آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب

شنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، طرح «نور» برای برخورد با کشف حجاب آغاز شد. عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که این طرح در همه…

وزیر اطلاعات: رقبای سیاسی از تخریب دیگران بپرهیزند



اخبار,اخبار سیاسی ,وزیر اطلاعات

وی افزود: دولت یازدهم در پی وحدت ملی است و راهبرد دولت این است که همه فرزندان این آب و خاک در همین نظام و زیر پرچم ولایت و رهبری، فعالیت سیاسی را در سالی که در آن انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، انجام دهند.

وزیر اطلاعات با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: باید تمام اندیشه ها و توانایی ها را در مسیری قرار داد که رقابت های سیاسی در یک فضای سیاسی و مثبت انجام شود و کسانی که می خواهند در این مسیر حرکت کنند، باید توانمندی های خود را بیان کنند و از تخریب دیگران بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی عصر چهارشنبه در پی حضور پانزدهمین کاروان تدبیر و امید به استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان شفت بیان کرد: با رعایت احکام شرع، چارچوب قانون و حفظ کرامت انسانی، رقابت های سیاسی ارزشمند خواهد شد.

حجت الاسلام علوی گفت: مسیر پیشرفت در چارچوب اخلاق است و باید ادب، اخلاق و همدلی در مسیر خدمتگزاری، رونق بخشی و در جهت نیکی، خدمت به مردم شهید داده، هم افزایی و اخلاق مداری برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: عزت ملت مسلمان ایران در گرو همدلی و همزبانی است.

وی با بیان اینکه مکتب متجلی اسلام، اختلاف را نهی کرده، اضافه کرد: بنا به فرموده امام علی (ع) خداوند به هیچ ملتی بر اساس اختلاف و تفرقه ، عزت نداده است.

وزیر اطلاعات با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرموده اند که وارد درگیری نشوید، چرا که ملت های قبلی که اختلاف داشتند، هلاک شده اند.

وی ادامه داد: نقد و انتقاد در فرهنگ اسلامی، بسیار ارزشمند است آنجایی که امام صادق (ع) فرموده اند؛ «محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند» و انتقاد آن است که مورد نقد همراه با احترام، ادب و حرمت گذاری به شخصیت ها باشد.

حجت الاسلام علوی در ادامه برقراری امنیت را یک نوع عبادت خواند و گفت: اولین ایجاد کننده امنیت، ذات مقدس احدیت است و رهآورد حکومت امام زمان (عج) اجرایی شدن حکومت دینی و امنیت است.

وی تصریح کرد: باید روز به روز تلاش کنیم در جامعه برادری و وحدت باشد که مایه افزایش امنیت، رونق اقتصادی و عزتمندی ایران اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دولت یازدهم در پی وحدت ملی است و راهبرد دولت این است که همه فرزندان این آب و خاک در همین نظام و زیر پرچم ولایت و رهبری، فعالیت سیاسی را در سالی که در آن انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، انجام دهند.

وی در پایان به تلاش موثر دولت تدبیر و امید برای ایجاد و وحدت ، همدلی و برادری بین مردم و جریان های سیاسی اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار امسال و در فضای کنونی ایجادشده توسط دولت در زمینه مودت، برادری و همدلی، مهر تاییدی بر اقدامات همدلانه و امیدوارانه دولت یازدهم زدند.

شهرستان شفت در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، امروز (چهارشنبه) در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان آمده اند.

دیدار با روحانیون، علما، سرمایه گذاران ، برگزیدگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به نمایندگی از حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز به شهرستان های گیلان رفته اند تا در جلسات شورای اداری حضور یابند.

 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------