آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

آیت الله هاشمی: نمی توانیم در انزوا اسلام را رو به جلو ببریم و مدعی حکومت جهانی باشیم / برخی می خواهند در گذشته بمانند



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

هاشمی با اشاره به افکار مرتجعین بیان کرد: برخی می خواهند در گذشته بمانند و سلفی ها، تکفیری ها، داعش، بوکوحرام از این دسته اند که می خواهند آنچه در زمان پیامبر بوده را اجرا کنند اما به این فکر نمی کنند که در زمان پیامبر هواپیما، ماشین و تکنولوژی امروزه وجود نداشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  بااشاره به فعالیت های این مجموعه گفت: انصافا  اگر نخواهیم خودستایی کنیم توانسته ایم مجموعه بی نظیری را در جامعه و انقلاب اسلامی برای کشورمان توسط مدیران و کسانی که اکنون حضور ندارند خلق کنیم البته نواقص زیادی دارد که در برخی جاها باید شتاب کنیم.

به گزارش انتخاب، وی با بیان اینکه می توانیم این روند را ادامه دهیم و اگر ان شاء الله خداوند نگذارد حسودان و کم خردان مانع کار شوند در آینده نه چندان دور به یکی از سرمایه های امت اسلام دست پیدا می کنیم و هدف ما روشن است.

وی با بیان جهانی شدن دنیا و روند تشکیل جامعه از ابتدا تا کنون بیان کرد: اختیارات جوامع در حال سلب شدن است و به سطح سازمان های بین المللی توسعه می یابد و اکنون سازمان های بین المللی که تشکیل شده به قیمت تضعیف ملت ها به قدرت سازمان های بین المللی رسیده است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد بیان کرد: بسیاری از امور زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در مجموعه سازمان ملل و مراکز جهانی گرفته می شود و با توجه به سرعت پیشرفت جامعه جهانی می خواهیم چه کار کنیم.

وی با اشاره به فناوری های نوین در جهان امروز گفت: ظالمین به نفسه مرتجع هستند و می خواهند سنتی زندگی کنند و حاضر نیستند تغییری در زندگی آنها اتفاق بیافتد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان مثالی از دورانی که در رژیم شاه در زندان بود عنوان کرد: در زمانی که با علما در زندان بودیم یک رادیو داشتیم و می خواستیم اخبار را گوش دهیم و در ابتدای پخش اخبار رینگی (موسیقی) داشت که برخی مخالف پخش آن بودند و ما باید رادیو را خاموش می کردیم .

وی همچنین ادامه داد در زمانی که بلندگو به ایران آمد خیلی ها مخالف بودند و مسجدها بلندگو را تحریم کردند و اجازه استفاده نمی دادند اما در این چند سال گذشته تغییراتی را مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به افکار مرتجعین بیان کرد: برخی می خواهند در گذشته بمانند و سلفی ها، تکفیری ها، داعش، بوکوحرام از این دسته اند که می خواهند آنچه در زمان پیامبر بوده را اجرا کنند اما به این فکر نمی کنند که در زمان پیامبر هواپیما، ماشین و تکنولوژی امروزه وجود نداشت و ما به آسمان راه نداشتیم و داعش نمونه سنت پرستی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: ما نمی توانیم جزیره باشیم و به هیچ جا راه نداشته و ارتباط برقرار نکنیم. نمی توانیم دنیا را تحریم کنیم و در انزوا اسلام را رو به جلو ببریم و مدعی حکومت جهانی باشیم و آنهایی که ظالمون به نفسه هستند تفکر سلفی دارند و مرتجع هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که به حال و آینده نگاه می کنند معتدل هستند و تفسیر من از السابقون تفسیر رسمی نیست و اکنون به ذهنم رسید السابقون کسانی هستند که در آینده تلاش می کنند و افق دیدی برای آینده دارند

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه در جامعه ما اکنون حسادتها و کارهای نادرست دیده می شود بیان کرد: ما نباید از این رفتارها فرسوده شویم لذا همیشه اینگونه بوده و حتی در دوران پیامبر و امام ها نیز شاهد این گونه برخوردها بودیم. در زمان حضرت علی با آن همه عظمت که فرد دوم بشریت بودند وقتی خبر شهادت ایشان در محراب به مردم رسید برخی خبر را تکذیب کردند و گفتند مگر علی به محراب می رفته است.

وی در ادامه افزود: اما حضرت علی (ع) از حرفها خسته نمی شد و ما نیز باید این گونه باشیم. البته حرفها، خصومت ها و عدم همکاری ها وجود دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انسان با تلاش، رنج و کوشش به ملاقات خدا می رود و خدا یعنی حد اعلای پیشرفت انسان و ما کارمان را با مشکلات شروع کردیم و با مشکلات هم پیشرفت کردیم و از مشکلات عبور کردیم و آینده نیز همین گونه است.
اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------