آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

رئیس جمهور: نکند دیگران خبر راست بگویند و ما خبر دروغ



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

نکند روی یک جنسی در کشور غیر مسلمان چیزی نوشته شده باشد و ما به آن اعتماد کنیم ، اما در یک کشور اسلامی به گونه ای باشد که به آن نوشتار اعتمادی نباشد. اجناس تقلبی در دنیای اسلام رواج داشته باشد ، اما در جامعه دیگر که غیر مسلمان هستند تقلب و فساد راه نداشته باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه قرآن سراسر خیر و برکت برای جامعه اسلامی است، گفت: آنچه مهم است ما باید از قرآن پیروی و آثارش را در جامعه مشاهده کنیم آن زمان است که مورد رحمت خداوند قرار می گیریم.

به گزارش انتخاب، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم گشایش سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: باید به عمق آیات قرآن دست یابیم و در زندگی خود آثار عملی قرآن را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه است، اظهار داشت: هیچ کس و جمعی از روزی که آیات بر قلب محمد نازل شد و آن حضرت برای مردم تلاوت کرد و تعلیم داد، هیچ کس قادر به آوردن کلامی همانند قرآن نیست.

رییس جمهوری اضافه کرد: کتاب معجزه پیامبر و کتاب فخر و افتخار برای همه مسلمانان است بنابراین باید در تمام جوامع اسلامی یکی از شاخص های ما خواندن صحیح آیات کتاب آسمانی باشد.

رییس جمهوری کشورمان در این مراسم همچنین تصریح کرد: یکی از مسایلی که باعث اتحاد و وحدت در میان مسلمانان شده ، این است که همه مسلمانان قرآن را به زبان وحی قرائت می کنند.

روحانی ادامه داد: اگر هر ملتی به زبان خود قرآن می خواند آثار وحدت و اتحاد در میان مسلمانان چنین نبود. قرآن کتابی است که از خود به عنوان کتاب مبارک یاد می کند، کتابی که سراسرش خیر و برکت برای جامعه جهانی و بویژه جامع اسلامی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: گرچه بر امم سابق نیز خداوند کتاب آسمانی نازل کرد اما در عین حال قرآن ویژگی خاص خود را دارد، تنها کتابی که به عنوان کتاب آسمانی توانسته است از دست تحریف و تغییر مصون بماند قران مجید است.

وی همچنین گفت: متاسفانه دیگر آثار وحی مورد دستبرد تحریفگران قرار گرفته اند اما قرآن کتابی است که از ناحیه خداوند و با جهاد مسلمانان به همان گونه ای که بر قلب پیامبر نازل شد امروز در اختیار ماست و حتی نحوه جمع آوری قرآن و ترتیب سور قرآن هم به دستور شخص پیامبر عظیم الشان اسلام بوده است.

روحانی افزود: اینکه امروز در جهان اسلام راجع به متن قرآن اختلافی وجود ندارد و همه متن واحدی را می بینیم و قرائت می کنیم یکی از نعمت های بزرگ پروردگار به ما مسلمانان است. گرچه حفظ قرآن ارزشمند است اما آنچه مهم است این است که از قرآن پیروی کنیم و آیات آن را در زندگیمان بکار بندیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: قرآن به عنوان کتاب مبارک کتابی است که سراسر آن خیر و برکت برای جامعه انسانی به ویژه جامعه اسلامی است.

روحانی با اشاره به اینکه قرآن کتابی برای پیروی و تبعیت است، ادامه داد: با تبعیت از قرآن جامعه مورد رحمت خداوند قرار می گیرد. گرچه نگاه به قرآن و خواندن آن عبادت و دارای ثواب است و حفظ قرآن ارزش بسیار والایی دارد اما در عین حال آنچه مهم است پیروی از قرآن است و اینکه ما آثار آیات قرآن مجید را در زندگی و جامعه خود مشاهده کنیم که در آن زمان مورد رحمت خدا قرار می گیریم.

رییس جمهوری اظهار داشت: در صورتی که در آیات قرآن بیندیشیم و تدبر کنیم می تواند برای زندگی ما سراسر برکت و خیر باشد. ما باید به عمق آیات قرآن دست یابیم و در زندگی خود آثار عملی آن را مشاهده کنیم.

رییس جمهوری ادامه قرآن ویژگی دیگری دارد و آن اینکه همه کتب آسمانی برای هدایت بودند که قرآن نیز برای هدایت همه مومنان مسلمانان و همه انسان های طالب حق است ، در عین حال قرآن معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام است.

روحانی اضافه کرد: هیچ کسی و هیچ جمعی از روزی که این آیات بر قلب مبارک پیامبر نازل شد و آن حضرت برای مردم تلاوت کرد ، تعلیم داد و راه مردم را با همین قرآن تزکیه کرد هیچ کس قادر نیست کلامی را به زیبایی کلمات و عمق معنی همچون قرآن بیاورد. قرآن کتاب معجزه پیامبر و فخر و افتخار برای همه ما مسلمانان است.

رییس جمهوری با بیان اینکه تلاوت و حفظ قرآن ، قرآن خوانی و بالاتر از آن قرآن دانی یک فخر برای ما مسلمانان است اظهار داشت: در همه جوامع اسلامی یکی از شاخص های ما خواندن صحیح آیات کتاب آسمانی و همچنین یکی از شاخص علمی و فرهنگی جوامع فهم معنی قرآن مجید و حفظ آن باشد ، همه این ها سرجای خود درست اما ما شاخص بالاتری را نیاز داریم و آن شاخص عمل به قرآن در جوامع اسلامی است.

رییس جمهوری با طرح این سئوال که آنچه قرآن در نهایت از ما می خواهد چیست ؟ گفت: تقوا، وحدت در میان مسلمانان ، الفت با یکدیگر، دعوت مردم به خیر، امر به معروف، نهی از منکر، عبادت حق، صلوه و حج است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این نکته که پیروی از قرآن اجرای فرامین و دستورات این کتاب آسمانی در جامعه است گفت: جامعه ای که با شور و مشورت اداره شود ، اثری از استبداد در آن نباشد و عدل و استقلال در آن حاکم باشد.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: محققین برنامه ریزان و صاحب نظران و برنامه ریزان ما باید برای جوامع اسلامی شاخصی جهت اجرای قرآن تدوین کنند همانظور که قرائت و فهم قرآن یک فخر است بالاتر از همه آنها عمل به قرآن در زندگی همه مسلمانان اهمیت بسیاری دارد.

رییس جمهوری توضیح داد: باید معیاری ایجاد شود که نشان دهد در یک جامعه صداقت در چه حد وجود دارد ، شاخصی که نشان دهد در جامعه اسلامی و میان مسلمانان ادای امانت در چه حدی است و خدای ناکرده فساد تا چه حد وجود دارد و مبارزه با فساد و مفاسد در چه حدی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: باید شاخصی ایجاد شود که نشان دهد در جامعه رشوه ، ربا و فقر وجود دارد یا خیر؟ علم و دانش تا چه حدتی حدی ارزشمند است ، تعاون و کمک به یکدیگر در آن جامعه تا چه حد روح رواج دارد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: نکند به دوران و زمانی بازگردیم که در جامعه ما قرائت و تجلیل از قرآن حاکم باشد و اما عمل به قرآن وجود نداشته باشد. قرآن مبارک است ، هر گروه و هرجامعه ای که به متن و آیات قرآن عمل کند به خیر ، نیکی و برکت دست می یابد.

به گفته رییس جمهوری نکند در شرایطی قرار بگیریم که دیگران و غیر مسلمانها در عمل به مفهوم قرآن از ما پییشی بگیرند و مبادا روزی فرا برسد که قرآن ما را دعوت به علم کرده ، اما ما از علم فاصله بگیریم و دیگران و حتی غیر مسلمانان به قرآن عمل کرده عالم و دانشمند شوند.

روحانی ادامه داد: نکند در شرایطی قرار بگیریم که برادری اخوت و دوستی در جوامع دیگر باشد و ملت هایی که سالها با هم در جنگ و ستیز بودند، در کنار هم قرار بگیرند اتحادیه تشکیل دهند و قانون اساسی واحد ایجاد کنند، اما بین ما مسلمانان تفرقه و اختلاف بیشتر ایجاد شود.

رییس جمهوری با تاکید بر عمل به قرآن در زندگی فردی و خانوادگی گفت: آنچه امروز برای ما اهمیت دارد اجرای آیات قرآن است.

روحانی ادامه داد: نکند روی یک جنسی در کشور غیر مسلمان چیزی نوشته شده باشد و ما به آن اعتماد کنیم ، اما در یک کشور اسلامی به گونه ای باشد که به آن نوشتار اعتمادی نباشد. اجناس تقلبی در دنیای اسلام رواج داشته باشد ، اما در جامعه دیگر که غیر مسلمان هستند تقلب و فساد راه نداشته باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه همه آمار و ارقام در دنیای امروز ما را در یک مسابقه با دیگر ملت ها قرار می دهد گفت: معیار و شاخص ما باید عمل به قرآن مجید در زندگی باشد. در خانه ، خانواده ، روزنامه ، مجله ، سایت ، کتاب ، نوشتار کاغذی و دیجیتالی ، نکند دیگران خبر راست بگویند و ما خبر دروغ .

رییس جمهوری با یادآوری این نکته که اسلام به معنای صداقت برادری مروت مدارا دست یکدیگر را گرفتن و رخت بربستن خشونت و افراط از جامعه است گفت: اگر ما برای تفوق منطقه ای خودمان بر سر همسایه خود بمب و موشک ریختیم آیا می توانیم ادعای قرآنی بودن و اسلامی بودن را داشته باشیم، اگر به جای کمک به فقرا و مستمندان به تروریست ها و خشونت طلبان پول دادیم و تقویت کردیم آیا قرآنی و اسلامی عمل کرده ایم ؟

روحانی با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام نیاز به قرآن ، عمل به قرآن ، اجرای راه و سیره پیامبر عظیم الشان دارد، نکند در روزگاری قرار بگیریم که از اسلام فقط نام و از اسلام فقط نشان ، رسم و کتابت در میان ما باشد ، اگر آنچنان شود آن روز خدای ناکرده روزی می شود که ساختمان های بسیار زیبا به عنوان مساجد در میان ما است و از هدایت خبری نیست.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نکند روزی فرا برسد آنهایی که در مسجد و خانه خدا اجتماع می کنند ، جمع شدگان و حتی سازندگان مساجد ، بدترین انسان ها روی زمین باشند؟

روحانی ادامه داد: نکند روزی برسد که در جمع ما مسلمانان خدای ناکرده فتنه برخیزد و ماوی همه خطاها در میان جمع ما مسلمانان باشد ، نکند روزی که در عراق ، شامات ، افغانستان ، پاکستان ، یمن و همه جا ببینیم گروهی به عنوان خشونت طلب و تروریست به جان مسلمان ها افتاده اند و ما مسلمانان ساکت و نظاره گر باشیم؟

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر می خواهیم قرآن برای ما مبارک و دارای برکت باشد باید از آن پیروی کنیم و شاخص در جامعه ما باید اجرای آیات قرآن و عمل به ان باشد.

روحانی با بیان اینکه به باید به قرآن مان خواندن حفظ و عمل به آن افتخار کنیم افزود: آن زمان است که می توانیم بگوییم بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام و نزول قرآن برای ما مسلمانان برکت ، خیر و صلاح و راه نجات جوامع و امت اسلامی است.

رییس جمهوری در پایان گفت: انشاا... خدا ما را آشنا به قرآن ، دانا به اعماق آیات آن و موفق به عمل این کتاب آسمانی و احکام شریعت منور دین مبین اسلام قرار دهد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------