آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

واکنش‌رجال‌سیاسی‌به‌اجرای‌حکم‌رحیمی



اخبار,اخبار سیاسی ,محمدرضا رحیمی

به دنبال زندانی شدن محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم برخی شخصیتهای سیاسی اجرای سریع و قاطعانه این حکم را موجب کاهش مفاسد اقتصادی و نمایش اقتدار نظام در برخورد با مفاسد دانستند.

عارف: نظام نشان داد با کسی شوخی ندارد
محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: محکومیت محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق ، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.

به گزارش ایرنا ، عارف عصر شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با ابراز تاسف از فساد اقتصادی در دولت قبل، اظهار کرد: برخورد با متخلف نشان داد که نظام در راستای اهداف و آرمان هایش و دفاع از حق با کسی شوخی ندارد.

وی با اشاره به فرمان 8 ماده ای حضرت امام (ره ) و نیز فرمان مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: اگر به این دو فرمان به درستی عمل می شد، امروز شاهد فساد های اقتصادی در کشور نبودیم.

عارف با بیان این که نگاه دستگاه های نظارتی باید از حالت مچ گیری به نگاه پیشگیرانه تغییر کند، اضافه کرد: متاسفانه امروز قبح رشوه و زیرمیزی در کشور شکسته شده است درحالی که باید برای ریشه کنی فساد اقتصادی تلاش و با متخلف در هر سطحی برخورد شود.

حسینی :همین روند درباره مهدی هاشمی ادامه یابد
نماینده مردم قزوین در مجلس با تجلیل از اجرای حکم حبس معاون اول رئیس جمهور سابق گفت: اگر قوه قضائیه بلافاصله احکام پرونده های فساد اقتصادی را اجرا کند، بسیاری از فسادهای اقتصادی و اجتماعی کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با تجلیل از اجرای حکم حبس محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: اگر انشاء الله قوه قضائیه همین روند را در برخورد با مفاسد اقتصادی دنبال کند و بلافاصله احکام را اجرا کند، قطعاً بسیاری از فسادهای اقتصادی و اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی با توصیه به قوه قضائیه جهت تداوم این قاطعیت در رسیدگی به پرونده فساد مالی مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: اعلام به موقع حکم مهدی هاشمی و اجرای سریع آن آثار مثبت بسیاری در کاستن از مفاسد اقتصادی به ویژه در میان مسئولان و وابستگان آنان خواهد داشت.

پزشکیان:اگر از رحیمی پول گرفته ام محاکمه ام کنند
بالاخره درهای گشوده شده برای معاون اول دولت احمدی نژاد بسته شد چون محمدرضا رحیمی به داخل زندان رفت تا پنج سال را در آن سپری کند. این خبر را عصر دیروز پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتشر کرد و نوشت: «حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و نامبرده روز جاری به زندان اوین معرفی شد. با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی، معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل پنج سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرد.

به گزارش جهان،دیروز پس از انتشار خبر حضور رحیمی در زندان اوین محمدرضا نادری در گفت و گو با روزنامه آرمان اظهار کرد که از طریق سایت ها از حضور رحیمی در زندان مطلع شده اما می دانست رحیمی برای روز یکشنبه احضار شده که از این حضور امتناع کرده و بنابراین از در منزلش او را به اوین منتقل کرده اند.

محکومیت معاون اول دولت احمدی نژاد از نظر دیوان عالی کشور ناشی از ارتکاب دو جرم «ارتشا» و «تحصیل مال از طریق نامشروع» است. ایسنا نوشت؛ شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور در رابطه با تجدیدنظرخواهی محمدرضا رحیمی- معاون اول دولت احمدی نژاد - نسبت به حکم صادره از شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرده که هرچند از حیث رعایت اصول، تشریفات دادرسی و احراز بزهکاری متهم، رأی تجدیدنظر خواسته صحیحا صادر شده، ولی تطبیق عمل ارتکابی نامبرده با ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مبنی بر اشتباه است، زیرا نامبرده در گزینش اعضای شبکه اختلاس، هیچ گونه اقدام عملی انجام نداده است.

شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور ادامه داده که اتهامات محمدرضا رحیمی اخذ رشوه (قبول مال به طور غیرمستقیم) و تحصیل مال از طریق نامشروع است که با مواد ۲ و ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری مطابقت دارد. لذا ضمن رد دفاعیات وکلای متهم و با اجازه حاصله از ماده ۲۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری و با رعایت ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ که قانون حاکم در زمان ارتکاب جرم بوده و مساعدتر به حال متهم است و با اصلاح محکومیت ۱۵ سال حبس وی به ۵ سال حبس در رابطه با ارتشا و ۳ ماه و یک روز حبس از جهت تحصیل مال از طریق نامشروع و تائید سایر محکومیت های وی از جمله انفصال دائم از خدمات دولتی و دو فقره رد مال جمعا به مبلغ ۲۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حق دولت و جزای نقدی معادل ۱۰میلیارد ریال، دادنامه صادره را با اصلاح مذکور، تائید و ابرام می کند.

وکیل رحیمی چه گفت
به گزارش ایسنا، شرق در باره اجرای حکم رحیمی نوشت: روز گذشته در حاشیه جلسه علنی و درحالی که نمایندگان مشغول بررسی کلیات بودجه بودند، در گوشه ای از صحن دوباره این بحث در میان برخی نمایندگان مطرح شد. نمایندگان حاضر در صحن می گویند که در این گفت وگوی چنددقیقه ای، حجت الاسلام مصباحی مقدم درباره آسیب هایی که انتشار این خبر به بدنه مجلس واردکرده سخن گفته اما مسعود پزشکیان بر لزوم پیگیری قضایی ماجرا پافشاری می کرده است.

پزشکیان روز گذشته و در فاصله جلسه صبح و بعدازظهر مجلس، در گفت وگو با «شرق»، با اشاره به این ماجرا گفت: «من در این باره دو مطلب را بیان می کنم. اول اینکه باید به روشنی مشخص شود که دقیقا چه کسانی این پول ها را گرفته اند و دوم اینکه وقتی اسامی مشخص شد، با رسانه هایی که اسامی دیگران را به عنوان دریافت کننده پول منتشر کرده اند برخورد مناسب صورت گیرد.»

پزشکیان با بیان اینکه در میان اسامی منتشرشده، به نام برخی از افرادی که درست در نقطه مقابل آن فرد پول دهنده قرار داشتند اشاره شده، گفت: «اگر ما این پول را گرفتیم باید ما را محاکمه کنند و اگر ما این پول را نگرفتیم و چنین تهمتی به ما زده اند باید محاکمه شوند.»

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------