آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

توضیح مرتضوی درباره شکایت از ربیعی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده سعید مرتضوی

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دادگاه در ارتباط با شکایت وی علت شکایت خود از علی ربیعی را تشریح کرد.

سعید مرتضوی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که شکایتش از وزیر تعاون در چه ارتباطی است، توضیح داد: این شکایت در رابطه با بحث تأمین اجتماعی است. آقای ربیعی در جمع مدیران سازمان تأمین اجتماعی یک سخنرانی کرده و گفته بود در رابطه با تفاهم‌نامه بابک زنجانی سوءاستفاده مالی و اختلاس شده و اختلاس 10برابر پرونده 3هزار میلیاردی است که این مطلب دروغ است زیرا در این تفاهم‌نامه هیچ اتفاقی نیفتاده جز اینکه وی به حساب ارزی خارج از کشور پول ریخته و بعد هم از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده و اصلاً این تفاهم‌نامه اجرایی نشد.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی افزود: چون در شرایط تحریم قرار داشتیم، یکی از بند‌های تفاهم‌نامه این بود که اگر بر اثر اقدامات بین‌المللی و تحریم‌ها امکان آمدن این پول به داخل کشور و تبدیل به ریال نباشد، ضامن خودش است؛ یعنی او (بابک زنجانی) ضمانت انتقال به ایران و واریز به حساب ریالی را دارد.

مرتضوی گفت: بانک مسکن ابتدا تأیید و اعلام کرد وی مبلغ تفاهم‌نامه را به حساب سازمان تأمین اجتماعی در مالزی ریخته است. بعد از چند روز یا یک هفته بانک مسکن اعلام کرد که چون خود بابک زنجانی مورد تحریم قرار گرفته، این حساب هم تحریم شده است و امکان انتقال این وجه به ایران نیست. هیئت مدیره متعاقب این اعلام بانک، تفاهم‌نامه را باطل کرد بنابراین هیچ اتفاقی رخ نداده است که بخواهد سوء‌استفاده‌ای داشته باشد.

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت مدیره زمانی که او پول را به حساب ما در خارج از کشور ریخت یک چک امانتی به‌عنوان ضمانت اینکه اگر ما این پول را خودمان آوردیم داخل کشور و به حساب سازمان تأمین اجتماعی ریختیم، موظف باشیم مابه‌ازای آن با طی مراحل بورس و مزایده، شرکت و اموال بدهیم که این روال است زیرا وقتی فردی پول به حساب می‌ریزد و چون انتقال سهام شرکت‌ها زمان‌بر است و باید در بورس کارشناسی شود و سپس به تابلوی بورس برود و به مزایده گذاشته شود و اگر از قیمت پایه کارشناسی بورس کسی بیشتر نخرید آن موقع او مجبور است خودش بردارد.

مرتضوی اضافه کرد: آقای وزیر در جمع مدیران مطلبی را که هیچ مشکلی نداشته، گفته بود سوءاستفاده مالی و اختلاس شده است. البته بعد فهمیدند اشتباه کردند و دیگر وزیر چنین مطالبی را نگفت. حتی از قول معاون اول هم مطلبی شبیه به این زده بودند که دفترشان تکذیب کرد.

وی افزود: پس از این صحبت‌های وزیر، ما تحت عنوان نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا شکایت کردیم. البته این شکایت مربوط به یک سال پیش است که تازه از وزیر دعوت کردند. شکایت ما از وزیر یک مورد و مربوط به این مسئله است.

مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت شکایت از محجوب نماینده مجلس نیز گفت: شکایت کردیم اما احضار نمی‌‌کنند و می‌گویند نماینده مجلس است و هنوز هم احضار نشده است.

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی درباره تعیین تاریخ جدید در پرونده تأمین اجتماعی نیز گفت: ظاهراً شعبه یک استعلامی از وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی کرده و قرار شده است هر موقع جواب آمد وقت رسیدگی تعیین شود.

اخبار سیاسی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------