آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی:‌دست‌به‌دست‌هم مشکلات را حل‌کنیم



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

رییس‌جمهور با بیان این‌که «مردم استان اصفهان جزو پیشتازان نهضت انقلاب اسلامی بوده‌اند»، گفت: مردم این استان آزمایش الهی در نهضت اسلامی را با بهترین نمره و با ایثار و فداکاری درخشان در تاریخ این کشور، ثبت نموده‌اند و مسلماً بدون ایثار و حضور نخبگان، اساتید حوزه، دانشگاهیان، بازاریان و مردم ،این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

 رییس‌جمهور با بیان این‌که «مردم استان اصفهان جزو پیشتازان نهضت انقلاب اسلامی بوده‌اند»، گفت: مردم این استان آزمایش الهی در نهضت اسلامی را با بهترین نمره و با ایثار و فداکاری درخشان در تاریخ این کشور، ثبت نموده‌اند و مسلماً بدون ایثار و حضور نخبگان، اساتید حوزه، دانشگاهیان، بازاریان و مردم ،این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع ایثارگران و نخبگان استان اصفهان اظهار کرد: مردم استان اصفهان در طول تاریخ کشور همیشه حضور و مشارکت فعالی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز این استان از پیشتازان حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و رشادت‌های مردم استان اصفهان طی هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: انگیزه، ایمان و فداکاری برای انقلاب، نظام و وطن اسلامی، مردم سراسر کشور و بویژه مردم استان اصفهان را به صحنه آورد و حقیقتاً مردم اصفهان در طول جنگ نیز جزو پیشتازان بودند و به حق اصفهان استان شرف، شهادت، ایثار و فداکاری است.

وی با بیان این‌که «در جنگ تحمیلی، دشمنان ایران و اسلام، پشت به پشت هم داده بودند، تا انقلاب را بشکنند و استقلال ما را زیر پا بگذارند»، گفت: کشورهای دنیا و منطقه با پول، نیروی انسانی و همه توان خود به صحنه آمده بودند تا این انقلاب را به شکست بکشانند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «شهید مدرس در سیاست استاد امام خمینی(ره) بشمار می‌رود» گفت: امام خمینی(ره) همیشه به شهید مدرس عشق می‌ورزیدند و شهیدان مدرس و بهشتی خدمات بسیار بزرگی را برای استقلال و آزادی کشور انجام دادند.

وی به عظمت، فرهیختگی و آثار تمدنی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان به گردن همه کشور حق دارد و تنها با مشاهده میدان امام خمینی(ره) در شهر اصفهان می‌توان همه آثار معماری، تمدن و یکی شدن حکومت با بازار و مساجد را به راحتی ملاحظه کرد.

وی با بیان این‌که «در اصفهان، آثار افتخارآفرین ایران و تمدن اسلامی را مشاهده می‌کنیم»، گفت: اصفهان در حال حاضر درگیر مشکلاتی می‌باشد که امیدواریم با کمک فرهیختگان، دانشمندان و استعداد بسیار بالای این استان بتوانیم این مشکلات را هر چه سریع‌تر برطرف نماییم.

روحانی تأکید کرد: خداوند به اصفهان همه چیز داده است و دانشمندان و نخبگان این استان باید به صحنه بیایند و دولت زمینه‌های لازم برای حل مشکلات این استان را فراهم خواهد نمود.

وی تأکید کرد: بار مشکلات اصفهان بر دوش فرهیختگان و انجمن‌های علمی این استان است و مسلماً همین انجمن‌های علمی می‌توانند مشکلات را حل کرده و دولت یازدهم نیز در حد توان خود به فرهیختگان این استان برای حل این مشکلات کمک می‌کند.

وی با اشاره به مشکل زاینده‌رود در شهر اصفهان، گفت: زاینده‌رود رودخانه تاریخی و تمدنی ایران است و از روزهای اولیه تشکیل دولت یازدهم در جلسات شورای آب تصویب شد که باید مشکلات آب کشور بویژه اصفهان و زاینده‌رود را هر چه سریع‌تر حل کنیم و بحمدالله امروز دولت برای حل این مشکل قدم‌های خوبی را برداشته است و ما شاهد این هستیم که طی ماه‌های گذشته بعد از مدت‌ها آب وارد زاینده‌رود شد و مقامات استانی مسئول باید وظیفه خود بدانند تا مشکل آب زاینده‌رود را حل کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، گفت: این دولت شعار نمی‌دهد و عمل می‌کند و همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آبیاری صنعتی در کشور تأکید کرد و گفت: محصولات کشاورزی ایران جزو محصولات کم‌نظیر در کل دنیا به حساب می‌آید و با توجه به افزایش جمعیت باید آبیاری اراضی کشاورزی مدرن شده و بخش کشاورزی را در کشور رشد و افزایش دهیم.

وی با اشاره به زمینه‌های فراوان در بخش صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و بویژه صنعت گردشگری گفت: اقتصاد اصفهان در آینده باید به سمت توسعه گردشگری پیش برود و این استان گوهرهای فراوانی برای جذب گردشگران دارد.

روحانی استان اصفهان را یکی از کریدورهای علم و فناوری در کشور خواند و افزود: باید فناوری‌های نوین را در کشور هرچه زودتر گسترش دهیم.

وی همچنین به موضوع اشتغال اشاره و اظهار کرد: باید قدم‌های بیشتری برای حل اشتغال جوانان این استان برداشته شود و معضل بیکاری را باید در این استان حل و فصل نماییم.

وی با بیان این‌که «این دولت با اجرایی کردن قانون جامع ایثارگران قدم‌های خوبی برای پرداخت مطالبات ایثارگران برداشته است»، گفت: امیدواریم تا اوایل سال ۹۵ زمین‌هایی را که در سال‌های گذشته می‌بایست در استان اصفهان واگذار می‌شده ، هرچه زودتر اجرایی کنیم.

رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با قیام و نهضتش به ملت ایران نوید داد که در برابر دخالت‌های بیگانگان و استبداد مستبدان می‌توان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به شهادت شمار زیادی از طلبه‌ها در مدرسه فیضیه در فروردین سال ۴۲ گفت: اگر همین فداکاری‌ها و ریخته شدن خون‌ها نبود، این انقلاب به ثمر نمی‌نشست. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------