آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

عارف: باید از ظرفیت‌های اجتماعی زنان استفاده کنیم



اخبار,اخبار سیاسی ,بنیاد امید ایرانیان

طرحی که آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردند با اجماع جهانی به تصویب رسید. اما متأسفانه در کشورمان آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: برای پیشرفت هیچ راهی جز استفاده از سرمایه اجتماعی زنان نداریم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در نشست تخصصی "چالش‌های رفع خشونت علیه زنان" در بنیاد امید ایرانیان، ‌اظهار کرد: باید با دید عمیق‌تری نسبت به نیمی از جامعه خود یعنی زنان نگاه کنیم و وقتی امروز می‌بنیم بیش از 50 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در اختیار زنان است هیچ راهی جز استفاده از این سرمایه بزرگ اجتماعی نداریم. البته نباید در این مسأله به صورت شعاری و احساسی عمل کنیم. بلکه نیاز به یک نگاه فرآیندی و درازمدت داریم.

وی با اشاره به طرح مسأله مبارزه با خشونت که توسط رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد،‌ افزود:‌ خوشبختانه طرحی که آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردند با اجماع جهانی به تصویب رسید. اما متأسفانه در کشورمان آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشد. ما باید با برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌هایی این موضوعات را مطرح کنیم و پس از رسیدن به راهکارهای مناسب با استفاده از فضای عمومی این راهکارها را اجرایی کنیم.

عارف در ادامه بیان کرد: در مسأله زنان بررسی کردار و منش حضرت زهرا (س) و حضرت زنیب (س) می‌تواند یک الگوی مناسب باشد و برایمان کفایت خواهد کرد. همچنین می‌توان با بررسی مسأله خشونت علیه زنان در غرب و روندی که آنها در پیش گرفته‌اند به نتایجی دست یافت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان به فعالیت‌های دیگر این بنیاد اشاره کرد و گفت: کمیته اجتماعی بنیاد این اواخر درباره مسأله طلاق که متاسفانه آمارهای بدی در این زمینه داریم نشست‌هایی را برگزار کرده و همچنین در کمیته اقتصادی به مسأله نفت و گاز،‌ قیمت آن و چگونگی استفاده از این سرمایه ملی پرداخته شده تا به راهکارهایی برای کاهش وابستگی به بودجه نفت در آرمان‌هایمان دست پیدا کنیم.
اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------