آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

استیضاح وزیر راه در دستور کار مجلس



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر راه و شهرسازی

وی افزود: مجوز فروش اوراق مشارکت تا سقف 20 میلیارد تومان برای این پروژه داده شده که با توجه به تعیین شدن بانک عامل اوراق نیز به فروش می‌رسد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: طرح سئوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با متوقف ماندن پروژه حرم تا حرم در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار گرفت.

به گزارش فارس، محمدرضا محسنی ثانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فرودگاه سبزوار تبدیل به مرز بین‌المللی هوایی شده است، اظهار داشت: با افزایش طول باند فرودگاه سبزوار شرایط برای اجرای پروازهای خارجی در سبزوار فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولان شهرستان و نمایندگان مجلس صورت گرفته و پاسخ مثبت از سوی مسئولان کشوری در این زمینه داده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه سبزوار مانند سایر فرودگاه‌های کشور 24 ساعته و بین‌المللی نیست که مسئله مربوط به طویل نبودن باند فرودگاه این شهرستان است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه سبزوار به عنوان مرز هوایی بین‌المللی در کشور مورد شناسایی قرار گرفته است، افزود: با توجه به این مسئله و پیش‌بینی نیاز هواپیمایی کشور برای فرودهای اضطراری نیازمند به افزایش طول باند این فرودگاه هستیم.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه اعتبارات اجرای این پروژه از منابع داخلی دستگاه‌های مربوطه تامین می‌شود، اضافه کرد: یکی از مشکلات فرودگاه سبزوار مسئله تعطیل شدن پروازهای فرودگاه این شهرستان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز پروازهای مختلفی در فرودگاه‌های کشور تعطیل می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه ناوگان هواپیمایی کشور نتوانسته مانند سابق خود را به روز آوری کند و به کیفیت قبلی برسد.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه شرکت آسمان متولی اجرای پروازهای فرودگاه سبزوار است، ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت هواپیمایی ضعیف‌ترین ایرلاین هوایی کشور است به دنبال تغییر این ایرلاین هستیم تا بتوانیم پروازهای سبزوار را از طریق شرکت دیگری پیگیری کنیم.

وی با اشاره به مسئله خط آهن سبزوار نیز گفت: یکی از پروژه‌هایی که در سطح شهرستان سبزوار در حال پیگیری است مسئله خط آهن شمال ـ سبزوار و سبزوار ـ کاشمر و تربت حیدریه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه ردیف‌های اعتباری خوبی برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است، تصریح کرد: امسال اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای ادامه کار این پروژه اختصاص یافته که با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان از ماده 180 در اختیار نمایندگان به این پروژه اختصاص یافت.

محسنی‌ثانی با اشاره به قانون فروش اوراق مشارکت ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای اجرا و تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده مسئله فروش اوراق مشارکت است که درگذشته فروش آن برای پیمانکار دارای مشکلاتی بود.

وی افزود: مجوز فروش اوراق مشارکت تا سقف 20 میلیارد تومان برای این پروژه داده شده که با توجه به تعیین شدن بانک عامل اوراق نیز به فروش می‌رسد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به آماده شدن پروژه فرهنگسرای بین‌المللی امام رضا(ع) در سبزوار نیز گفت: این پروژه با درخواست و پیگیری‌های صورت گرفته توسط آستان قدس رضوی در سبزوار احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث این پروژه اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: بخش تاسیسات و بخش اندکی از فعالیت‌های عمرانی پروژه هنوز تکمیل نشده که با تکمیل آنها این مجموعه آماده بهره‌برداری می‌شود.

محسنی‌ثانی با اشاره به پروژه‌های حرم تا حرم و قطار سریع‌السیر نیز گفت: این پروژه از پروژه‌هایی بود که در دولت دهم کلنگ زنی شد و قرار بود همزمان با اجرای پروژه حرم تا حرم و قطار سریع‌السیر این پروژه نیز اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه بخش زیادی از نیازهای مربوط به امور حمل و نقل زائران و دلسوختگان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه پروژه حرم تا حرم در قطعه سبزوار ـ نیشابور متوقف مانده و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه برنامه دیگری دارد.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر نیز گفت: این پروژه از مطالبات به حق زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است که با پیگیری‌های نمایندگان استان در دولت دهم کنگ‌زنی شد.

محسنی ثانی با بیان اینکه اکنون این پروژه سر از استان دیگری در آورده اضافه کرد: با توجه به این مسئله طرح سئوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار مجمع نمایندگان استان قرار گرفته و من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان نامه‌ای را در تاریخ 15 بهمن ماه امسال در این زمینه به ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی ارسال کرده و خواستار پاسخ آنها در این زمینه شده‌ام.

وی با بیان اینکه این پروژه متعلق به همه زائران حضرت رضا(ع) است، یادآور شد: بر اساس درخواست مجمع نمایندگان استان قرار شده تا جلسه‌ای در این زمینه با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شود تا وزیر توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کند که اگر این توضیحات مورد رضایت نمایندگان استان واقع نشود قطعا از راه‌های قانونی اقدام می‌کنیم.

محسنی ثانی با اشاره به بی‌عدالتی‌هایی که در حق استان خراسان رضوی شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از بی‌عدالتی‌های امروزی که گریبانگیر استان شده لحاظ نشدن سهم واقعی استان در بودجه و افزایش میزان مالیات‌های پرداختی استان به دولت است که در این زمینه پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و اگر مسئولین نسبت به اجحاف حق‌های صورت گرفته نسبت به استان توجهی نکنند مجمع نمایندگان استان برخورد جدی با این مسائل می‌کند.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------