آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

روحانی: خدمات دولت با صدای بلند گفته نمی‌شود اما نقدها با صدای بلند گفته می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

روحانی با اشاره به سخنان امام جمعه اصفهان، افزود: نکاتی که آیت‌الله طباطبایی‌نژاد فرمود درست است و دولت باید توجه بیشتری به وضعیت مساجد و نهادهای دینی کند اما برخی از صحبت‌های ایشان نیز با واقعیت فاصله داشت.

ًحجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع علما، فضلا و طلاب استان اصفهان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه علما، شخصیت‌های فرهیخته، ائمه ‌جمعه طلاب و فضلا اظهار کرد: کار بسیار بزرگی توسط امام (ره) عزیز و بزرگوار ما، شاگردان ایشان، ملت بزرگوار ما و همه آنهایی که دل به اسلام و استقلال کشور داشتند، انجام گرفت.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه اصفهان، افزود: نکاتی که آیت‌الله طباطبایی‌نژاد فرمود درست است و دولت باید توجه بیشتری به وضعیت مساجد و نهادهای دینی کند اما برخی از صحبت‌های ایشان نیز با واقعیت فاصله داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما برای مصرف آب، برق، گاز و ... مساجد و مراکز دینی الگوی مصرف داریم که طبق آن عمل می‌شود اما کلیت امر این است که دولت باید به مراکز دینی و حوزه‌ها توجه بیشتر داشته باشد و این دولت هم تلاش می‌کند به این وظیفه عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیت ما در طول تاریخ همواره روی پای خودش ایستاده است، ادامه داد: البته این موضوع به این معنی نیست که دولت نباید به تجهیز مراکز دینی و مساجد کمک کند.

روحانی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه مستقل بوده و در آینده هم باید مستقل باشد، اضافه کرد: روحانیت همیشه یک مسیر را طی کرده که رسیدن به رضای حق و خداوند است و در مرحله بعد رضای مردم است که زندگی توأم با عزت و رفاه نسبی است.

وی ادامه داد: ملت عزیز ایران باید بدانند که یارانه نقدی دوران موقتی دارد و برای این وضع شده که حامل‌های انرژی به نرخ واقعی برسد تا به قشر آسیب‌پذیر کمک شود و شرایط ما شرایطی بشود که این قشر روی پای خودشان بایستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اساس کار این است که رونق اقتصادی را درست کنیم تا فقر برچیده شود و وضع مردم خوب شود، اضافه کرد: اساس اسلام این است که کسب معنویت و کسب مال در کنار هم باشد و دیده شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران افرادی معتقد بودند که دوران حکومت دینی در جهان به سر آمده است، گفت: در این فضا امام خمینی (ره) تمام این حرف‌های باطل را سوزاند و همه دنیا لمس کردند که در عصر حاضر دین نه تنها جایگاه خاصی در دنیای امروز دارد بلکه در مقابل با استبداد نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

روحانی با اشاره به اینکه چه کسی فکر می‌کرد یک عالم و مجتهد در قم می‌تواند دنیا را تغییر دهد، تاکید کرد: زمانی که امام (ره) در نوفل‌لوشاتو بودند بسیاری از کلمات همچون آیت‌الله در ادبیات سیاسی آمد.

وی افزود: در این زمان واژه‌های محرم، عاشورا و تاسوعا از دیگر واژگانی بود که وارد ادبیات سیاسی شد به طوری که زمانی که در ایام محرم در نوفل‌لوشاتو بودم، خبرنگار خارجی از من پرسید این تاسوعا و عاشورا‌ کیست اما امروز دنیا می‌داند عاشورا و تاسوعا چیست و امام حسین (ع) و پیامبر چه نقشی را ایفا کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امام (ره) این تهمت را زدود که زمان دین سپری شده و ایشان برای جهانیان روشن کرد که دین قدرت اداره جامعه را دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان همواره از تفکر دینی دارای مبحث خاصی بوده و حوزه اصفهان به مباحث عقلانی نزدیک بوده است،‌ بیان کرد: از زمان صفویه حوزه اصفهان جامعه‌محور بود و محقق کَرکی‌ها و شیخ‌بهایی‌ها از مکان‌های مختلف به اصفهان آمدند.

روحانی ادامه داد: برای مثال در آن زمان کتاب فقه محقق کرکی به عنوان قانونی بود که تمام دادگاه‌ها باید از آن تبعیت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام حوزه‌ها جامعه‌نگر شده‌اند، تصریح کرد: از حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه اصفهان توقع بیشتری نسبت به حمایت از دولت و حکومت داریم چرا که اداره دولت باید با همفکری تمام اقشار جامعه به ویژه روحانیت باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: امام (ره) تهمت دیگری که از دین برطرف کرد این بود که برخی گمان می‌کردند که دین تنها برای عبادت و اخلاق است در حالی که دین جامع و کامل است.

وی افزود: در گذشته حتی رشته‌های شیمی، فیزیک و نجوم هم در حوزه‌های علمیه شکل می‌گرفت و آن زمان حوزه علمیه همانند دانشگاه بود.

روحانی گفت: امام (ره) فرمودند اسلام قدرت الهی است و ما باید آن را رعایت کنیم و این قدرت را به جهان نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از تهمت‌های غرب این بوده که اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی کرده‌ است، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم به دنیا بگوییم دین با خشونت فاصله دارد.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: این گروه‌های افراطی ارتباطی با قرآن، دین و پیغمبر ندارند به عنوان دین و اسلام فرد را در ملأعام شلاق می‌زنند برای اینکه به نماز جماعت نیامده و ما امروز موظف هستیم اسلام ناب را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: امام خطاب به جوان‌ها یاد دادند که دین اسلام متفاوت است و ما بسیار خوشحال هستیم که در دولت یازدهم پرچم جهان ضدخشونت را در سازمان ملل برافراشته کنیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: از این دولت کسی حرفی نمی‌زند و خدمات دولت با صدای بلند گفته نمی‌شود اما نقدها با صدای بلند گفته می‌شود.

وی یادآور شد: ما با توکل بر خدا و استمداد از ائمه اطهار (س) و ولی‌عصر (عج) در این عصر و شرایط، افتخار داریم پرچمدار عاری از خشونت باشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم دست به دست هم بدهیم و به نقطه‌ای برسیم که مورد رضایت خداوند و رضایت کل جامعه و مردم جامعه باشیم.

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------