آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

ظریف: هیچ تفاوتی بین متن بنده و موگرینی وجود نداشت



اخبار,اخبار سیاسی ,کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رفع برخی ابهامات توسط وزیر امور خارجه خبر داد و تصریح کرد: طبق توضیحات آقای ظریف هیچ تفاوتی بین متن قرائت شده ایشان و خانم موگرینی وجود نداشت و اشکال در ترجمه بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور ظریف وزیر امور خارجه، تخت روانچی و قشقاوی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت گفت:‌ در ابتدای جلسه بروجردی رییس کمیسیون توضیحاتی پیرامون اهمیت موضوع مذاکرات و نتایج آن تاکنون ارائه کرد و گفت که کار مهمی انجام شده چرا که ما در مقابل قدرت‌های مدعی بودیم.

وی ادامه داد: ظریف وزیر امور خارجه در ابتدای جلسه گفت که بنده هنوز در جلسه هیات دولت حضور نیافته‌ام و این بار ابتدا گزارش جامعی از مذاکرات و نتایج آن را به ملت ایران دادم.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: آقای ظریف مذاکرات را بسیار سخت توصیف کرد و گفت که آمریکایی ها در کلیه مراحل غیرقابل اعتماد بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رفع برخی ابهامات توسط وزیر امور خارجه خبر داد و تصریح کرد: طبق توضیحات آقای ظریف هیچ تفاوتی بین متن قرائت شده ایشان و خانم موگرینی وجود نداشت و اشکال در ترجمه بود. همچنین آن چه که بیان شده یک چارچوب مفهومی است و متن اصلی توافق هنوز نگارش نشده و گام بعدی نگارش و تدوین توافق است که البته کار بسیار سختی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مورد بحث دیگر فکت شیت آمریکایی‌ها بود که طبق گفته آقای ظریف ابهامات،‌کذب‌ها و اشکالات زیادی داشت، همچنین توضیحاتی نیز در رابطه با تضمین‌هایی که ایران داده ارائه شد و آقای ظریف گفت که ما تا تیرماه مذاکره می‌کنیم و امیدواریم به توافق برسیم اما قطعیتی وجود ندارد که تا 3 ماه آینده توافق شود و اگر توافق شود، موضوع به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌شود و شورا بر اساس ماده 41 فصل هفتم قطعنامه را تایید می‌کند و کلیه قطعنامه‌های قبلی را لغو می‌کند و اتفاق در همان لحظه و قبل از اجرا صورت می‌پذیرد و پروژه هسته ای از دستور کار شورای امنیت خارج میشود.

نقوی حسینی یادآور شد: آقای ظریف همچنین توضیح داد که بعد از این، اجرای تعهدات شروع می‌شود و با راستی آزمایی آژانس کلید تحریم‌های اقتصادی مالی اتحادیه اروپا لغو خواهند شد و تحریم‌های ثانویه آمریکا نیز متوقف می‌شود و علت اینکه «متوقف می‌شوند» این است که اگر بخواهیم لغو شوند باید تصویب کنگره را داشته باشیم و ما نمی‌خواهیم به کنگره برود.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین اظهار کرد:‌طبق گفته آقای ظریف در ارتباط با پروتکل الحاقی نیز قطعا ما خلاف قانون عمل نمی‌کنیم و بالاخره اینکه بازگشت پذیری تضمین نهایی ماست که صراحتا ذکر شده و ما به دلایلی نخواستیم وارد بازی فکت شیب شویم و ممکن است ما هم فکت شیت تهیه کنیم.

نقوی حسینی همچنین از حضور بیش از 60 نماینده در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: پس از توضیحات مقدماتی آقای ظریف نمایندگان عضو و غیر عضو کمیسیون شامل آقایان آقامحمدی، کوثری، جهانگیرزاده، آصفری، کریمی قدوسی ، جلالی،‌دواتگری، زارعی ، نبویان، بذرپاش، احمد توکلی و زاکانی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: از آنجایی که سوالات نمایندگان بسیار زیاد بود بنابر این شد که آقای ظریف سوالات و ابهامات را یادداشت و در جلسه روز سه شنبه در صحن علنی به کلیه آن‌ها پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از زحمات نیروی انتظامی در تامین امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات عید نیز تقدیر شد.


اخبار سیاسی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------