آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

واکنش زیباکلام به اظهارات باهنر و توکلی در باره رحیمی



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با انتقاد از واکنش اصولگرایان به صحبت‌های محمد رضا رحیمی  گفت: من از آقای احمد توکلی که می‌گوید نباید به حرف‌های رحیمی اعتنا شود زیرا او محکوم شده است؛ سوال دارم. آقای توکلی اگر رحیمی بعد از محکومیت گفته بود که مثلا به هاشمی رفسنجانی یا اصلاح طلبان پول داده است، باز هم حرف از بی‌اعتنایی می‌زدید؟

وی افزود: نکته دیگر این است که توکلی به صراحت از تریبون مجلس گفته این است مهدی هاشمی از شرکت نفتی استات اویل پول گرفته است. به نظر بنده باید از وی پرسید شما چه زمانی از این مساله اطلاع پیدا کردید؟ آیا تا ده روز قبل نمی‌دانستید که مهدی هاشمی رشوه گرفته است؟ در این چند روز چطور به این موضوع پی بردید، آیا به پرونده وی در قوه قضاییه دسترسی پیدا کرده‌اید؟

به گفته زیباکلام بیان این حرف‌ها از سوی اصولگریان نشان می‌دهد که تلاش می‌کنند محکومیت رحیمی متوجه اصولگرایان نشود در حالی که لازم است در اینگونه مواقع به جای جبهه گیری‌های سیاسی، اخلاق و تقوای سیاسی را لحاظ کنیم.

زیباکلام همچنین به اظهارات محمدرضا باهنر در مورد اینکه از منشا پول‌های دریافت شده خبر نداشته است، اشاره کرد و گفت: سوال من این است که اگر این اتفاق در مجلس ششم افتاده بود یا در همین مجلس فعلی نمایندگان نزدیک به اصلاح طلبان از کسی که در قوه قضاییه نیز محکوم شده است، پول گرفته بودند؛ اکنون همین طور موضع گیری می‌کردند؟ این تفاوت در موضع گیری نشان می‌دهد که آقایان باهنر، توکلی، نادران و زاکانی همه تلاش خود را می‌کنند تا جریان اصولگرا را از این فساد مالی مبرا کنند.

وی افزود: همه این حرف‌ها درحالی مطرح می‌شود که رحیمی یک ریال از پول‎های بیت‎المال را برای خود برنداشته، برج نساخته، از کشور خارج نکرده و... بلکه وی همه آن پول را به یک خط و جریان سیاسی تزریق کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: این آقایان اکنون به جای آنکه شهامت اخلاقی به خرج دهند و بگویند که دوستان ما در این جرم سهیم هستند با پیش کشیدن پرونده مهدی هاشمی مساله اصلی را نادیده گرفته و به حاشیه می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه محمدرضا رحیمی در این پرونده متهم اصلی نیست چون پول‌ها را به همفکران خود داده است، گفت: متهم ردیف اول کسانی هستند که پول‌ها را دریافت کرده‌اند.

زیباکلام افزود: متهم ردیف دوم نیز احمدی‌نژاد است زیرا این پول‌ها در مجلسی هزینه شد که در جهت حمایت از دولت وی حرکت می‌کرد. متهم ردیف سوم نیز رحیمی است.

به گفته وی اکنون سراغ راننده اتومبیلی که به بانک دستبرد زده است رفته‌ایم و افراد دیگری که در این دستبرد شرکت داشته‌اند را‌‌ رها کرده‌ایم!.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: منظور این نیست که خطای رحیمی را نادیده بگیریم اما نباید اجازه داد خطاکاران اصلی موضوع را به حاشیه ببرند.
اخبار سیاسی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------