آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

آزادی حمله‌کنندگان به علی مطهری با قرار وثیقه



اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

علی مطهری ١٩اسفند گذشته برای سخنرانی راهی دانشگاه شیراز شده بود که عده‌ای لباس‌شخصی به او هجوم آورده و آنطور که خودش توضیح داده او را مضروب و خودرو حاملش را تخریب کردند. خودرو حامل علی مطهری در میانه راه متوقف باقی ماند و از حضور او در دانشگاه ممانعت شد. نماینده مردم تهران در این ماجرا از ناحیه صورت آسیب دید و اکثر سیاستمداران کشور این حادثه را محکوم کردند. با‌این‌همه عده‌ای به دفاع تلویحی از ماجرا پرداختند.

به گزارش شرق، حالا در شرایطی که وکیل مطهری از آزادی حمله‌کنندگان با قرار وثیقه و متهم‌شناخته‌شدن مسوولان دانشگاه خبر می‌دهد، مطهری در گفت‌وگو با «شرق» تاکید دارد که گزارش نهایی حمله به او تا دو، ‌سه‌روز آینده در اختیار وزیر کشور قرار گرفته و او نیز ظرف چند‌روز آینده با وزیر دیدار خواهد کرد. مطهری هرگونه اظهار‌نظر درباره این ماجرا را به قرائت گزارش نهایی موکول کرد. وکیل این نماینده مجلس در مورد‌ آخرین وضعیت شکایت علی مطهری از حمله‌کنندگان می‌گوید: «برای پیگیری دوباره این پرونده روز گذشته به شیراز سفر کردم.

پیش از این سفر با جمعی از وکلا و آقای مطهری در مورد راهکارهای حقوقی و قانونی پرونده بررسی‌های نهایی را انجام دادیم.»«مصطفی ترک‌همدانی» می‏‌افزاید: «به‌تازگی به دادسرای شیراز مراجعه کردم و متوجه شدم افرادی که در ارتباط با این پرونده بازداشت بودند، پس از تفهیم‌اتهام از سوی دادگاه انقلاب با قرار‌های کفالت و وثیقه آزاد شده‌اند.»

او ضمن ابراز رضایت از تاکید و دستور دادستان شیراز برای پیگیری پرونده به ایلنا گفته: «با‌این‌وجود، برای بنده و موکلم اینکه مسوولان دانشگاه شیراز نیز متهم شناخته شده‌اند جای سوال است. ما راضی به این کار نبودیم و بنده تاکنون به‌عنوان وکیل علی مطهری شکایتی از مسوولان دانشگاه شیراز نداشته‌ام. ما معتقدیم دانشگاه شیراز مطابق مقررات کار کرده است و قصوری نداشته که بخواهد به‌عنوان متهم شناخته شود.»

متهمان اصلی افراد دیگری هستند

او تاکید دارد که متهمان اصلی حادثه شیراز افراد دیگری هستند: «این افراد از نامه شورای تامین استان برای حمله به مطهری سوءاستفاده کرده‌اند. پرونده مذکور در‌حال تحقیقات مقدماتی است، ‌هویت متهمان شناسایی شده اما به‌دلیل محرمانه‌بودن این مساله نمی‌توان گفت که این افراد به چه نهاد یا گروهی وابسته هستند.»ترک‌همدانی در مورد حمله افراد ناشناس به خودرو خود نیز گفت: «بنده این اتفاق را به نیروی انتظامی شیراز گزارش کرده‌ام اما هنوز فرصت ثبت شکایت را پیدا نکرده‌ام.»

 همان روزهای نخست پس از حمله به مطهری، وکیل او عازم شیراز شده بود که عده‌ای روی ماشین او با اسپری مشکی نوشته بودند: «نخستین اخطار». با این وجود خبرها نشان از آن دارد که وکیل کماکان در مسیر تهران و شیراز در‌حال آمد‌و‌شد بوده و تا به اینجای کار از اخطارهای بعدی خبری نبوده است. طی نوروز هم خبرهایی درباره ماجرای حمله به علی مطهری به گوش رسید.

چهارشنبه پنجم‌فروردین حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور خبر داد که عوامل، آمران و مباشران حادثه شیراز تحت‌تعقیب قضایی هستند. او تاکید کرد: «این رفتار به‌هیچ‌وجه شایسته مردم ایران نیست، اتفاق اخیر عمل بسیار مذموم و زشتی است که به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.»

قرائت گزارش حادثه شیراز  در  صحن مجلس
همچنین دهم فروردین نیز معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خبر داد که گزارش واقعه شیراز در‌حال نهایی‌شدن است. ذوالفقاری در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت پیگیری واقعه شیراز اعلام کرد که همه ابعاد این واقعه مورد بررسی قرار گرفته و تمامی مستندات و مدارک تهیه شده است و با بررسی‌های میدانی که صورت پذیرفته، گزارش نهایی تهیه و به وزیر محترم کشور و ریاست شورای امنیت کشور ارایه و تا چند‌روز دیگر به مسوولان تقدیم خواهد شد.

به گفته او در این گزارش به زمینه‌ها و عواملی که در بروز اینگونه وقایع موثر بوده‌اند نیز توجه شده و علاوه‌بر شناسایی عوامل متعرض به آقای مطهری به دیگر عوامل و عناصری که در بروز حادثه نقش داشته‌اند یا به مسوولیت قانونی خود عمل نکرده‌اند پرداخته شده است. وی ادامه داد: «اکنون هماهنگی و همراهی مناسبی در چارچوب قانون بین مسوولان کشوری و استانی برای اقدام قانونی وجود دارد و تاکنون توسط دستگاه قضایی استان، تعداد ٩نفر احضار و جلب شده‌اند و برای آنها قرار وثیقه صادر شده است.»

امیر خجسته، رییس کمیسیون شوراها نیز به خانه ملت خبر داد که گزارش حادثه شیراز در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. با وجود وعده‌ها برای پیگیری، حالا سخنان وکیل علی مطهری نشان می‌دهد که تا اینجای کار آزادی حمله‌کنندگان با قرار وثیقه و متهم‌شدن مسوولان دانشگاه محقق شده است.

اخبار سیاسی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------