آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

واکنش‌ به ادعاي ديدار اصلاح‌طلبان با احمدي‌نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,اصلاح طلبان

درحالي که عبدالرضا داوري از اعضاي اصلي تيم رسانه‌اي طيف احمدي‌نژاد مدعي ديدارهاي اصلاح‌طلبان با احمدي نژاد شده است، يک عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان اين اظهارات را ادعا و شايعه مي داند و معتقد است هيج سنخيتي بين اصلاح طلبان و احمدي نژاد وجود ندارد

به گزارش نامه نیوز حسن رسولي عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان در خصوص ادعاي اخير عبدالرضا داوري مبني بر ديدار اصلاح طلبان با احمدي نژاد، گفت: معتقدم اين حرف شايعه‌اي بيش نباشد و در صحت اين صحبت به شدت ترديد دارم. واقعا چه سنخيتي ميان ما به عنوان اصلاح‌طلبان و تيم آقاي احمدي نژاد وجود دارد. اين رابطه و سنخيت نه در گذشته بوده و نه الان وجود دارد.

وي ادامه داد: ائتلاف يک معناي عملياتي دارد و به نظرم ورود به اينگونه مباحث در فضاي امروزه‌ي ايران خارج از موضوع است. يعني نه اصولگريان به مصلحت شان است که در چارچوب اصلاح طلبان قرار گيرند نه اصلاح‌طلبان در صدد مشارکت و ائتلاف خارج از حوزه فکري خود هستند، به نظرم اين مباحث فاقد اعتبار واقعي و حدس و گماني بيش نيست.

عضو بنياد باران با تاکيد بر اينکه جريان اصولگرا و اصلاح طلب يک جريان ريشه دار هستند،خاطرنشان کرد: اين دو جريان رويکردهاي خاص خود را دارند نيروي انقلابي هستند که از همان ابتداي انقلاب تاکنون به عنوان دو بال انقلاب معرفي شده‌اند. هيچ ضرورتي در بحث يکي شدن و ادغام آنان مشاهده نمي‌شود و طبيعتا اين امر نه به مصلحت کشور است و نه به مصلحت خود جناح ها.

رسولي با بيان اينکه ما بايد به دنبال اين باشيم که روي نقاط مشترک هر دوجناح تاکيد و تمرکز کنيم، تصريح کرد: ما بايد در راستاي منافع کشور در کنار هم حرکت کنيم. نمونه اين موضوع را در مجلس پنجم با اکثريت اصولگرا و رياست آقاي ناطق نوري مشاهده کرديم.

حسن رسولي استراتژي اصلاحات براي مجلس دهم را اجماع دانست و تاکيد کرد: برنامه و استراتژي اصلاح‌طلبان همانند سال 92 اجماع حداکثري و دعوت از چهره هاي توانمند براي تشکيل مجلس کار آمد است که مي‌تواند به کار آمدي و پايدراي مجلس منجر شود.

**اصلاحات علاقه اي به برقراري رابطه با احمدي نژادي ها ندارند
در همين رابطه داريوش قنبري نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نيوز،گفت: بعيد ميدانم ادعاي عبدالرضا داوري صحت داشته باشد، چنين تمايلي به هيچ عنوان در ميان اصلاحات وجود ندارد. با توجه به آنچه که در روابط اصلاحات و احمدي نژاد وجود دارد اين ديدار در حد همين سخن آقاي داوري مي‌ماند.

قنبري با بيان اينکه طيف احمدي نژاد به برقراري رابطه با اصلاح طلبان علاقمند هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به قدرت پايگاهي اصلاح طلبان و با توجه به گرايش عمومي مردم به سمت اصلاحات، احمدي نژادي ها دوست دارند که به نحوي با چنين ادعاهاي از پايگاه اصلاحات براي به دست آوردن قدرت استفاده کنند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينکه اصلاح طلبان علاقه اي به برقراري رابطه با طيف احمدي نژاد ندارند، تصريح کرد: اما اصولگرايان بي ميل نيستند که به سمت اصلاحات گرايش پيدا کنند، واقعيت اين است که ميان تفکر احمدي نژاد و تفکر اصلاحات هيچگونه نزديکي و قرابتي وجود ندارد و احمدي نژاد جايگاهي در ميان اصلاحات ندارد.

عضو شوراي مرکزي حزب مردمسالاري ادامه داد: قطعا چارچوب فکري اصلاحات قرابتي با طيف احمدي نژاد ندارد که بخواهند نزديکي و ائتلافي ايجاد کنند و اين نظريه ائتلاف و نزديکي از اساس منتفي است.

داريوش قنبري در خصوص ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرايان معتدل، گفت: اگر اصولگرايان معتدل را چهره هاي مانند ناطق نوري عنوان کنيم، قطعا و يقينا امکان ائتلاف اصلاحات با اصولگرايان معتدل وجود دارد، مانند انتخابات گذشته! و اين امکان محتمل است که در سال آينده نيز شاهد اين موضوع باشيم و رقابتي سالم و در خور را از آنان ببينيم.

اخبار سیاسی - نامه نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------