آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

سنت زشت برهم زدن سخنرانی چهره های سیاسی از کی آغاز شد؟



اخبار,اخبار سیاسی ,برهم زدن سخنرانی چهره های سیاسی

شب گذشته در سخنرانی یکی دیگر از مسئولان در استان فارس برخی از حاضرین اختلال ایجاد کردند.

 بر هم زدن سخنراني مسئولان و چهره هاي شناخته شده سياسي کشور به رويه سال هاي اخير عده اي بدل شده است که از آن ها به عنوان تندرو يا خودسر ياد مي کنند. ديشب عده اي حجت الاسلام يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور در شهرستان گراش استان فارس سخنراني مي کرد که با اعتراض یکی از حاضرین در جلسه همراه شد و گروهی دیگر از حاضرین در جلسه نیز به این فرد معترض شدند که این کار باعث بی نظمی در جلسه شد . اما سنت بر هم زدن سخنراني چهره ها چندسالي است که در فضاي سياسي کشور رايج شده است.

سخنراني نيمه کاره آيت الله هاشمي رفسنجاني
در سال 85 و همزمان با پانزده خرداد و سخنراني تاريخي امام خميني(ره) در مدرسه فيضيه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسمي به همين مناسبت كه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ص) برگزار ‌شد، شركت كرد و به ايراد سخنراني پرداخت. در ميانه‌هاي سخنراني هاشمي رفسنجاني يكي از حاضران با بيان اينكه سؤالي مي‌خواهد بپرسد، نظم عمومي سالن را به هم زد و در ادامه اعتراضات پراكنده ادامه يافت كه با واكنش جمعي از حاضران روبرو شد. در حالي كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تلاش مي‌كرد با آرام كردن مردم به سخنان خود ادامه دهد، ناگهان شخصي كه به لباس روحانيت ملبس بود، با فرياد نظم مراسم را به‌هم زد كه اين امر با واكنش شديدي روبرو شد و منجر به درگيري‌هاي پراكنده فيزيكي در ميان حاضران شد.

توهين به نوه امام در مراسم سالگرد ارتحال امام
 در سال 88 و در بحبوحه تبليغات نامزدهاي انتخاباتي و به فاصله چند روز مانده به انتخابات در مراسم ارتحال حضرت امام در سال 88 عده عليه نوه امام شعار دادند. اين اتفاق سال بعد از آن هم تکرار شد و خيلي ها احمدي نژاد را در تشديد فضاي هيجاني اين مراسم مقصر مي دانستند. احمدی نژاد سخنران قبل از سید حسن خمینی بود، که با طولانی شدن سخنان او، مجال سخنرانی از سید حسن خمینی گرفته شد. اما جالبتر آن بود که او پس از پایان سخنانش در قامت یک مجری به حضار گفت که «اینک توجه شما را به سخنان رهبری جلب می کنم.»

حمله به سخنراني ناطق در شب قدر
در سال 91 آيت الله واعظ طبسي از حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري دعوت کرده بود که در يک مراسم احياي شب قدر در مشهد شرکت کند. در ميانه سخنان او عده اي شروع به همهمه کردند. همان موقع شنيده مي شد که اين همهمه از سوي برخي سازماندهي شده بوده است. آنها ابتدا سعي داشتند با اعتراض‌هاي چندنفره و فرستادن صلوات در اطراف تريبون، فضا را ملتهب كنند. بعد از چند بار كه اقدام به فرستادن صلوات كردند، ناطق نوری گفت صلوات جاي خودش را دارد و صحبت خود را تا پایان ادامه داد. برخی از معترضین نیز شعار «مرگ بر ضد ولايت فقيه» سر دادند و عده ای بطري‌هاي يك بار مصرف آب را به سمت ناطق نوری و آيت‌الله طبسي پرتاب كردند و به واعظ طبسي اعتراض مي‌كردند كه چرا از ناطق نوری به عنوان سخنران دعوت كرده است.

ماجراي 22 بهمن قم و حمله به سخنراني لاريجاني
علي لاريجاني رئيس مجلس که خود نماينده مردم قم نيز هست هر سال در مراسم 22 بهمن اين شهر حضور مي يابد و در نهايت سخنران اصلي اين مراسم در قم است. در سال 91 نيز مانند هرسال وي در اين مراسم شرکت کرد، اما بعد از گذشته 4-3 دقیقه از سخنانش ، با شعارها و جنجال عده ای مواجه شد که حرم را به آشوب کشیدند و سخنان وی را قطع کردند. اما ماجرا به همينجا ختم نشد. برهم زنندگان مراسم با پرتاب کفش و مهر سعي داشتند لاريجاني را مضروب کنند. آن ها سپس به سمت وي حمله کردند و مسئولان حفاظت رئيس مجلس مجبور شدند او را از صحنه خارج کنند.

حمله به روحاني در فرودگاه مهرآباد
با پايان دولت دهم گمان مي رفت که اين گونه حرکات نيز پايان يابد.اما نخستين قرباني تندروها شخص رئيس جمهور يازدهم بود. حجت الاسلام حسن روحاني پس از بازگشت از سفر نيويورک در مهر ماه سال 92 در فرودگاه مهرآباد با جماعتي 30 تا 40 نفره مواجه شده بود که عليه او شعار مي دادند. در زمان حرکت خودروي رئيس جمهور از ميان اين جمعيت عده اقدام به پرتاب اشياء مختلف به سمت او کردند.

حمله به علی مطهری در شیراز
نمونه جنجالي ديگري که اسفندماه سال 93 به وقوع پيوست سخنراني  علي مطهري در شيراز بود.وي که برای انجام یک سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه شیراز با حمله حدود 50 نفر افراد ناشناس مواجه شد. این افراد با چوب و سنگ به خودروی وی حمله کردند و با شکستن شیشه‌های خودروی این نماینده مجلس اجازه عبور به خودرو را نمی‌دادند. مهاجمان ناشناس که برخی از آنها سوار بر موتورسیکلت بودند، همچنین از اسپری گاز فلفل استفاده کردند که همین امر موجب اختلال تنفسی علی مطهری برای دقایقی شد.

اختلال در سخنراني دستيار رئيس جمهور
جالب اينجاست که اختلال در سخنراني يونسي در استان فارس هم سابقه دارد. پيش از اين زمانیکه قرار بود دستیار ویژه رییس جمهوری قرار بود برای شرکت در مراسم یاد بود مرحوم بهمن بیگی در برنامه‌ای تحت عنوان «همایش اقوام و اقلیت‌ها» در تالار سرپوشیده ورزشگاه شهید دستغیب شیراز سخنرانی کند، بار دیگر بحث مسایل امنیتی به میان آمد و محل سخنرانی وی به تالار احسان انتقال یافت. اما در حالیکه علی یونسی در این تالار مشغول به سخنرانی بود عده‌ای با سر دادن شعار‌هایی نظیر «مرگ بر فتنه گر» باعث ایجاد اخلال در سخنرانی وی شدند.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------