آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

هاشمی رفسنجانی: نشاط مردم پس از توافق هسته‌ای سرمایه نظام است، آن را از دست ندهیم



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و معاونین به همراه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ جمعی از اقشار مختلف مردم از استان‌های تهران، البرز و قم استادان دانشگاه‌های سراسر کشور مدیران شرکت ایران خودرو بعضی از اعضای کانون وکلا و سردفتران جمعی از علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی طی دو دیدار جداگانه، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز سال جدید را تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدارها با تبریک سال نو و تأکید بر حفظ و تقویت سنت دیرین ایرانیان در دید و بازدید‌های نوروزی، برگزاری انتخابات در سال جاری را برای نظام بسیار مهم دانست و گفت: براساس تعالیم دینی، قانون اساسی و اصول دموکراسی، نقش مردم برای دخالت در انتخاب سرنوشت خویش، از اولویت سیاست‌های کلی، برنامه‌ریزی‌ها و اجرائیات در نظام اسلامی است.

وی نشاط و شادابی اجتماعی را حق مردم در زندگی فردی و جمعی دانست و با اشاره به شادی و خرسندی که این روزها به خاطر تفاهم سیاسی در مذاکرات هسته‌ای در مردم ایجاد شده، گفت: این نشاط و شادابی، سرمایه ارزشمندی برای نظام، مسؤولان و دولت است و باید خدا را شکر کنیم که توفیق ایجاد نشاط عمومی را به ما داده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیانیه هسته‌ای را نقطه آغاز یک راه نسبتاً مشکل تا رسیدن به تفاهم عملی خواند و گفت: مطمئناً لابی‌های صهیونیست هر کاری را می‌کنند تا بتوانند وقفه‌ای در امضای نهایی مذاکرات ایجاد نمایند و از این طریق بر دروغ پردازی‌های خویش در خصوص ایران‌هراسی و تشدید ایران ستیزی ادامه خواهند داد.

وی پذیرش رسمی ایران به عنوان یک کشور دارای دانش هسته‌ای و عضو باشگاه هسته‌ای را یکی دیگر از شاخص‌های بیانیه لوزان دانست و گفت: براساس قوانین بین‌المللی، آژانس هسته‌ای باید به ایران کمک کند تا مراکز هسته ای خود را براساس دانش و تکنولوژی جدید به روز نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به کسانی که در داخل اظهار نگرانی می‌کنند، گفت: دانش هسته‌ای در فکر و اندیشه فرزندان دانشمند این مرز و بوم است و اینها سرمایه‌هایی هستند که همیشه خواهند ماند.

هاشمی رفسنجانی، شفاف سازی را سیاست همیشگی جمهوری اسلامی در 35 سال گذشته دانست و گفت: چون استفاده صلح آمیز از مواهب دانش هسته‌ای را حق خود می‌دانیم، پنهان کاری نداریم و خیلی شفاف و صریح می‌گوییم ساختن بمب هسته‌ای، قتل عام مردم و نابودی زمین از نبات و جانداران را حرام و استفاده از مواهب هسته ای در پزشکی، کشاورزی و دیگر ابعاد زندگی را حق ایرانیان و تلاش برای زمینه‌سازی آن را وظیفه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با ابراز تأسف از اوضاع نابسامان بعضی از کشورهای اسلامی و شدید اختلافات مذهبی مسلمانان، گفت: جای تعجب است که پیروان مهربان‌ترین پیامبر تاریخ، با تحریم دشمنان اسلام که سعی در ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی دارند، همدیگر را می‌کشند و به آن افتخار می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری آیاتی از قرآن کریم که بر گفت‌وگوی با پیروان اهل کتاب و پرهیز از نزاع تأکید دارند، گفت: اختلاف نظر خوب است که باعث روشن شدن حقایق می‌شود و آنچه همگان از آن منع شده‌اند، نزاع است که جامعه را فشل و دشمنان را بر مسلمانان مسلط می‌نماید.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش وحدت، به ویژه در استحکام پایه‌های نظام، به همدلی و همزبانی مردم در سال 57 در مقطع اعتصاب عمومی و به ویژه اعتصاب شرکت نفت اشاره کرد و گفت: رژیم پهلوی همه عوامل داخلی و خارجی قدرت را داشت، اما وحدت مردم پنجه‌های آهنین ساواک را شکست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» به مصادیق علمی و امروزی این آیه در سه مقطع پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و شرایط امروز اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌نماید که راه‌های متعددی برای هدایت و راهنمایی مبارزان و مجاهدان قرار داده است.

وی با تشریح مواهب الهی و مصادیق نصرت الهی، در مقطع پذیرش قطعنامه 598 و سرنوشت ذلیلانه دشمنان داخلی و خارجی مردم ایران، گفت: تحقق وعده‌های خداوندی در پاسخ به این سؤال روشن و آشکار است که حامیان خارجی حزب بعث کجایند؟! سرنوشت صدام چه شد؟! منافقین که ستون پنجم دشمن بودند، چگونه زندگی می‌کنند؟!

هاشمی رفسنجانی با ترسیم روند مانع تراشی‌های غربی‌ها و آمریکا در مسیر حرکت علمی و دانش هسته‌ای ایران، شرایط فعلی را مصداق عملی آیه « وإن جنحوا للسلم فاجنح لها» دانست و گفت: ایران در دوره‌های متعدد به پیروزی‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیده و این نشان از حقانیت ایران است.

در آغاز این دیدارها خانم دکتر شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور حجت‌الاسلام والمسلمین قدس محلاتی، حجت‌الاسلام والمسلمین آهنگران(فرزند آقای صادق آهنگران) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدوقی، دکتر علیرضا منادی و چند نفر دیگر از اقشار مختلف مردمی، با تبریک سال نو و توافقات هسته‌ای و نزولات آسمانی، خواستار توفیقات روزافزون نظام اسلامی و مسؤولان آن شدند.

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------