آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

زیباکلام: نگاه تندروها به مسئله هسته‌ای، ملی نیست



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

نگاه اصولگرایان تندرو به مسئله هسته ای نگاه منافع ملی نیست؛ یعنی اصولگرایان به دنبال این موضوع نیستند که درباره فعالیت های هسته ای چه باید بکنیم که به نفع مملکت باشد، و منفعت پنج سال و ده سال و بیست سال بعد این مملکت در چیست؟ آنها دغدغه منافع ملی و موضوعاتی از این دست را ندارند.

18ماه مذاکرات فشرده پس از روی کار آمدن دولت روحانی با قدرت های جهانی بالاخره به ایستگاه پایانی خود نزدیک شد. و همزمان با خوشحالی مردم عده ای دوباره علم مخالفت و دلواپسی بر افراشتند و از تاراج منافع ملی و میهنی و از دست رفتن اسب زین شده خود سخن گفتند. از طرفی دولت را متهم به پنهانکاری مي‌کنند و از طرف دیگر تفاهنامه لوزان را نه تنها برد برد نمی دانند بلکه ادعا مي‌کنند ایران تمام دستاوردهای خود را باخته است.

در همین ارتباط صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران به خبرنگار بهارنیوز مي‌گوید: اساسا صحبت منطقی با دلواپسان هیچ سودی برای مردم نخواهد داشت، اگر به دلواپسانی مانند آقای شریعتمداری گفته شود که با توجه به اینکه شما به همه منابع اطلاعاتی و امنیتی از جمله علم غیب دسترسی دارید یکی از چند فقره موضوعاتی که دولت و تیم هسته‌ای پنهان کرده اند و شما فهمیده اید را به ملت بگویید!

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: نگاه اصولگرایان به مسئله هسته ای نگاه منافع ملی نیست؛ یعنی اصولگرایان به دنبال این موضوع نیستند که درباره فعالیت های هسته ای چه باید بکنیم که به نفع مملکت باشد، و منفعت پنج سال و ده سال و بیست سال بعد این مملکت در چیست؟ آنها دغدغه منافع ملی و موضوعاتی از این دست را ندارند. نگاه دلواپسان به مسئله هسته ای، نگاهی ابزاری است و در طول دوازده سال گذشته انرژی هسته ای برای این عده کاربرد ایدئولوژیک و سیاسی داشته است. بنابراین الان همه دلخوری و ناراحتی اصولگرایان تندرو این است که چرا این ابزار از دست آنها گرفته شده است و ناراحتند از اینکه دیگر از مناقشه هسته ای نمی توانند استفاده ابزاری برای آمریکا ستیزی و دشمن ستیزی داشته باشند.

زیباکلام ادامه داد: فرش استفاده ابزاری از این موضوع از زیر پای آنها کشیده شده است، و اساسا برایشان چندان اهمیت ندارد که محتوای توافق چه باشد. محتوای توافق هرچه باشد امثال آقای شریعتمداری با آن مخالفت خواهند کرد. هدف تندروها از مسئله هسته ای این نیست که چه به نفع مردم است بلکه این است که بتوانند از آن بهره برداری ابزاری و ایدئولوژیک داشته باشند.

استاد دانشگاه تهران درباره رویکرد متناقض تندروها که از یک سو خود را در خط رهبری می‌دانند و از سوی دیگر شعار مطرح شده از جانب ایشان مبنی بر همدلی و همزبانی را نادیده می‌گیرند؛ گفت: اگر در این باره از تندروها سوال شود بدون در نظر گرفتن عملکرد متناقض خود بازهم خواهند گفت که اتفاقا ما در خط رهبری قرار داریم و اتفاقا تنها ما هستیم که در راستای منویات رهبری حرکت مي‌کنیم!

 

اخبار سیاسی - بهار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------