آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

آخرین وضعیت بررسی پرونده شکایت بورسیه‌ها



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده بورسیه‌ها

عضو ناظر در کمیته بررسی پرونده بورسیه‌ها در مجلس، از آخرین وضعیت بررسی پرونده بورسیه‌ها در کمیته مذکور خبر داد و گفت:‌ با توجه به جلسات فشرده این کمیته به نظر می‌رسد تا پایان سال بتوان نتیجه نهایی کار کمیته را اعلام کرد.

رضا صابری در گفت‌ وگو با خانه ملت، درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده شکایت دانشجویان بورسیه در کمیته ویژه وزارت علوم، افزود:‌ این کمیته در زمان آقای نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شد و ماحصل فعالیت آن بیانیه‌ای بود که وی در مورد وضعیت بورسیه‌ها صادر کرد و براساس آن شرایط تحصیلی نامطلوبی برای تعداد قابل توجهی از بورسیه‌ها رقم خورد.

نماینده مردم آزاد شهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: بعد از سکانداری فرهادی بر بدنه وزارت علوم، کمیته مذکور ترمیم شد به گونه‌ای که اعضای جدیدی در این کمیته حضور یافتند، از سویی دیگر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درخواست کرد تا نمایندگانی از سوی این کمیسیون در کمیته حضور داشته باشد و در نهایت نبویان، زارعی و بنده به عنوان اعضای جدید این کمیته انتخاب شدیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بعد از حدود یک ماه از تشکیل کمیته، از نمایندگان عضو درخواستی برای حضور در جلسات نشده بود، تصریح کرد: در نهایت روز دوشنبه گذشته (27 بهمن 93) نخستین جلسه کمیته با حضور نمایندگان عضو برگزار و قرار شد جزئیات بررسی پرونده‌هایی که طی جلسات اخیر مورد بررسی واقع شده به نمایندگان عضو کمیته ارایه شود.

وی درباره جزئیات جلسه مذکور، تاکید کرد: در این نشست نمایندگان دیدگاه‌های خود را در مورد بورسیه‌ها مطرح کردند و اعلام شد که با این موضوع سیاسی برخورد شده است و نباید حق دانشجویان تضییع شود.

صابری با تاکید بر اینکه اعضای کمیته بررسی پرونده‌ بورسیه‌ها این آمادگی را دارند تا رای‌های جدیدی نسبت به رای قبلی کمیته صادر کنند، یادآور شد:‌ بدون‌شک آرای جدید کمیته مبنای عمل قرار خواهد گرفت و بدون‌شک نمایندگان نیز نسبت به عملکرد کمیته حساس خواهند بود به طوریکه تلاش می‌کنیم تا کمیته بتواند نتیجه مناسبی را برای دانشجویان بورسیه لحاظ کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس نهم، تصریح کرد: مجموعه اعضای کمیته بر این باور هستند که نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان مجلس را مورد توجه قرار ‌دهند، همچنین در این نشست‌ها هر یک از پرونده‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

صابری تاکید کرد: در این کمیته پرونده همه دانشجویان اعم از افرادی که نسبت به رای خود معترض بودند و چه افرادی که هیچ واکنشی به رای صارده نداشتند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در هفته دوبار جلسات برگزار می‌شود، تاکید کرد: تلاش کمیته بر آن است تا آخر سال کار بررسی پرونده بررسی شود؛هم‌اکنون از 800 پرونده موجود، نزدیک به 300 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و حدود 500 پرونده باقی مانده است.

عضو ناظر در کمیته بررسی پرونده بورسیه‌ها در مجلس، با بیان اینکه نمایندگان عضو کمیته بررسی پرونده‌ها در جلسات آتی نیز حضور مستمر خواهند داشت، یادآور شد: اگر دانشجویانی که گمان می‌کنند در این پرونده حق آنها تضییع شده می‌توانند مراتب اعتراض خود را به کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کنند چراکه حتما از حقوق آنها دفاع خواهد شد.

اخبار سیاسی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------