آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

انتقاد روحاني از تبليغات سوء عليه اقدامات اقتصادي دولت



اخبار,اخبار سیاسی ,جلسه هيات دولت

 

روحاني گفت: در شرايط خطير کشور عده‌اي به خطا و نادانسته همنوا با دشمن، القائات سوء دارند و از عدم توفيق دولت در برنامه‌هاي اقتصادي و يا از عدم تمايل سرمايه‌گذاري براي سرمايه‌گذاري در ايران سخن مي‌گويند.

به گزارش موج، رئيس‌جمهور امروز، چهارشنبه، در جلسه هيات دولت گفت: وظيفه ما مسلمانان، اعتراض همگاني و مسالمت‌آميز است تا همگان بدانند مسلمانان نه هويت خود را ناديده مي‌گيرند و نه اجازه سوء استفاده از عواطف خود را به ديگران مي‌دهند.


وي با اشاره به اينکه متأسفانه در روزهاي اخير باز هم زخم‌هاي پنهان جهل و تعصب و خشونت سرباز کرد، اظهار داشت: خشاب سلاح تعصب همواره با گلوله توهين پر شده است و برخي به اسم آزادي تخم نفرت مي‌پاشند و ديگران هم به اسم دين، ولي؛ با داس کشتار، کينه درو مي‌کنند.


روحاني حضور فعال و مؤثر مسلمانان در کشورهاي غربي را امري انکارناپذير دانست و افزود: يکي از دستاوردهاي چند دهه اجراي سياست‌ چند فرهنگ‌گرايي در غرب، توسعه مدارا و تساهل نسبت به اقليت‌هاي مسلمان است که متأسفانه در گرد و غبار ناشي از موج جديد اسلام‌هراسي و بيگانه‌ستيزي در معرض خطر جدي قرار گرفته است.


وي تصريح کرد: اين هشدار جدي به جهان غرب هم ضروري است که بازنده بزرگ اين تعارض‌ها تمدن انساني است. تمدن امروز وامدار همه اديان ابراهيمي؛ يعني يهوديت، مسيحيت و اسلام است. اگر مخالفت با يک اقليت جرمي بزرگ تلقي شود، ولي؛ با توهين به مقدسات اقليتي ديگر مدارا شود، نمي‌توان از آنان، انتظار تحمل داشت.


روحاني با تاکيد بر اينکه نگاه قدسي مسلمانان سراسر جهان به پيامبر بزرگوار اسلام بسيار فراتر از درک کساني است که به اصطلاح از آزادي بيان دفاع مي‌کنند ولي حرمت عقايد و ايمان‌ها را پاس نمي‌دارند، گفت: ما مسلمانان حضرت محمد (ص) را نه فرزند خدا که بنده او مي‌دانيم ولي باور داريم که او محبوب‌ترين بنده خداست. او که رحمه للعالمين است و مظهر لطف الهي، او که متمم مکارم اخلاق و عصاره خلقت است.


رئيس‌جمهور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به تلاش هاي برخي ها براي القائات سوء در جامعه اشاره کرد و افزود: در شرايط خطير کشور عده‌اي به خطا و نادانسته همنوا با دشمن، القائات سوء دارند و از عدم توفيق دولت در برنامه‌هاي اقتصادي و يا از عدم تمايل سرمايه‌گذاري براي سرمايه‌گذاري در ايران سخن مي‌گويند.


روحاني تاکيد کرد: با وجود اين دروغ‌ها و تشويش اذهان عمومي و حرکت مغاير با منافع ملي، دولت با اتکا به حمايت مردم در مديريت اقتصاد کشور و شتاب رشد و توسعه توفيقات قابل ملاحظه‌اي داشته است و حضور بسياري از سرمايه‌گذاران از کشورهاي مختلف در ايران و ابراز تمايل براي مشارکت در طرح‌هاي اقتصادي نشانه‌اي از بي‌اساس بودن اين تبليغات نادرست است.


رئيس‌جمهور اظهار داشت: دولت با حفظ اصول و ارزش‌هاي انقلاب، در تعامل سازنده با جهان به پيش مي‌رود و فرزندان ملت با جديت فراوان اين مسووليت مهم را با درايت و هوشمندي به پيش مي‌برند.


روحاني همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اهميت استان هاي حاشيه خليج فارس و سواحل مکران براي توسعه و پيشرفت کشور گفت: استان‌هاي جنوبي؛ بويژه استان هايي که داراي بنادر مهم و استراتژيک هستند و به راه‌آهن سراسري کشور متصل مي شوند، از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشند که با اتصال به آب هاي آزاد جهان به توسعه صادرات و واردات و همچنين ترانزيت کالاها در منطقه و کل کشور کمک مي کنند.


وي با بيان اينکه سواحل خليج فارس، مکران و جزاير اين منطقه شرايط بسيار آماده‌اي براي توسعه دارند، گفت: در اين راستا دولت طرح هاي بسيار بزرگي براي جاده سازي در جنوب کشور در دست اقدام دارد.


رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به سفر استاني هيأت دولت به استان بوشهر گفت: در اين سفر تصميمات بسيار خوبي براي توسعه بنادر اتخاذ شدکه ظرفيت بندر بوشهر را به بيش از دو برابر افزايش مي‌دهد.


روحاني درخصوص برنامه دولت براي توسعه استان هرمزگان نيز اظهار داشت: با اقداماتي که در دستور کار قرار گرفته، تحول بسيار بزرگي براي حمل و نقل کالا، صادرات و واردات، در بندرعباس در مسير تحقق است.


رئيس‌جمهور به پتانسيل بالاي گردشگري در سواحل خليج فارس و مکران اشاره کرد و گفت: در طول تمامي سواحل جنوبي کشور با مکان يابي براي تأسيس شهرهاي جديد و دهکده‌هاي توريستي مي توان ظرفيت‌هاي گردشگري در اين مناطق را افزايش داد.

اخبار سیاسی - موج

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------