آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

هاشمی رفسنجانی: حفظ کرامت انسانی هدف والای انقلاب اسلامی است



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

گفت: با وجود همه امکانات و منابع خدادادی در کشور از جمله نفت، گاز، معادن، کریدور هوایی، خطوط انتقال انرژی، خطوط ارتباطی، چهارراه مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا، همه زمینه‌ها برای یک اقدام اساسی فراهم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکریم سالمندان به عنوان سرمایه‌های جامعه که جوانی خود را در راه ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی ایران اسلامی صرف کرده‌اند، تاکیدکرد: باید زمینه برای آسایش روحی و رفع دغدغه‌های معیشتی این عزیزان در جامعه فراهم شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار معاونان، مدیران و مسؤولان ارشد معاونت رفاه وزارت کار و تأمین اجتماعی، حفظ کرامت انسانی را هدف والای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) براساس تعالیم مکتب اسلام و مذهب تشیع دانست و گفت: بعد از سال‌های جنگ و در دولت سازندگی به فکر تأمین اجتماعی کاملی بودیم تا هیچ‌کس در ایران مشکل و دغدغه‌ای در تأمین نیازهای اولیه نداشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات بهداشتی و درمانی، مسکن، فراهم نمودن شرایط تحصیل، ایجاد شغل و بیمه بیکاری را از موارد مهم در لایحه فقرزدایی دولت سازندگی با تکمیل تأمین اجتماعی برای عموم توصیف کرد و افزود: حتی بیمه بیکاری نیز در نظر گرفته شده بود و بیشتر از آن را به همت و اراده مردم واگذار کرده بودیم تا هرکس کار بیشتری می‌کند در فضای رقابتی سالم درآمد بیشتری داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی اجرای کامل طرح بیمه بیکاری را موجب تقویت تولید و به تبع آن رونق اقتصادی کشور خواند و خاطر نشان کرد: در آن صورت صرف هزینه‌های مدیریتی کشور برای مسائل روزمره، به سیاست‌های کلان داخلی و راه‌کارهای تقویت تعامل با جامعه بین‌الملل متمرکز می‌شد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از عدم پیگیری این لایحه و پس گرفتن آن از مجلس با هدف تأمین منابع در دولت بعد گفت: با وجود همه امکانات و منابع خدادادی در کشور از جمله نفت، گاز، معادن، کریدور هوایی، خطوط انتقال انرژی، خطوط ارتباطی، چهارراه مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا، همه زمینه‌ها برای یک اقدام اساسی فراهم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تأمین منابع رفاه اجتماعی کامل با اشاره به تجربه‌های دنیا در این زمینه، گفت: اصولاً بیمه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که منابع خود را از درآمدهای متوالی و استفاده بهینه از آنها تأمین می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تکریم سالمندان به عنوان سرمایه‌های جامعه که جوانی خود را در راه ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی ایران اسلامی صرف کرده‌اند، اظهار کرد: باید زمینه برای آسایش روحی و رفع دغدغه‌های معیشتی این عزیزان در جامعه فراهم شود.
اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------