کواکبیان: روش و منش احمدی نژادی مرده است



اخبار,اخبار سیاسی ,اصلاح طلبان

 

وی در ادامه تصریح کرد: صدهزار مرتبه شکر که روش، منش و تفکر امثال احمدی نژاد فعلاً مرده است. اگر دولت یازدهم بخواهد در مسیر دولت دهم حرکت کند به رأی مردم خیانت کرده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: کسانی که روزی وجود احمدی نژاد را تبرک می‌دانستند امروز از او تبری می‌جویند.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، اظهار کرد: سه سال پیش بعد از نطق آقای مطهری این حدیث از امام حسن عسگری (ع) را گفتم که تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار گرفته که کلید آن خانه دروغگویی است. می‌بینید که این روزها چه دروغ‌هایی گفته می‌شود. رئیس و معاون اول دولت دهم این‌طور پشت یکدیگر را خالی می‌کنند و برخی مدعیان اصول‌گرایی که وجود آنها را تبرک می‌دانستند امروز از آنها تبری می‌جویند. همه این مسائل از بداخلاقی نشأت می‌گیرد.

وی یادآور شد: روزی ما در مجلس فریاد می‌زدیم که سردمداران اصول‌گرا نام ده‌ها نماینده مجلس را که از امثال رحیمی و مرتضوی پول گرفته‌اند را افشا کنند. اگر آن اتفاق می‌افتاد امروز همین آقایان نمی‌گفتند که ما با احمدی نژاد فاصله داشتیم. البته این مسأله در مجلس توسط آقای پیرموذن در حال پیگیری است تا این اسامی افشا شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آنها که مقابل جمله رحیمی که گفت به نام خدا و به نام احمدی نژاد سکوت کردند حالا امروز می‌گویند که اساساً گویا رحیمی اصلاح‌طلب بوده است. همین‌ها در مجلس اجازه مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از معاون اول را ندادند و طرح تحقیق و تفحص حساب ذخیره ارزی و بانک مرکزی را عقیم گذاشتند.

وی با بیان این‌که باید با مردم روراست باشیم، تأکید کرد: همگی به ویژه عناصر معتدل و متدین جناح‌های سیاسی باید با مردم روراست باشند و تخم نفاق،‌ دروغگویی، تهمت و افترا را از ساحت سیاسی و اخلاقی کشور پاک کنند.

کواکبیان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: عده‌ای همه چیز را از عینک جناحی می‌بینند. برای دیپلماسی که مقام معظم رهبری در این یک سال از آن حمایت کرده‌اند بهانه‌تراشی می‌کنند. مذاکره در حال قدم زدن را ذلت می‌دانند اما یک سال مذاکره مخفی مستقیم دولت احمدی نژاد با آمریکا را عزت می‌دانند. از کنار هزاران ناهنجاری که در کشور وجود دارد می‌گذرند و آن را ذلت نمی‌پندارند اما برای دستیابی به منافع ملی و رفع مشکلات دائم دلواپس و برآشفته می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: صدهزار مرتبه شکر که روش، منش و تفکر امثال احمدی نژاد فعلاً مرده است. اگر دولت یازدهم بخواهد در مسیر دولت دهم حرکت کند به رأی مردم خیانت کرده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های این حزب در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ما سال پرفعالیتی را پشت سر گذاشتیم که نمونه آن برگزاری هشت همایش سنگین در استان‌های مختلف بوده است. شعار کنگره امسال بر اساس این موضوع شکل گرفته که هر گونه نابسامانی باعث می‌شود هیچ تعادل و اعتدالی به وجود نیاید و به سامان شدن امور نیز یعنی اصلاحات.

کواکبیان همچنین درباره انتخابات سال آینده مجلس گفت: برای پیروزی در انتخابات با همه محدودیت‌ها باید مثل سال 92 همه اصلاح‌طلبان با گذشت عمل کنند. همچنین اگر قرار باشد رأی مردم حق‌الناس تلقی شود باید نهادها مثل سال 92 بی‌طرف عمل کنند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد: حزب مردم‌سالاری برای انتخابات سال آینده در راستا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عمل خواهد کرد مگر این‌که لیست واحدی شکل نگیرد و ما مجبور باشیم مثل سال 90 لیست مجزا دهیم. معتقدیم 30 درصد مجلس آینده باید به جوانان و 10 درصد آن به زنان برسد. همچنین طرح استانی شدن انتخابات را به خاطر نقش پررنگی که به احزاب می‌دهد ترجیح می‌دهیم. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------