آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

قنبری: منتقدان دولت روحانی اعتقادی به "آزای بیان" ندارند



اخبار,اخبار سیاسی , نمایندگان مجلس

داریوش قنبری، نماینده مجلس هشتم، با بیان اینکه این نامه اوج سیاست‌بازی مخالفان دولت است و طنز سیاسی سال 93 محسوب می‌شود گفت: کسانی که خودشان اعتقاد چندانی به آزادی ندارند و حتی بعضی از این افراد تهدیدکنندگان آزادی در کشور ما هستند، اکنون این نامه را خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند و به شکل طنز‌آمیزی از محدود‌شدن آزادی صحبت کرده‌اند.

 داریوش قنبری، نماینده مجلس هشتم، درباره حاشیه‌سازی اخیر بعضی رسانه‌های مخالف دولت در خصوص نوشتن نامه‌‌‌ی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور گفت: کسانی که این نامه را نوشته‌اند کاملا مشخص هستند؛اعضای جبهه پایداری و همفکرانشان. این افراد در این نامه خواستار آزادی شدند ولی ای کاش یک دهم آزادی این افراد را آحاد ملت ایران  داشتند.
 
به گزارش آفتاب، سایت‌های مخالف دولت در چند روز گذشته خبر از نامه‌ای خطاب به رئیس دولت یازدهم از طرف 100 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادند که در این نامه آورده‌اند: «آقای رئیس‌جمهوری! آیا روند توهین به منتقدان نقطه پایانی خواهد داشت یا مسیر سلب آزادی‌ها و شکایت ادامه می‌یابد؟» این در حالی است که روزنامه «ایران» در گزارش تفصیلی روز چهارشنبه خود ضمن پرداختن با این موضوع  با 30 نفر از نمایندگان مصاحبه نموده است.

 

  نکته جالب این است که تمام این نماینده‌ها از وجود چنین نامه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند از جمله بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه ی مجلس نهم گفته است که چنین نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس نرسیده و او نیز اصلاً آن را ندیده است. این نخستین بار نیست که مخالفان دولت به‌خصوص اعضای جبهه پایداری قصد تخریب دولت را دارند و از هر توهینی به روحانی دریغ نمی‌کنند به طوری که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسمی اعلام کرده است که «عده‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورده‌اند علیه دولت روی کار اتاق عملیات تشکیل داده و اطلاعات تحریف و جعل شده به مجلس و مجامع دینی می‌دهند.».

در همین راستا، داریوش قنبری، نماینده مجلس هشتم، با بیان اینکه این نامه اوج سیاست‌بازی مخالفان دولت است و طنز سیاسی سال 93 محسوب می‌شود به خبرنگار «آفتاب» گفت: کسانی که خودشان اعتقاد چندانی به آزادی ندارند و حتی بعضی از این افراد تهدیدکنندگان آزادی در کشور ما هستند، اکنون این نامه را خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند و به شکل طنز‌آمیزی از محدود‌شدن آزادی صحبت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به سوابق افرادی که این نامه را نوشته‌اند می‌توان دریافت که این افراد طرفدار آزادی نیستند چراکه در هشت سال دولت احمدی‌نژاد که بسیاری از آزادی‌ها از مردم گرفته شد و حقوق شهروندی آنها پایمال شد سکوت اختیار کردند و باید در آن زمان این نامه را می‌نوشتند. احتمالا روحانی را با احمدی نژاد اشتباه گرفته‌اند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: آن‌هایی که این نامه را نوشتند همان‌هایی هستند که زبانشان در مجموع از تمام آحاد ملت ایران درازتر بوده علیه دولت و نه تنها انتقاد بلکه تخریب‌هایی که اینها علیه دولت آقای روحانی انجام می‌دهند زبانزد عام و خاص است. تخریب‌کنندگان دولت یازدهم از زمان انتخاب دکتر روحانی شروع به کارشکنی و سنگ‌اندازی کردند یعنی این مساله‌سازی‌ها تازگی ندارد همان روزی که اعلام شد کاندیدای مورد نظر این افراد، سعید جلیلی، رای نیاورده است تخریب این افراد علیه روحانی و دولتش شکل گرفت و تاکنون هم ادامه داشته است.

قنبری اضافه کرد: من نمی‌دانم واقعا این افراد دیگر چه چیزی بیشتر از این می‌خواهند علیه دولت یازدهم بگویند و نتوانسته‌اند آزادانه حرف بزنند. آیا یک دهم آزادی که باید برای اعضای جبهه پایداری و همفکرانشان وجود داشته باشد یا برای سایر مردم هم باشد.

نماینده مجلس هشتم خاطرنشان کرد: این افراد با رسانه‌هایشان دارند همان روند تخریبی را در این چهارچوب ادامه می‌دهند غافل از اینکه این نامه‌هایی که می‌نویسند دستمایه‌ای برای جوک‌سازی و طنزپردازی می‌شود تا اینکه نانی را در تنور برای آنها گرم کند.

وی در خصوص عدم افشای اسامی امضا کنندگان نامه ادامه داد: وقتی که محتوای نامه بیان می‌شود مشخص است که امضا‌کنندگان و نویسندگان آن چه کسانی هستند. اصلا نیازی هم به آوردن اسم افراد نیست. چون سبک صحبت این افراد کاملا مشخص است و معلوم است که به دنبال چه چیزی هستند هدف این افراد برانداختن و از کار انداختن دولت هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به صحبت‌های وزیر ارشاد مبنی بر ایجاد اتاق‌های عملیات علیه دولت یازدهم اظهار داشت: این افراد به صورت سازماندهی شده دارند دولت را تخریب می‌کنند پول و ثروت در اختیار دارند و بسیار قدرمتند دارند پیش می‌روند و با اتکا به این قدرت است که از هر کاری برای ضربه زدن به دولت و شخص رئیس‌جمهور کوتاهی نمی‌کنند. به تعبیری می‌توان گفت در مقابل رای ملت ایران ایستاد‌ه‌اند.

قنبری گفت: در زمان احمدی‌نژاد خیلی از همین افرادی که اکنون در جبهه پایداری حضور دارند در مجلس هشتم هم بودند. زمانی که احمدی‌نژاد اعلام کرد که دیگر مجلس در راس امور نیست، زمانی که قوانین را اجرا نمی‌کرد و به صورت‌های مختلف به مجلس بی‌احترامی می‌کرد این افراد نه تنها مخالفتی با احمدی‌نژاد نمی‌کردند بلکه از وی حمایت هم می‌کردند.

نماینده مجلس هشتم در پایان سخنانش اضافه کرد: بنابراین این افراد درآنچه احمدی‌نژاد بر سر این کشور آورده با او شریک هستند و نمی‌شود احمدی‌نژا را به صورت یک جزیره تنها در نظر بگیریم و نقش این افراد را در به قدرت رساندن احمدی‌نژاد، در تحکیم قدرت او و در حمایت‌هایی که از او می‌نمودند نادیده بگیریم. اگر قرار است کسانی را برای حجم عظیمی از مشکلات ایجاد شده در هشت سال گذشته مقصر بدانیم، همین اعضای جبهه پایداری و همفکرانشان هستند.
اخبار سیاسی - آفتاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------