آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

دلیل لغو سخنرانی یک مسئول دولت احمدی نژاد در اصفهان



اخبار,اخبار سیاسی , لغو سخنرانی یک مسئول دولت احمدی نژاد

وی افزود: پیش از برگزاری برنامه یاد شده، بسیج اصناف و جامعه اسلامی بازار اصفهان که نام آنها در آگهی منتشر شده جزو دعوت کنندگان از مردم برای حضور در این سخنرانی سیاسی بود، آگهی را فاقد اعتبار دانست و ارتباط خود با این موضوع را تکذیب کرد.

فرمانداری اصفهان در اطلاعیه ای اعلام کرد: فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای بنا به تصمیم شخصی در مسجد سید اصفهان پیرامون بیانیه سوئیس سخنرانی نکرد.

به گزارش ایرنا، فرمانداری اصفهان روز یکشنبه در مطلبی با عنوان جوابیه فرمانداری اصفهان در خصوص انتشار خبر جلوگیری از سخنرانی دکتر عباسی توسط این فرمانداری، افزود: دکتر عباسی پس از مطلع شدن از نوع برنامه ریزی از حضور در جلسه ذکر شده خودداری کرد.

این بیانیه با اشاره به اینکه بسیج اصناف و انجمن اسلامی بازار اصفهان پیش از برگزاری، دخالت و ارتباط خود در برنامه ریزی برای انجام سخنرانی پیرامون بیانیه سوئیس در مسجد سید اصفهان را تکذیب کردند، اضافه کرد: هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولیت برگزاری این مراسم را برعهده نگرفته است.لذا غیر قانونی بودن مراسم فوق الذکر توسط فرمانداری اصفهان اعلام شد.

فرمانداری اصفهان با اشاره به انتشار اخبار خلاف واقع پیرامون بستن درب مسجد سید این شهر بمنظور جلوگیری از سخنرانی دکتر عباسی در این مسجد که در فضای مجازی منتشر شده است، تصریح کرد: درب مسجد سید اصفهان در شب 15 اردیبهشت باز بود و نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور جمعیت حدود 170 نفری در این محل برگزار شد.

در عین حال امیری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اصفهان امروز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی عصر سه شنبه هفته گذشته پس از آنکه اطلاع یافت هیچ شخص و گروه سیاسی شناسنامه دار مسئولیت برگزاری این سخنرانی را برعهده نگرفته است، از حضور در مسجد سید اصفهان خودداری کرد.

وی افزود: پیش از برگزاری برنامه یاد شده، بسیج اصناف و جامعه اسلامی بازار اصفهان که نام آنها در آگهی منتشر شده جزو دعوت کنندگان از مردم برای حضور در این سخنرانی سیاسی بود، آگهی را فاقد اعتبار دانست و ارتباط خود با این موضوع را تکذیب کرد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اصفهان تاکید کرد: براساس قانون، برنامه ریزان نشست های سیاسی باید 72 ساعت قبل از شروع مراسم با مراجعه به فرمانداری نسبت به اخذ مجوز، اقدام کنند اما برای اخذ مجوز انجام سخنرانی یاد شده هیچ شخص یا گروهی به فرمانداری اصفهان مراجعه نکرد.

روز جمعه مورخ 11 اردیبهشت پوسترها و برگه های تبلیغاتی با عنوان برگزاری سلسله نشست هایی درباره مذاکرات هسته ای لوزان سوئیس در اصفهان منتشر و پخش شد.

این برگه ها که نام سازمان بسیح اصناف و جامعه اسلامی بازاریان اصفهان در پایین آن به چشم می خورد از مردم خواسته شده بود از 15 اردیبهشت به مدت سه شب برای شرکت در این سلسله نشست ها که در مسجد سید اصفهان برگزار می شود، حضور یابند.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان اصفهان یک روز قبل از برگزاری اولین نشست اعلام کرد: نشست های سیاسی با موضوع تجزیه و تحلیل مذاکرات هسته ای لوزان هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد.

حمیدرضا امانی دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: بدون هماهنگی و اخذ مجوز از بسیج اصناف استان اصفهان از عنوان و نشان این سازمان برای تهیه این پوسترها استفاده شده است.

سازمان بسیج رسانه استان اصفهان نیز همان روز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : پوسترهایی که با ذکر نام تعدادی از تشکل ها و نهادها از جمله سازمان بسیج اصناف با موضوع نشست های تجزیه و تحلیل مذاکرات هسته ای لوزان، در اصفهان مشاهده شده فاقد اعتبار و این برنامه هیچ گونه ارتباطی با بسیج اصناف ندارد.

این سازمان اضافه کرد: به مسئولان مربوط درباره بکارگیری عنوان بسیج اصناف در این پوسترها تذکر جدی داده شد.

تیم مذاکره کننده ایران از ششم فروردین امسال در لوزان سوئیس با نمایندگان کشورهای 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سرگرفت و این مذاکرات تا بامداد روز 13 فروردین ماه جاری طول کشید و درپایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشاندهنده تفاهم اولیه دو طرف در خصوص فعالیتهای هسته ای ایران است.

 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------