آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

احمدي نژاد مرد، زنده باد احمدي نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدي نژاد

 

اخبار سیاسی - احمدي نژاد مرد، زنده باد احمدي نژاد

«احمدي نژاد مرد و تمام شد» اين سخن هفته پيش يکي از چهره هاي سياسي مشهور است که در پنج سال گذشته همواره در قامت يکي از سخنگويان غير رسمي جناح اصولگرا ظاهر شده است.

موضوعي که نشان مي‌دهد که رابطه جناح اصولگرا با پديده يک دهه گذشته خود، وارد مرحله جديدي شده است.

 

جريان اصولگرايي پس از کشف محمود احمدي نژاد، تلاش بسيار کرد تا وي بتواند پله هاي ترقي را چند در ميان و به سرعت طي کند و از همين منظر ميان برآمدن اين چهره جنجالي و سپردن کليد –ابتدا- تهران و – سپس- کل کشور فاصله چنداني نبوده است و همه اين پروسه - که در حالت عادي چندين سال طول مي‌کشد- آن قدر سريع رخ داد که نشان مي‌داد که بسياري از چهره هاي تصميم گير در جناح اصولگرا نسبت به «اورژانسي بودن» اين اتفاق اقناع شده اند.

 

از همين رو بود که در انتخابات خرداد88 نيز با همه توان و با صرف هزينه هاي مادي و معنوي بسيار از او حمايت کردند تا او همچنان رئيس جمهور بماند. اصولگرايان براي اين مهم(!) هيچ ابايي از پرداختن هزينه هاي غير متعارف نداشتند و آن قدر در اين مورد به يقين رسيده بودند که هاشمي رفسنجاني و ناطق نوري – که روزگاري از استوانه هاي جناح اصولگرا بودند – را نيز فداي يک کرشمه محمود احمدي نژاد کردند.آن ها در مراحل بعد کار را به جايي رساندند که کم کم صورتحساب اقدامات محمود احمدي نژاد را نيز به راحتي ازجيب نظام پرداخت مي‌کردند تا به همه ثابت کنند که سرمايه گذاري روي «پديده» کشف شده توسط آنان، مي‌تواند جاي همه ذخيره هاي نظام را بگيرد.


محمود احمدي نژاد نيزهمه اين حمايت هاي عجيب و غريب را با لبخندي پذيرفت و در نهايت قبول کرد که در پيشاني خط حمله آنان براي نابودي کامل جريان رقيب (اصلاح طلبان) قرار گيرد.تنها گذشت چندسال کافي بود تا اين چهره جنجالي آن قدر خود را بزرگ ببيند که نتواند زير بيرق اصولگرايان جاي بگيرد و به گونه اي ادعاي استقلال کند.

 

همين امر سبب شد تا نسبت به بسياري از خطوط قرمز – که در دو دهه گذشته اصولگرايان، مخالفان خود را متهم به زير پا گذاشتن آن ها کرده بودند- بي اعتنايي کند. با اين همه دو سال آخر رياست جمهوري محمود احمدي نژاد ـ آن گونه که خود اصولگرايان گفته اند – با خون دل خوردن بزرگان اين جناح تحمل شد.

 

اما چهره پوپوليستي و شگردهاي تهاجمي اين پديده سياسي باعت شد تا بخشي از اصولگرايان همچنان او را به عنوان يک چهره براي ايجاد هيجان، در ليست امکانات(!) خود حفظ کنند.از همين رو بود که نتوانستند بدون حضور تفکر احمدي نژادي در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري 92 شرکت کنند.به همين خاطر بخش هايي از شگردهاي او را ميان نامزدهاي مورد حمايت خود تقسيم کردند تا – شايد- يکي از آن ها بتواند راي مردم را به خود جلب کند؛امري که البته با هوشياري مردم راه به جايي نبرد.


اما اکنون و در آستانه برگزاري انتخابات مجلس دهم، اصولگرايان محروم از چهره هايي با قدرت بسيج عمومي، تلاش دارند از وجه ديگري از محمود احمدي نژاد بهره ببرند.


اين جناح که در هشت سال رياست جمهوري محمود احمدي نژاد فرصت چنداني براي کادر سازي سياسي پيدا نکرد و از طرفي نيز بخشي از چهره هاي باسابقه خود را در مقدم اين چهره نوظهور قرباني کرده بود،اين روزها تلاش مي‌کند تا از يکي از شگردهاي محمود احمدي نژاد استفاده کند.

 

رئيس جمهور سابق در همه سال هاي رياست جمهوري اش و به خصوص در انتخابات 88 با ساختن دشمني تحت عنوان«هاشمي رفسنجاني» توانسته بود که همه اصولگرايان را متقاعد کند تا او را برگزينند،اين شگرد گويي اين روزها به صورتي معکوس درباره خود وي در جريان است.


جناح اصولگرا که نتوانسته بود در انتخابات رياست جمهوري 92 بر روي وضعيت محمود احمدي نژاد به يک نظر واحد برسد، اين بار تلاش مي‌کند تا از اين وضعيت استفاده کرده و به گونه اي ديگر با مسئله برخورد کند.

 

در چند سال گذشته عليرغم انتقادات بي سابقه برخي از حاميان سابق احمدي نژاد، از اقدامات وي، برخي از گروه هاي وابسته به جريان اصولگرا همچنان او را الگوي سياست ورزي خود قرار داده و از وي حمايت مي‌کنند. به همين خاطر در جريان انتخابات رياست جمهوري 92 هم هواداران او در ميان نامزدهاي اصولگرا حضور داشتند و هم منتقدان سرسخت وي.


اين بار اما گويي به « مرده محمود احمدي نژاد» مي‌توان به امکاني براي اجماع نگريسته شود؛ به گونه اي که هم هواداران وي در جناح اصولگرايي متقاعد شوند که ديگر به يک مرده سياسي دل نبندند و اصرار بر بازگشت او را کنار گذاشته و به جريان «وحدت» بپيوندند و هم با شکل دهي يک جريان دوقطبي که يک سر آن جنجال هاي احمدي نژادي باشد و يک سر ديگر آن تفکر معتدلي که مخالف با شگردهاي رئيس جمهور سابق بوده است، بدنه اصولگرايي را از شبح حضور يک احمدي نژاد ديگر بترسانند. به همين خاطر است که مي‌توان انتظار داشت شعار دوگانه برخي از تئوريسن هاي اصولگرا اين باشد که « احمدي نژاد مرد، زنده باد احممدي نژاد.»
اخبار سیاسی - ابتکار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------