد و کار به جايي رسيد که مي‌بينيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به سخنان رهبري معظم انقلاب، مبني بر حق الناس بودن رأي مردم از زمان تبليغات انتخاباتي تا تأييد صلاحيت‌ها، رأي‌گيري و شمارش آرا، گفت: اين جمله ايشان آشکارترين تفسير بندهاي مربوط به انتخابات در قانون اساسي است و کسي نمي‌تواند فراتر از ايشان قوانين بالا دستي جمهوري اسلامي را تفسير نمايد.

وي با اشاره به ابراز برخي نگراني‌ها و سخنان اختلاف برانگيزي که اين روزها در خصوص انتخابات سال آينده مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي بر زبان مي‌آيد، گفت: متأسفانه برخي مسؤولين در ابراز نگراني‌ها و تهديدات سياسي خود کساني را مخاطب قرار مي‌دهند که در جامعه هيچ يک از ابزار قدرت و تبليغات، به جز رأي مردم را ندارند و گويا اين کارسازترين ابزار قدرت است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به سياست‌هاي کلي انتخابات که از سوي رهبري براي مشاوره به مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده، گفت: اميدواريم از لحاظ قانون در همه‌ي مراحل ثبت‌نام، نظارت، اجرا و شمارش، هيچ شبهه‌اي نداشته باشيم تا حماسه‌هاي سياسي مردم ايران به خوبي شکل بگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مهم توصيف کردن دو انتخابات سال آينده براي کشور، گفت: بايد تلاش‌هاي انتخاباتي در چارچوب قوانين کشور باشد و نبايد پا را از دايره اخلاق و قانون فراتر بگذاريم.

وي وحدت مردم را کارسازترين سرمايه‌ي نظام براي انجام کارهاي بزرگ در ابعاد داخلي و خارجي دانست و گفت: هرکس بخواهد وحدت مردم را مخدوش نمايد، نمي‌تواند مدعي دلسوزي براي نظام، انقلاب اسلامي، کشور و مردم باشد.

هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر اين نکته که دموکراسي واقعي در قوانين اسلامي نهفته است، گفت: از سفارشات پيامبر رحمت به امام منصوب آسماني در آخرين روزهاي حيات پي‌مي‌بريم که مردم در نظام اسلامي نقشي اساسي دارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اصطلاح «مهلت استدراجي» در سنت الهي گفت: کساني که در مسير مردم سالاري ديني دچار انحرافات مي‌شوند، بايد بدانند که سنت الهي تغييرناپذير است.

وي در پاسخ به تقاضاهاي مکرر حاضران براي حضور در انتخابات و پا درمياني براي حل مسائل سياسي ايران با بعضي از کشورهاي اسلامي منطقه گفت: بارها گفته‌ام خود را وقف نظام کرده‌ام و تا نفس دارم براي انقلاب، مردم و کشور تلاش خواهم کرد، اما مي‌دانيد کارهاي ديپلماتيک شروط و آدابي دارد.

در آغاز اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين رهامي، رئيس کميته انتخابات جبهه اصلاحات‌ـ دکتر مصطفي کواکبيان، دبير کل حزب مردم سالاري ـ خانم دکتر فاطمه راکعي، دبير کل مجمع زنان نو انديش مسلمان ـ حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري قائم، از مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم ـ دکتر علي شکوري راد، عضو انجمن اسلامي پزشکان ـ آقاي علي‌محمد غريباني، دبير کل انجمن اسلامي مهندسين ايران ـ آقاي احمد حکيمي‌پور، دبير کل حزب اراده ملت ـ حجت‌الاسلام والمسملين شيخ قدرت عليخاني، عضو مجمع ادوار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ـ ضمن ارائه گزارش از اوضاع سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي کشور به بيان ديدگاه‌ها و دغدغه‌هاي خويش پرداختند.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------