آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

هاشمی: حقمان در مذاکرات ضایع شود کنار می‌کشیم



اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه حضور مردم در 22 بهمن به این معناست که حاضر نیستیم حق‌مان را از دست بدهیم گفت: مردم پای تمام مشکلات انقلاب ایستاده‌اند و همه خطرهایش را به جان می‌خرند.

به گزارش مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارزیابی از اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: همه می‌دانند که انقلاب اسلامی با حضور وسیع مردم شکل گرفت و با مردم پیروز شد. انقلاب اسلامی از خود مردم است. البته امام(ره) خوب رهبری کردند، ولی رهبر بدون طرفدار و فرمانبر کاری نمی‌تواند انجام دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب در هر مرحله‌ای که مشکل داشتیم، مردم حل کردند گفت: 2 سال اول انقلاب، شورش‌هایی کور مسلحانه داشتیم با اینکه نیروهای تنظیم شده امنیتی و سازماندهی شده نداشتیم و ساواک هم برای ما کار نمی‌کرد، اما با حضور مردم و کمک کمیته‌های انقلاب اسلامی که در لحظه پیروزی انقلاب شکل گرفته بودند و خیلی خدمت کردند، توانستیم از آن به خوبی عبور کنیم که هیچ انقلابی چنین عبور نکرد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: به عنوان مثال انقلاب‌هایی که بعد از انقلاب ما در افغانستان و عراق به وجود آمد، هنوز مشکل امنیتی دارند. البته در عراق آمریکایی‌ها صدام را  بیرون کردند، اما هنوز مشکل دارند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله و نوع حضور بسیجیان در صحنه نبرد خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس، تا زمانی که نیروی انبوه بسیجی به جبهه نرفتند، راکد بود و همه قبول دارند که صف شکنی‌ها را بسیجیان و افرادی که آماده شهادت بودند، داوطلبانه انجام دادند. 
 
وی افزود: بعد از جنگ هم مردم بودند که با کمک و صبر خودشان به بازسازی و سازندگی کشور کمک کردند و کشور را علیرغم خرابی‌های 5 استان و عقب ماندگی‌های تاریخی ساختند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: حضور مردم در هر جا به صورت انبوه، شادمان، با نشاط و با شعاری مشخص می‌تواند دنیا را قانع کند که انقلاب پشتوانه‌داری در ایران هست.  
 
وی در خصوص نقش حضور مردم در عرصه های مختلف به مراسم اربعین امسال در شرایط ناامن عراق اشاره کرد و گفت: سه روز پیاده‌روی و میزبانی مردم عراق، نشان داد که مردم روی آرمان‌هایشان ایستادند که تحسین دنیا را برانگیخت.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین نشانه حضور مردم در مراسم سالانه 22 بهمن را علاقه و عشق ملت به انقلاب عنوان کرد و افزود: مردم پای تمام مشکلات انقلاب ایستاده‌اند و همه خطرهایش را به جان می‌خرند. مردم همانند سال‌های گذشته می‌آیند و یک بار دیگر به کسانی که امید سرد شدن فضای انقلاب را دارند، جواب محکمی می‌دهند. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آمریکایی معتقدند ایرانی‌ها سر میز مذاکره و در مقابل غربی‌ها دست بسته‌اند و به نظر شما، مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن، چگونه باید پاسخ خطای محاسباتی انها را بدهند خاطر نشان کرد: این حرف غربی‌ها نهایت بی‌عقلی است. چرا دستانمان بسته باشد؟ در حالی که با اختیار خودمان وارد مذاکره شدیم و با تأیید رهبری ادامه می‌دهیم، خواسته‌های مشخصی داریم و می‌خواهیم حق خودمان را در استفاده صلح‌آمیز از مجموعه صنایع هسته‌ای داشته باشیم. 
 
وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در تحریم استفاده از سلاح هسته ای تاکید کرد: رهبری ما قبلاً فتوای کامل و محکمی داده بودند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. هر وقت هم دیدیم حقمان را ضایع می‌کنند، از ادامه مذاکره کنار می‌کشیم و خداحافظی می‌کنیم. 
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها هم در زبان منکر حق مردم ایران در استفاده صلح آمیز از دانش هسته‌ای نیستند و ما هم بیش از حقمان نمی‌خواهیم. آنها هم نباید بیش از مقررات قانونی هسته‌ای از ما چیزی بخواهند. اگر این اتفاقات بیفتد، مذاکرات به پیروزی می‌رسد و در غیر این‌صورت خداحافظی می‌کنیم.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی معنای حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را در این شرایط اعلام ایستادگی آنان دانست و گفت: حضور انبوه آنان در خیابان‌ها به این معناست که حاضر نیستیم حق‌مان را از دست بدهیم. مردم ایران در طول سال‌های قبل با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های امام (ره) و شهیدان تجدید میثاق کرد‌ه‌اند و امسال هم شاهد اوج اعلام وفاداری خواهیم بود. 

اخبار سیاسی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------