آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

روحاني: ما توافقي را امضا مي‌کنيم که در همان روز تمام تحريم‌ها لغو شود/ ملت ايران زير بار حرف زور نمي‌رود



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحاني

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در مراسم نهمين سالگرد روز ملي فناوري هسته‌اي گفت: امروز، روز بسيار مبارکي براي ملت بزرگ ايران در مسير توسعه ي علم و دانش و پيشرفت است.

 رئيس جمهور کشورمان با بيان اينکه ملت ايران زير بار حرف زور نمي‌رود گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير توسعه‌ي کشور هر جا که اراده تصميم گرفت، با همت جوانان، همت دانشمندان با ايثار و فداکاري شبانه روزي آنان بحمدالله به نتيجه رسيد، قدرتهاي دنيا موافق بودند يا مخالف تأثيري در اراده اين ملت نداشت.وي گفت: ما توافقي را امضا مي‌کنيم که در همان روز تمام تحريم‌ها لغو شود.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در مراسم مراسم نهمين سالگرد روز ملي فناوري هسته‌اي گفت: امروز، روز بسيار مبارکي براي ملت بزرگ ايران در مسير توسعه ي علم و دانش و پيشرفت است.

وي افزود: البته امسال روز فناوري هسته‌اي با ايام ولادت بانوي اسلام حضرت صديقه کبري(س) و همچنين ولادت بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران امام راحل مقارن و همراه شده است.

رئيس جمهوري تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران در مسير توسعه‌ي کشور هر جا که اراده تصميم گرفت، با همت جوانان، همت دانشمندان با ايثار و فداکاري شبانه روزي آنان بحمدالله به نتيجه رسيد، قدرتهاي دنيا موافق بودند يا مخالف تأثيري در اراده اين ملت نداشت.

روحاني بيان کرد: در زمان جنگ در سيستم پدافند زمين به هوا در لامپ قدرت دچار مشکل شديم. معمولاً لامپهاي قدرت به اعتقاد آنها احياي مجدد نمي شود و بايدبگذاريم کنار و يک لامپ نو بخريم.


وي با اشاره به اينکه در بازار سياه هم کسي حاضر نشد اين لامپ را به ما بفروشد افرود: يکي از کشورهاي منطقه اين لامپ را در اختيار داشت و قرار بود تعدادي از آن را به ما بدهد اما منع شد.

رئيس جمهور اظهار داشت: عده‌اي از انديشمندان رشته‌ي هسته‌اي که عده اي از آنها در اين سازمان کار مي‌کردند دعوت شد و آنها را در جريان قرار داديم.

روحاني با بيان اينکه انديشمندان سه الي چهار ماه وقت و کارگاهي با تجهيزات مشخصي خواستند ، افزود: ظرف يک هفته شرايط را مهيا کرديم و آنها در کنار اين سوله‌ي بزرگ مکاني براي ماندن خواستند تا به خانه شان برنگردند.


وي با تأکيد بر اينکه آنها قصد دفاع از اسمان و فناوري کشور را داشتند گفت: ظاهرا به نظر مي رسيد شدني نباشد و آنها شبانه روز ظرقف کمتر از سه ماه مانند اولين لامپ قدرت را احيا کردند اما با لامپ نو تفاوتي داشت.

رئيس جمهور با بيان اينکه ملت و دانشمندان ما از آغاز اين مسير را طي کردند افزود: آن روزي که به دنيا گفتيم سوخت و فناوري غني سازي براي تولد سوخت مي خواهيم، اگر اين فناوري را به ما مي‌دادند شايد هيچ بحثي نبود.

روحاني گفت: آنها گفتند اين فناوري را نمي‌دهيم البته حرف دومشان مهمتر بود که نمي‌گذاريم در ايران به غني سازي برسيد اما ملت ما زير بار اين حرف نرفتند و امروز هم به توسعه فناوري هسته‌اي مشغول هستيم.

وي اظهار داشت: اگر آنها در برابر خلاف مقررات بين المللي با منطق زور مقابل ايران قرار بگيرند تمام قدرتها در برابر ملت ايران شکست خواهند خورد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------