آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

افخم: پیگیر موضوع جمشید دانایی فر هستیم/ تردیدی در انتقال او به پاکستان نیست



اخبار,اخبار سیاسی ,آخرین وضعیت جمشید دانایی فر

سخنگوی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستگاه دیپلماسی کشور، ایران پیگیر موضوع «جمشید دانایی فر» است.

گروهبان یکم جمشید دانایی فر از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در اواخر سال گذشته به همراه چهار سرباز دیگر توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شد و این گروهک تروریستی مدعی شد که وی را در سوم فروردین ماه امسال به قتل رسانده است.

پس از این موضوع مطالب ضد و نقیض بسیاری در خصوص زنده ماندن دانایی فر منتشر شد اما مقامات کشور این موضوع را به صورت رسمی تایید نکردند.

«حسینعلی امیری » سخنگوی وزارت کشور عصر امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که دانایی فر به همراه دیگر سربازان پس از ربوده شدن به خاک پاکستان منتقل شده است و در این موضوع تردیدی وجود ندارد.

امیری گفت: از نظر حقوقی و قانونی از دولت پاکستان درخواست کردیم که در خصوص مشخص شدن سرنوشت آقای دانایی فر به ما کمک کند.

امیری گفت: ما کماکان منتظر هستیم که پاکستان در موضوع آقای دانایی فر به ما کمک کند تا این موضوع تعیین تکلیف شود، اما پاکستان تاکنون به ایران پاسخ نداده است.

سخنگوی وزارت کشور ضمن اظهار امیدواری برای همکاری پاکستان گفت: این روند از طریق دستگاه های دیپلماسی پیگیری می شود.


در چند روز اخیر شبکه های تلویزیونی معاند فارسی زبان و برخی از سایت های مجازی در اطلاعیه ای اعلام کردند: جمشید دانایی فر روز سه شنبه 14 بهمن (3 فوریه) قرار است در برنامه تلویزیونی به صورت زنده به افشاگری علیه ایران و گروگانگیری مرزبانان و نیز عضویت خود در گروه جیش العدل و پناهندگی به آمریکا اقدام کند.

«حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران حوزه امنیتی، انتظامی و اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد که هیچ مصاحبه زنده ای روز گذشته در شبکه های تلویزیونی معاند از گروهبان جمشید دانایی فر پخش نشد و خبرهای این شبکه ها دروغ بود.

ذوالفقاری ضمن اعلام اینکه اطلاع دقیقی در خصوص دانایی فر وجود ندارد، گفت: هنوز مدرک و سند محکمی دال بر زنده بودن جمشید دانایی فر در دست نداریم.

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------