آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

خبر خوش هسته‌ای روز ملی فناوری هسته‌ای سال 94 چیست؟



اخبار,اخبار سیاسی ,برنامه هسته ای ایران

از بیست فروردین سال 86 که توانایی ایران در غنی‌سازی با زنجیره‌های 164 سانتریفیوژی به عنوان خبر خوش هسته‌ای اعلام شد و این روز به نماد پیشرفت‌های فنی برنامه هسته‌ای ایران اعلام شد، هر سال در این روز دستاوردهای جدید برنامه هسته‌ای رونمایی می‌شود. دستاورد که در سال 94 اعلام خواهد شد در حوزه تولید سوخت هسته‌ای است.

به گزارش تابناک، در هجده ماه اخیر و در جریان مذاکرات پیچیده هسته‌ای، صیانت از صنعت هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه ترجیع‌بند تلاش وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی بوده است، با وجود پذیرش برخی محدودیت ها، تامین نیازهای عملی و آتی کشور به جد در دستور کار مذاکره کنندگان قرار دارد، از این روست که این تلاش ها با پشتوانه حمایت و مقاومت ایرانیان و نظارت مقام معظم رهبری راه بر شکوفایی و نشاط علمی و هسته ای کشور برکشیده است؛ با عزم و اراده ملی قطار پیشرفت ایران سر باز ایستادن ندارد و فن آوری هسته ای در کنار دیگر فن آوری های طراز بالای عصر نوین مانند نانو تکنولوژی و هوا فضا، موتور محرک قطار توسعه و پیشرفت ایران خواهند بود؛ از همین رو خبرهای خوش هسته ای و پیشرفت های صلح آمیز کشورمان در این حوزه کماکان ادامه خواهد داشت.

در آینده نزدیک و 20 فروردین امسال همزمان با روز ملی فن آوری هسته ای دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم با حضور مقامات کشوری و لشگری و به خصوص مدیران وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از جدیدترین دستاوردهای متخصصان هسته ای کشور رونمایی خواهد کرد.

بنا به گزارش امید هسته‌ای، در این مرحله نخستین مجتمع سوخت آزمایشی راکتورهای قدرت، و محصولات دیگر رونمایی خواهد شد. بهره برداری از نخستین مجتمع تولید سوخت آزمایشی راکتورهای قدرت نشان از جدی بودن ایران برای فعالیت های صلح آمیز آینده و تولید سوخت هسته ای حتی در روزهایی است که کشورمان تلاش کرده با اعتماد سازی، تحریم ها را کنار بزند و این پیام روشن را دارد که ملت ایران با همدلی و هم افزایی پیش می رود و فعالیت های هسته ای کشور با نشاط کامل در فرایند های جدید به فعالیت های صلح آمیز ادامه می دهد.

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------