آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

هاشمی‌رفسنجانی :صدام گفته بود اگر رزمندگان ایران خرمشهر را آزاد کنند کلید بصره را به آن ها خواهد داد



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی‌رفسنجانی

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تصویب دو بند الحاقی پیشنهادی از سیاست‌های کلی برنامه توسعه ششم کشور، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات، پیگیری و دو بند از این سیاست‌ها، تصویب شد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ابتدای جلسه، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعیاد خجسته و مبارک روزهای نخستین ماه شعبان، ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت سجاد(ع) را به اعضای مجمع و عموم مردم تبریک و تهنیت گفت.

 


وی با اشاره به آثار جاودان وجودی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در احیای اسلام، به شرایط زمان ولادت این امام همام اشاره کرد و گفت: در هنگام ولادت امام حسین(ع) پیام جبرئیل برای پیامبر اسلام(ص) حاوی مفهوم و معنای پربار و مهمی است که می‌گوید: نمی‌دانم ولادت این مولود را به‌خاطر مصائبی که در آینده متحمل خواهد شد، تسلیت و یا به‌خاطر آثار و برکات فراوانی که برای اسلام خواهد داشت، تبریک بگویم.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حیات طیبه و بابرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) را دارای پیام و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دانست و اظهار داشت: شهادت ایشان، پایگاهی جاودان برای مبارزه با ظلم و ظالم تا ابدیت خلق کرده و تا زمانی که با مرگ آخرین حاکم ظالم و متجاوز، انتقام خون پاک امام حسین(ع) که ثارالله است گرفته نشود، آثار وجودی مصائب ایشان و عزاداری‌ها، تداوم و وسعت خواهد یافت.


هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: حماسه بزرگ کربلا و عاشورا، باید به‌عنوان کانون انسان‌ساز و ظلم‌ستیز، زنده نگه داشته شود.


وی ایام خجسته نیمه شعبان، ولادت حضرت حجت، مهدی موعود(عج) را یکی دیگر از برکات این ماه خجسته ذکر کرد و ادامه داد: حضرت حجت(عج) ذخیره الهی برای نجات بشریت و برقراری قسط و عدل در جهان است و بشریت به وجود ایشان وابسته است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری "همه باید منتظران واقعی آن حضرت در عصر غیبت باشیم" افزود: طبق دستور خود آن حضرت، نمی‌توان و نباید برای زمان ظهور وقت تعیین کرد.


هاشمی‌رفسنجانی فضیلت‌های ماه شعبان را ایجاد آمادگی و مقدمه معنوی برای ورود به ماه پرفضیلت و مبارک رمضان به‌عنوان ماه میهمانی خداوند توصیف کرد.


وی با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه را فتحی بزرگ و افتخارآمیز در تاریخ درخشان دفاع مقدس دانست و گفت: اهمیت این فتح زمانی برجسته‌تر می‌شود که صدام به‌دلیل اطمینانی که به استحکامات دفاعی منطقه داشت و آمده بود تا برای همیشه در خوزستان به‌ویژه خرمشهر و آبادان بماند، شرط کرده بود: اگر رزمندگان ایران، خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنها خواهم داد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در عملیاتی معجزه‌آسا، نیروهای جان بر کف ایران از معبر باریکی که نقطه ضعف عراق بود، وارد خرمشهر شدند و آن‌چنان ضربات خود را غافلگیرانه و برق‌آسا به دشمن وارد کردند که عمده نیروهای بعثی، هلاک و اسیر شدند یا عاجزانه به آب افتادند و صف طولانی اسرا که کیلومتر‌ها ادامه داشت، صحنه‌های افتخارآفرینی برای ایران خلق کرد.


هاشمی‌رفسنجانی با تجلیل از صبر و استقامت جانبازان عزیز، ایثارگران و خانواده‌های معزّز شهدا که سهم اصلی در فتوحات زمان دفاع مقدس را دارند، حماسه آزادسازی خرمشهر را به این عزیزان تبریک گفت.


وی به شرایط بحرانی منطقه و تشدید عملیات تروریستی گروهک داعش در منطقه، به‌ویژه تحرکات اخیر آنان در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: باید برای این مخاطرات جدّی و تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف شدید از ادامه حملات هوایی ظالمانه سعودی‌ها علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، اظهار داشت: متأسفانه امکانات و زیربناهای بخش زیادی از این کشور در سایه بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه و جهان در حال نابودی است.


هاشمی‌رفسنجانی ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و گفت: امیدواریم با هوشیاری و تلاش‌های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به‌عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.


وی در این جلسه، درگذشت اخوی بزرگوار آیت‌الله موحدی کرمانی را که شخصیتی باسابقه و خطیبی توانا در انقلاب بود، به ایشان تسلیت گفت.


در ادامه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که علاوه بر حضور سران قوای مجریه و مقننه و اکثریت اعضا، وزرای اطلاعات و دادگستری، رؤسای کمیسیون‌های مربوطه از مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر کشور نیز حضور داشتند، دو بند الحاقی به برنامه ششم توسعه به تصویب رسید که عبارتند از:
1 ــ یکپارچگی در طراحی، برنامه‌ریزی اسکان جمعیت شهر و روستا و ایجاد هماهنگی اجرایی و نظارت بر طرح‌های شهرسازی و رعایت محدوده و حریم شهرها به‌عهده وزارت راه و شهرسازی است. مراجع ذی‌ربط از هرگونه تغییر در طرح‌های شهرسازی و صدور مجوز پیش از طی مراحل قانونی خودداری کنند.


2 ــ پیش‌بینی راهکارهای متنوع و مناسب برای تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها و کاهش هزینه‌های غیرضروری و ممنوعیت هرگونه درآمد از محل فروش تراکم و تغییر کاربری خارج از ضوابط مصوب شورای عالی شهرسازی.


همچنین دو بند ذیل از سیاست‌های کلی انتخابات نیز به تصویب رسید:
1 ــ فراهم نمودن سازوکار مناسب برای حضور نمایندگان داوطلبان و احزاب در تمام مراحل انتخابات اعم از اخذ رأی، شمارش، تجمیع و اعلام نتیجه نهایی


2 ــ ممنوعیت کاندیداها و احزاب در استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و تبلیغاتی و برخورد به‌موقع دستگاه‌های ذی‌ربط.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاين

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------