زمان پیشنهادی دولت برای انتخابات مجلس دهم



اخبار,اخبار سیاسی ,انتخابات مجلس

وی اضافه کرد: به هر حال ما بررسی مشکلات خانه احزاب و دلیل تعطیلی فعالیت آنرا در دستور کار داریم و در مجموع حامی و پشتیبان فعالیت خانه احزاب در چارچوب قانون هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اواخر اسفند 94، زمان پیشنهادی دولت و وزارت کشور به شورای نگهبان، برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا 'محمدحسین مقیمی' عصر یکشنبه در حاشیه نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ما زمان پیشنهادی خود را ارایه کرده ایم و اکنون منتظر دریافت نقطه نظرات شورای نگهبان در این مورد هستیم.

وی اضافه کرد: تا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی است و در این فاصله نیز شورای نگهبان نظر خود را نسبت به پیشنهاد وزارت کشور و در مجموع دولت اعلام خواهد کرد.

* اسفندماه، پایان مهلت استفعای کارکنان داوطلب انتخابات در وزارت کشور
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزیر کشور زمان قطعی برای استعفای مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس را اسفند ماه امسال اعلام کرده است.

مقیمی افزود: تاکنون استعفایی از سوی مدیران این مجموعه به دست ما نرسیده است.

وی اضافه کرد: اگر وزیر کشور این زمان را برای مدیران زیرمجموعه وزارت متبوع خود اعلام کرده، قطعی و لازم الاجرا است و برای جلوگیری از ایجاد شائبه در خصوص انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید به آن پایبند باشیم.

*نشاط سیاسی در صدر برنامه های وزارت کشور
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ایجاد شور و نشاط سیاسی از برنامه های اولویت دار وزارت کشور برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که با هدف فعالیت تمام احزاب و تشکل های سیاسی شناسنامه دار اجرایی می شود.

مقیمی افزود: تمام احزاب و تشکل های سیاسی می توانند فعالیت خود را در چارچوب قانون ساماندهی کنند و وزارت کشور نیز از این فعالیت ها حمایت می کند.

وی در مورد احتمال ایجاد تنش در فعالیت های سیاسی تشکل های و احزاب سیاسی شناسنامه دار از سوی گروه های خودسر گفت: اکنون طرح مساله احتمال برهم زدن نشست های احزاب و گروه های سیاسی از سوی گروه های خودسر نوعی پیشداوری است.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: در هر صورت وزارت کشور و زیرمجموعه های استانی برای برگزاری نشست های مجوزدار، مقدمات کار را نیز فراهم خواهند کرد.

*بررسی مشکل خانه احزاب
مقیمی در مورد صدور مجوز برای خانه احزاب ایران گفت: خانه احزاب از سوی گروه های سیاسی عضو آن تعطیل شده و وزارت کشور دخالتی در این کار نداشته است.

وی اضافه کرد: به هر حال ما بررسی مشکلات خانه احزاب و دلیل تعطیلی فعالیت آنرا در دستور کار داریم و در مجموع حامی و پشتیبان فعالیت خانه احزاب در چارچوب قانون هستیم.
اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------