آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آقای روحانی! مردم خسته هستند و گرفتار/ رویه‌های ناصواب گذشته را ادامه ندهید



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

مدتی است که دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال و نماد کلیدش پا بر عرصه ی اجراییات کشور گذاشته و سکان‌دار عرصه‌های حساسی شده است که پیش از آن محمود احمدی‌نژاد عملکردی غیرقابل قبول یا حداقل نه چندان قابل قبولی از خود در آنها بر جای گذاشته است.

سفر استانی که شکل امروزیش را محمود احمدی‌نژاد باب کرد و دستاوردش شد تصویب هزاران طرح کارشناسی نشده و اتلاف هزینه‌هایی گزاف و مهمتر از آن ایجاد توقع در مردم و عدم عمل به وعده‌ها و در موارد بسیار متعدد گداپروری، امروز توسط رییس جمهوری حقوقدانمان ادامه دارد.

 

امروز روحانی به اصفهان رفته است و در گذشته هم برخی دیگر از استان‌ها. رویه‌ همان رویه ی دولت احمدی نژاد با شعار عدالتخواهی است. توزیع فقر و دویدن پشت ماشین رییس جمهوری و نوشتن نامه و اقداماتی که در ابتدای کار دولت تدبیر و امید به آن هجمه‌های زیادی وارد کرد.

روی سخن با رییس جمهوری و تیمی است که تدارک چنین سفرهایی را می‌بینند. مردم ایران اسلامی مردمی هستند که طی سال‌های گذشته عزتمندیشان مخدوش شده است و یاد گرفتند چشمشان به دست رییس جمهوری باشد که به استانشان سفر می‌کند و انقدر غرق در مشکلات متعدد شده‌اند که حتی نوشتن یک نامه را هم تسکینی برای دردهایشان می‌دانند.

آقای روحانی! این مردم دقیقا در اعتراض به رویه‌ دولت گذشته، شما را برگزیدند و امیدشان بازگشت حرمت و عزت از دست رفته‌شان بود. لازم نیست یادآوری کنیم شما با شعارهایی مورد توجه قرار گرفتید که امروز در سفرهایتان معکوسش را انجام می‌دهید. آیا بهتر نیست جای این سفرها با این شکل و برنامه‌ریزی عمیقا به فکر حل ریشه‌ای مشکلات استان‌ها باشید؟

آقای روحانی! این یک خواهش است. لطفا رویه‌های ناصواب و دور از اصول و مبتنی بر روشهای پوپولیستی گذشته را کنار بگذارید و به گونه‌ای سفر استانی را انجام دهید که مردم احساس عزت نفس کنند. دویدن عده‌ای دنبال ماشین رییس جمهوری، نوشتن نامه با دلی پر امید و عدم تغییر شرایط و ... نشان از تدبیر که ندارد، ایجاد حس ناامیدی هم می‌کند و تدبیر و امید شما را زیر سوال می‌برد.

آقای روحانی! شما که این روزها سکان‌دار قوه مجریه هستید بهتر باید بدانید مردم خسته هستند و گرفتار. شما باید بهتر بدانید دیگر حنای بسیاری از حرکت‌های نمایشی سیاسی برای مردم رنگی ندارد و آنهایی که تن به دویدن پشت ماشین شما یا تلاش برای رساندن نامه به تیم شما را می‌کنند آنهایی هستند که بن بست را به معنای واقعی درک کردند.
آقای روحانی! از شما توقع می‌رود مطابق وعده‌هایتان عمل کنید که در غیر این صورت تاریخ شما را قضاوت خواهد کرد. نیاید روزی که شما در دادگاه وجدان و افکار عمومی محکوم شوید و آیندگان شما را در زمره کسانی قرار دهند که قول و فعلش یکی نبود.

پیشنهاد می‌شود به جای برگزاری مراسم باشکوه استقبال و نصب بنرها و حیف و میل هزینه‌ها، با روش‌های بهتری سفرهای استانی خود را ادامه دهید و با مردم در شانشان رفتار کنید. این مردم همان مردم عزیز و همیشه در صحنه‌ای هستند که شما را روی کار آوردند. مبادا ادامه روش‌های نادرست گذشتگان آنها را به عناصری تزیینی و تشریفاتی تبدیل کند.

اینکه صدا و سیما بعد از سفرهای استانی شما، مستندهای آن را پخش می‌کند و اینکه هزینه‌های گزافی برای چنین تشریفات بی موردی صرف می‌شود، یعنی ادامه راهی که همه می‌دانیم به ترکستان است. این همان روشی است که مردم به خاطر فرار از آن دست به دامن شما شدند حالا شما مبادا جا پای گذشتگان نه چندان خوشنام بگذارید که تاوان این اشتباه را بازهم باید مردم بپردازند.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امیدش که او را در سفرها همراهی می‌کنند، تاکنون به استانهای خوزستان، عرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی و بوشهر سفر کرده‌اند.
اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------