آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

شکایت برای پس گرفتن نشان‌خدمت از رحیمی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده  محمدرضا رحیمی

دو وکیل دادگستری برای پس گرفتن نشان درجه یک خدمت از محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

به گزارش فارس، علیرضا دقیقی وکیل دادگستری و یکی از شاکیان این پرونده عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر توضیح داد: به همراه یکی از دیگر از وکلای دادگستری (پیمان حاج محمود عطار) شکایتی را مبنی بر لغو مصوبه هیات وزیران دولت قبل و پس گرفتن نشان درجه یک خدمت از رحیمی به دیوان عدالت اداری تقدیم کردیم.

این وکیل دادگستری افزود: آیین نامه اعطای نشان های دولتی شرایطی را برای اعطای نشان خدمت در گرفته به طوری که در ماده 12 آن آمده است نشان خدمت به منظور تقدیر از خدمات انجام یافته در مسیر تحقق آرمان های جمهوری اسلامی ایران به افرادی اعطا می شود که در زمینه «تلاش مستمر و صادقانه در انجام مسئولیت ها و خدمات» و «مددرسانی به اقشار محروم و مستضعف»، موفقیت های چشمگیری کسب کرده باشند.

دقیقی ادامه داد: بر اساس نظر و عقیده ما، آقای رحیمی که در دولت قبل این نشان را دریافت کرده، مستحق دریافت نشان درجه یک خدمت که از نشان های عمومی جمهوری اسلامی ایران است، نیست و دولت قبلی در جهت تثبیت موقعیت وی، این نشان را اعطا کرده است.

این وکیل دادگستری گفت: بر این اساس، درخواست لغو مصوبه هیات وزیران دولت قبل را در قسمتی که مربوط به اعطای نشان درجه یک خدمت به آقای رحیمی است در دادخواست تقدیمی به دیوان عدالت اداری کرده ایم.

محمدرضا رحیمی معاون اول دولت سابق به اتهام ارتشاء و تحصیل مال نامشروع از سوی شعبه 11 دیوان عالی کشور به انفصال دائم از خدمات دولتی، 5 سال و 91 روز حبس و پرداخت 3 میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و جزای نقدی محکوم شده است.

به گفته محسن افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران، پرونده رحیمی به اجرای احکام دادستانی تهران ارجاع شده است.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------