آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

چرا چهره‌ها نبودند؟



اخبار,اخبار سیاسی ,اصلاح‌طلبان

 

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: عدم حضور‌ها هدفمند بود و به این جهت انجام گرفت که هر چه بیشتر حساسیت زایی شود و پیام تعامل، صلح و دوستی و آمادگی برای حضور در یک رقابت سالم در عرصه سیاسی منتقل شود.

علی تاجرنیا، عضو جبهه مشارکت، در گفت‌و‌گو با فرارو، با این مطلب درباره واکنش‌هایی که پس از برگزاری همایش اصلاح طلبان گفت: من فکر می‌کنم که به هر حال استراتژی جریان مخالف اصلاحات، بستن فضای سیاسی کشور و حاکم کردن یک نوع تک صدایی در جامعه است.

وی افزود: این جریان، در سال‌های گذشته با ساختن آلترناتیوهایی از جریان اصولگرایی به دنبال این بوده است که قدرت صرفا در درون اردوگاه اصولگرایان دست به دست شود.
 
این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: حتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم فضایی را ایجاد کردند که امکان ورود چهره‌های اصلی جریان اصلاح طلب به انتخابات ریاست جمهوری فراهم نشود تا شانس پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات کاهش پیدا کنند و بار دیگر قدرت به فرد و گروهی دیگر از درون اصولگرایان بیفتد.

تاجرنیا تصریح کرد: هر چند با تصمیم درست اصلاح طلبان و اتخاذ استراتژی مناسب به واسطه حمایت از آقای روحانی این خواسته محقق نشد و اصلاح طلبان با حمایت همه جانبه از آقای روحانی مانع از تحقق خواسته اصولگرایان در این انتخابات شدند.

وی در ادامه گفت: الان هم اصولگرایان با اهرم نظارت استصوابی و فضاسازی رسانه‌ای سعی دارند که ترکیب مجلس آینده را به نفع خود یک دست کنند. این در حالی است که آن‌ها به خوبی می‌دانند که در یک انتخابات آزاد و عادلانه، ترکیب مجلس متفاوت خواهد بود و این حرکت‌ها و اعتراضات به بازگشت دوباره اصلاح طلبان هم به همین دلیل صورت می‌گیرد.

عضو جبهه مشارکت افزود: شانتاژهای تبلیغاتی و واکنش‌ها به برگزاری همایش اصلاح طلبان پس از نزدیک به ۶ سال، با هدف ایجاد فشار روی اصلاح طلبان و نهادهای برگزار کننده انتخابات به منظور برگزاری یک انتخاباتی فاقد استاندار است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پس از ۶ سال محدودیت، اصلاح طلبان یک همایشی برگزار کردند که کاملا قانونی و بر اساس چارچوب‌های تعیین شده نظام بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اینکه حمله و هجمه به اصلاح طلبان بالا گرفته است آن هم به دلیل برگزاری یک همایش، کاملا با روح قانون اساسی و جمهوریت نظام در تعارض است.

تاجرنیا افزود: به هر حال در این مملکت انقلاب اسلامی شد تا افرادی که نقطه نظرات متفاوت دارند در بیان عقاید خود آزاد باشند. رهبران این انقلاب حتی برای مارکسیست‌ها هم حق اظهار نظر قائل بودند امروز چه اتفاقی افتاده است که عده‌ای دچار این توهم شده‌اند که تنها جریانی که حق حیات و فعالیت سیاسی دارد اصولگرایی است.

وی در ادامه درباره برگزاری همایش اصلاح طلبان در غیاب بسیاری از چهره‌های برجسته جریان اصلاح طلبی گفت: در این همایش اگر بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب حضور نداشتند به این دلیل بود که اولویت اصلی برگزاری این همایش بود.

تاجرنیا افزود: به دلیل فضای که بعد از سال ۸۸ ایجاد شده بود اطلاح طلبان از حق خود برای برگزاری حتی یک نشست محروم بوده اند. بنابراین با رویکرد تعاملی تلاش شد این همایش به هر شکلی برگزار شود و مهم برگزاری این همایش بود تا حضور چهره‌هایی که می‌توانست حساسیت برانگیز باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خاتمه گفت: بنابراین این عدم حضور‌ها هدفمند بود و به این جهت انجام گرفت که هر چه بیشتر حساسیت زایی شود و پیام تعامل، صلح و دوستی و آمادگی برای حضور در یک رقابت سالم در عرصه سیاسی منتقل شود.

اخبار سیاسی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------