آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

وزیر اطلاعات: انصاف نیست که مذاکره کنندگان را خائن و ترسو بنامیم



اخبار,اخبار سیاسی ,وزیر اطلاعات

حجت الاسلام والمسلمین علوی خواستار حمایت جریان‌های سیاسی و ملت ایران از مسؤولان مذاکره کننده شد و گفت: انصاف نیست به جهت جابجایی چند نفر و عوض شدن جریان سیاسی، مذاکره کنندگان را خائن به ملت، بزدل و ترسو بنمایم.

به گزارش تیک، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در همایش روز بزرگداشت شهدا که در مجتمع امام خامنه­ای گلزار شهدای قم برگزار شد، با بیان  این که تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام ارزشمند امام خمینی (ره) بود، گفت: به هر میزانی که  یاد و خاطره شهدا در جامعه و میان مردم ترویج و افزایش یابد، عزت و سربلندی نظام افزایش خواهد یافت.

 حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) که قطعنامه صلح را پذیرفت در پیامی به ملت ایران فرمودند که در شهادت هنوز به روی ما بسته نشده است و ملتی که شهادت نداشته باشد، اصالت هم ندارد.

 وزیر اطلاعات ابراز کرد: زمانی که رزمندگان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم عسگریین(ع) به شهادت می­رسند، مفهوم این جمله امام خمینی(ره) فهمیده می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش عنوان کرد: امام حسین(ع) در جمع خواص و در انتقاد از جامعه زمان خویش فرموده است که دل‌بستگی مردم به زندگی دنیا و ترس شما از مرگ سبب شده است یک ظالم و ستمگر بر اداره حکومت را بر عهده بگیرد.

وی با بیان این که استکبار جهانی با تهدید و ترس به مرگ و جنگ و خونریزی کشورها را استعمار می­کند، گفت ملتی که از مرگ نترسند، به طور قطع ستم گری و زورگویی استکبار جهانی را نخواهد پذیرفت و در برابر هرتهدید و زورگوی آن‌ها ایستادگی خواهد کرد و مدام این ملت مصمم‌تر در مبارزه و جهاد با آن­ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: ارتش عراق در زمان جنگ راهپیمایی­های 22 بهمن و روز قدس را تهدید به بمباران می‌کرد اما مردم ایران بدون توجه به این تهدیدها در راهپیمایی­ها شرکت می‌کردند؛ به گونه­ای که تا سه ماه دیگر از بمباران شهرها خبری نبود.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: افرادی قبل از انقلاب مبارزه با حکومت را ضرر رساندن به نفس می­دانسته و مردم را مبارزه با رژیم طاغوت منع می‌کردند، امام راحل فرهنگ مبارزه و جهاد را در جامعه ترویج کرد و امام خمینی (ره) نخستین فردی بود که به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: ارتش­های بزرگ دولت‌های عربی در جنگ‌های طولانی که مختلفی با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، نتوانستند که کوچک‌ترین پیروزی را به دست بیاورند، اما جوانان حزب‌الله در جنگ 33 شکت سختی به این رژیم تحمیل کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رزمندگان و شهدا به پشتیبانی و حمایت مردم توانستند در میدان جنگ به پیروزی دست یابند و اگر حمایت و همدلی مردم با آن‌ها نبود هرگز چنین پیروز­های بزرگی حاصل نمی‌شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان این که اکنون جنگ نرم و جنگ دیپلماسی آغاز شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب از اصل مذاکرات حمایت می­کنند و مذاکره کنندگان را نیروهای امین و مورد اعتماد انقلاب دانسته، اما طرف مقابل را حیله گر و فریبکار می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی اظهار داشت: مـتأسفانه برخی‌ها مسؤولان مذاکره کننده را خائن می‌نامند که این امر سبب می­شود که آن‌ها پشتوانه و دلگرمی در مذاکرات نداشته باشند و نتوانند از حقوق ملت ایران دفاع کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولان مذاکره کننده با عزت و سربلندی در این مذاکرات از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند به طرف مقابل فهمانده‌اند تصمیم نهایی را در مذاکرات رهبر معظم انقلاب اتخاذ می‌کند.

وزیر اطلاعات با بیان این که همه مردم نباید از متن مذاکرات اطلاع یابند، ابراز کرد: متن و مشروح جلسه‌های مذاکرات در اختیار رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امینت قرا داده می­شود و آن‌ها تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی از افراد تیم مذاکره کننده از همان دولت سابق هستند و انصاف نیست به جهت جابجایی چند نفر و عوض شدن جریان سیاسی، مسؤولان مذاکره کننده را خائن به ملت و بزدل و ترسو بنمایم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در پایان سخنانش ابراز داشت: همه جریان‌های سیاسی و ملت ایران از مسؤولان مذاکره کننده حمایت کنند تا آن‌ها با شجاعت، شهامت و اقتدار کامل از حقوق ملت ایران در برابر استکبار جهانی در مذاکرات دفاع کنند

 

اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------