آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نامه اعتراض آمیز تشکل های دانشجویی به "استاندار فارس" در پی حمله به "علی مطهری"



امضا کنندگان این بیانیه اعتقاد دارند که حضرتعالی به خوبی میتوانید از انجام وظایف قانونی خود در این برهه حساس سیاسی و تاریخی ، آنگونه که باید و شاید، برآیید چرا که سابقه این توانمندی را دراستقبال شایان و تامین امنیت از آقایان سید احمد خاتمی ، دکتر سعید جلیلی ، حجت الاسلام حمید روحانی و... و فراهم شدن بستر مناسب و آرام برای سخنرانی و نقادی ایشان ، آنگونه که میدانید و میدانیم ، در شما و سایر مسوولین محترم استان و شهرستان شیراز دیده و شنیده ایم.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان فارس در اعتراض به حمله خودسرها به علی مطهری نامه سرگشاده ای به استاندار فارس نوشتند:

اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم
جناب آقای دکتر احمدی استاندار حقوقدان و محترم فارس
با سلام

آیا فکر نمیکنید که زمان اعمال سیاستهای مبعض و دوگانه و یک بام و دوهوا گذشته است؟


آیا دوران جدایی اعمال و اقوال و پایبندی به شعارها و ادعاها فرا نرسیده است؟


آیا زمان آن نرسیده که اندکی  به فهم و شعور و احساسات مردم فهیم و مومن و دلسوز و انقلابی استان پهناور فارس نیز عنایت گردد؟


آیا نمی اندیشید که شکستن حریم بزرگان جامعه و اهانت به شعور قاطبه مردم آزادیخواه این مرز و بوم مغایر با آرمان تدبیر و امید و مخالف با وعده اصلاح و تغییر میباشد؟


آیا نمیدانید که قانون نانوشته حاکم بر جامعه، مبتنی بر برهان علیت و سببیت بوده و بر پایه منطق عمل و عکس العمل میباشد؟


آیا نمیبینید که التهاب روزافزون جامعه ما ناشی از قانون ستیزی و قانون گریزی مخالفان عدالت و انصاف میباشد؟

 

اخبار,اخبار سیاسی ,حمله به علی مطهری

 
این مقدمه کوتاه راگفتیم تا اندکی از عمق تاثر و تاسف و شگفتی و نارضایتی مردم فهیم و نجیب استان فارس به خصوص شیرازیهای فرهیخته و اندیشمند و بالاخص قشر وارسته و دوراندیش دانشجو نسبت به هتک حرمت و اسائه ادب و شکستن رسم دیرین مهمان نوازی در بدو ورود یادگار بزرگوار فیلسوف شهید ، آیت الله مطهری همان پاره تن حضرت امام (ره) ، جناب آقای دکتر علی مطهری و همراهان ایشان به سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگ و هنر و ادب و تمدن ایران زمین از سوی عده ای افراد معلوم الحال و مجهول الهویه را به شما منعکس کرده باشیم.

البته ممکن است که در مقام استاندار دولت تدبیر و امید ، خود را فارغ از عتاب و خطاب این بیانیه بدانید اما از آنجا که قانونا و رسما، سکاندار امور دولتی و اداری و نماینده عالی هیات وزیران و مسوول مستقیم تامین امنیت استان فارس میباشید ، صمیمانه و مصرانه از شما میخواهیم تا ترتیبی اتخاذ فرمایید که:

اولا:نسبت به شناسایی و تعقیب و محاکمه و مجازات خاطیان بی ادب و خودسران بی فرهنگ و بزهکاران یقه سفید اقدام شده و عاملان و مسببین و مسئولین مستقیم و غیر مستقیم اعمال ننگین و مجرمانه عصر روز دوشنبه ، هیجدهم اسفندماه جاری را در فرودگاه شیراز، معرفی و متنبه گردند.

ثانیا: ضمن اطلاع رسانی کامل و شفاف به عموم مردم شریف استان ، تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده دور و نزدیک اندیشیده شود.

ثالثا: در اسرع وقت و به طور رسمی مراتب نگرانی و پوزش و تاسف و دلجویی مردم استان و مسئولین ذیربط را به عرض جناب آقای دکتر علی مطهری رسانده و گزارش حادثه پیش آمده را نیز به مسئولین عالی مملکتی منعکس فرموده و در راستای جبران مافات و پاسداشت فرهنگ کهن مهمان نوازی شیرازیان ، نسبت به دعوت مجدد از ایشان جهت ایراد سخنرانی،ضمن تامین امنیت و حرمت وی ، اقدام نمایید.

امضا کنندگان این بیانیه اعتقاد دارند که حضرتعالی به خوبی میتوانید از انجام وظایف قانونی خود در این برهه حساس سیاسی و تاریخی ، آنگونه که باید و شاید، برآیید چرا که سابقه این توانمندی را دراستقبال شایان و تامین امنیت از آقایان سید احمد خاتمی ، دکتر سعید جلیلی ، حجت الاسلام حمید روحانی و... و فراهم شدن بستر مناسب و آرام برای سخنرانی و نقادی ایشان ، آنگونه که میدانید و میدانیم ، در شما و سایر مسوولین محترم استان و شهرستان شیراز دیده و شنیده ایم.

بدیهی است ، انفعال یا بی توجهی به این تذکرات و درخواست قانونی و منصفانه تشکل های پیگیر و بصیر دانشجویی ، میتواند نتایج طبیعی و آثار خاصی را به همراه داشته باشد که کمترین آن ، ایجاد یاس و بدبینی به بعض مسوولین و تردید و تضعیف اقتدار منطقه ای و مدیریتی و تحقق جسارت و جرات محتمل در انجام اقدامات نسنجیده و متقابل توسط افراد سودجو ، خواهد بود.

انجمن اسلامي دانشجويان نوانديش واحد مرودشت
تشكل اميد ايران واحد شيراز
انجمن اسلامي دانشجويان متحد واحد كازرون
تشكل زاگرس واحد ارسنجان
تشكل ولايت واحد سپيدان
تشكل وحدت نوانديشان واحد بيضا
انجمن اسلامي دانشجويان واحد فيروزآباد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا
انجمن امید دانشجویان علوم پزشکی شیراز

اخبار سیاسی - روزنو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------