آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

عارف: جریان رقیب اصلاحات مصمم است نگذارد تفکر اصلاح طلبی پیروز انتخابات مجلس شود



اخبار,اخبار سیاسی ,اصلاح‌طلبان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات مصمم است نگذارد تفکر اصلاح طلبی پیروز انتخابات مجلس شود،تاکید کرد: مسئولان دست اندرکار انتخابات باید زمینه حضور همه سلایق را در انتخابات فراهم کنند و از برخوردهایی سلیقه ای که میزان مشارکت مردم را کاهش می دهد خودداری کنند.

به گزارش روزنو،دکتر محمدرضا عارف که به اصفهان سفر کرده است در جمع اعضای شورای مرکزی بنیاد امید ایرانیان با تبریک اعیاد ماه رجب به روز شوراها اشاره کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله سید محمود طالقانی ،گفت: یکی از افتخارات دولت اصلاحات احیاء یکی از اصول مترقی قانون اساسی یعنی فصل هفتم این قانون بود که نماد مردم سالاری دینی است و تبلور اراده حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.


وی با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند بر ضرورت رفع مشکلات مردم بویژه تنگناهای معیشتی از سوی مسئولین تاکید کرد.


رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف این بنیاد اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  یکی از ماموریت‌های بنیاد امید ایرانیان تشکیل اتاق فکری برای مباحث مختلف کشور از جمله توسعه پایدار است و برای اینکه آسیب پذیری بنیاد به حداقل ممکن برسد از سیاست ورزی حزبی در این بنیاد پرهیز کردیم.


وی ادامه داد: بنیاد امید ایرانیان می تواند در تعیین راهبردهای انتخاباتی در چارچوب تفکر اصلاحات فعالیت کند ولی در انتخابات نه کاندیدایی را معرفی و نه لیست انتخاباتی ارائه می کند.


عارف به رویکرد درازمدت بنیاد امید ایرانیان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های بنیاد امید ایرانیان توانمندسازی زنان است  و امیدواریم در انتخابات مجلس جوانان و زنان حضور جدی داشته باشند.


وی بر ضرورت اعتماد مسئولان به جوانان تاکید کرد و گفت: هر کجا به جوانان اعتماد شد جواب مثبتی دریافت کردیم به همین دلیل محور اصلی فعالیت های بنیاد امید ایرانیان بر عهده جوانان است .


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود بحران کم آبی را تهیدد جدی برای کشور برشمرد و بر لزوم مشارکت بنیاد امید ایرانیان در ارائه برنامه های عملیاتی در حل این معضل تاکید کرد.


همچنین دکتر محمدرضا عارف همچنین در جمع شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان اصفهان به تلاش گسترده رقیب اصلاح طلبان برای حذف تفکر اصلاح طلبی اشاره کرد و گفت: جریان رقیب اصلاحات مصمم است نگذارد تفکر اصلاح طلبی پیروز انتخابات مجلس شود ولی باید به مانند انتخابات ریاست جمهوری نشان داد تفکر اصلاح طلبی حذف شدنی نیست چرا که تفکر اصلاح طلبی ریشه در انقلاب اسلامی دارد.


وی با بیان اینکه اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی نیستند ،گفت: اصلاح طلبان در پیروزی دولت فعلی در انتخابات ریاست جمهوری نقش اساسی داشتند ولی هیچگاه به دنبال سهم خواهی نبودند و در انتخابات پیش رو هم باید تلاش کنیم با همگرایی به دنبال کسب اکثریت کرسی های  مجلس باشیم.


عارف با تاکید بر اینکه انتخابات فرصتی است برای تقویت احزاب ،خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم در انتخابات مجلس از مرکز دخالتی در حوزه‌های انتخاباتی استانها صورت نگیرد  چرا که همه استانها را نمی توان با یک نسخه مدیریت کرد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با مشارکت حداکثری مردم مسیر انتخابات هموارتر می شود،تاکید کرد: مسئولان دست اندرکار انتخابات باید زمینه حضور همه سلایق را در انتخابات فراهم کنند و از برخوردهایی سلیقه ای که میزان مشارکت مردم را کاهش می دهد خودداری کنند.


وی در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص ائتلاف با اصولگرایان گفت: ائتلاف با جریان معتدل اصولگرایان تنها با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود.

 

اخبار سیاسی - روزنو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------