آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

سیدحسن خمینی: انتظار فرج را در نوروز می‌کشیم / باید کینه‌ها را از دل‌هایمان دور کنیم



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن خمینی

یادگار امام با اشاره به برخی از مناسبت‌های برشمرده شده در نوروز توسط حضرت صادق(ع) از جمله جنگ نهروان،گفت: بر اساس این فرمایش، نوروز روزی است که در آن امام زمان(عج) ظاهر می‌شود و در آن روز پیروزی‌ها به دست می‌آید و لذا ما انتظار فرج را در نوروز می‌کشیم.

به گزارش انتخاب، آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال 1394 هجری شمسی در حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به یکی از روایات در خصوص نوروز اظهار کرد: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خویش می‌فرمایند که «در روز نوروز خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند و بر او شریکی قرار ندهند و به رسل و حججش و به ائمه، علیهم‌السلام، ایمان آورند.

 

ایشان همچنین در این روایت نقل می‌کنند که «نوروز روزی است که در آن رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین را بر شانه‌هایش گذاشت تا بت‌های قریش را از بالای بیت‌الحرام سنگ زند و بشکند و همین‌طور درباره ابراهیم، علیه‌السلام، اینگونه بوده است که این امر هشداری به ماست که نوروز روز بت‌شکنی است و باید بت‌های درونی را شکست.

وی همچنین با نقل این جمله از امام ششم(ع) که نوروز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما(عرب‌ها) آن را ضایع کردید، گفت: امسال به خاطر تقارن ایام فاطمیه و نوروز انتظار فرج را امروز بیشتر باید داشته باشیم و دل‌هایمان را در این روز بیشتر به هم نزدیک و کینه‌ها را بیشتر از دل‌هایمان دور کنیم. سعی کنیم با یاد خدا این سال را شروع کنیم و آن را با یاد پیامبر(ص)، دخت گرامی‌اش و ائمه منور کنیم. دل‌هایمان را به نور ایمان بیاراییم و این روز را که روز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و صادق(ع) است بر خود مبارک قرار دهیم.

سیدحسن خمینی در پایان با اشاره به دعای مخصوص تحویل سال اظهار کرد: این دعا زمینه خوب شدن ما را به ما القا می‌کند و می‌گوید خوب بودن به پاک شدن دل‌ها، مصفا شدن جان روح و دنیا را جور دیگر دیدن است.

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------