آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

یادگار امام: اختلافات بین جریان‌ها شرط تکامل و حیات ماست



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن خمینی

تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: آن روزی که فرمانده کل قوا تصمیم بگیرد که در مقابل اجانب بایستد هیچ فرقی بین جریان‌های سیاسی وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) با بیان تحلیلی از شرایط منطقه گفت: امروز شرایط منطقه شرایط پیچیده‌ای است و یک جریان متحجر بی دین به ظاهر دیندار به اسم پیغمبر کارهایی می‌کند که هیچ لاابالی در این 200-300 ساله انجام نداده است. وی با بیان این که جریان داعش ساخته و پرداخته صهیونیسم‌هاست، گفت: دوره دوره‌ی بسیار سختی است و در حال حاضر یکی از نعمت‌های الهی امنیتی است که فعلا در کشورمان داریم و باید قدرش را بدانیم.

وی همچنین به اتفاقات یمن اشاره و اظهار کرد:‌ در یمن یک ارتجاعی که به عنوان ابزار مقابله با حرکت‌های انقلابی در منطقه بود و سرشان به دامن آرامش بود حال یک ملت بی گناه و مظلوم را این گونه مورد تهدید و هجمه قرار می‌دهند. همچنین در سوریه نوع دیگری از نزاع را شاهد هستیم. یادگار امام با بیان اینکه منطقه شرایط پیچیده‌ای دارد یکی از شروط توفیق در این روزگار را شجاعت خواند و خاطر نشان کرد: باید وظیفه‌مان را تشخیص دهیم و شجاعانه روی آن بایستیم. البته به نظر من غربی‌ها و ارتجاع منطقه این را خوب می‌داند که مردم ایران وقتی پای اصل نظام انقلاب و دفاع از تمامیت ارضی‌شان پیش بیاید یک سر سوزن با هم اختلافی ندارند.

وی گفت: آن روزی که فرمانده کل قوا تصمیم بگیرد در مقابل موج اجانبی که بخواهند مشروعیت و مقبولیت و حمیت و امنیت ملی ما را تهدید کند، بایستد هیچ فرقی بین جریانهای سیاسی وجود ندارد.  وی گفت:‌البته اختلافات بین جریان‌ها شرط تکامل و حیات ماست و دست به دست شدن قدرت‌ها از روز اول وجود داشته ولی اگر روزی کشور مورد تهدید قرار بگیرد این اختلافات کنار می‌رود.

وی تاکید کرد: شرایط منطقه ما اقتضاء شجاعت در تصمیم‌گیری‌ها را دارد و البته باید به تدبیر اندیشمندانه اتکا داشت و در اجرای این تدبیر هم شجاعت وجود داشته باشد و شرط توفیقمان هم همین است. یادگار امام گفت: ان‌شاء‌الله این امنیت که بزرگترین سرمایه در کشور ماست همواره باقی می‌ماند و هیچ تهدیدی در هیچ اندازه‌ای مردم و کشور ما را متوجه نخواهد کرد و روح بلند امام مدد می‌رساند و جامعه اسلامی‌ روزهای بهتر و بهتری را پیش رو خواهد داشت.

یادگار امام راحل همچنین گفت: زمانی من در سمیناری صحبتی کردم و این موضوع را مورد توجه قرار دادم که چرا فقهای دیگر وارد مبارزه نشدند ولی امام این کار را انجام دادند. جواب این بود که امام(ره) مبنای اصولی داشتند و آنها نداشتند. وقتی این سخنان را گفتم و از تریبون پایین آمدم یک بزرگواری به من گفت که صحبت‌هایی که کردی خوب بود اما مطلب اینجاست که امام نمی‌ترسید و بقیه می‌ترسیدند و این گفته تلنگری برای من بود که مسائل را فقط در چارچوب اصطلاحات و مبانی نبینم.

وی با بیان این که روحیه فردی انسان‌ها در مسائل بسیار تاثیرگذار است و در این راستا بحث موضوع شجاعت مقوله‌ی مهمی است گفت: اگرچه ترس یکی از نعمت‌های الهی برای حفظ جان است ولی انسان این قدرت را دارد که در جایی که هدف والایی پیدا شود روی ترس خود پا بگذارد و اگر این شجاعت نبود اصلا این انقلاب پیش نمی‌آمد. وی ادامه داد: رهبری انقلاب تعبیری داشتند و زمانی فرمودند من دو نفر را دیدم که فلز وجودیشان با بقیه فرق می‌کند. این تعبیر ایشان تعبیر قشنگی است. بعضی چیزها فلز متفاوتی است و اصلا در دنیا وجود ندارد. ممکن است روی آن کار نشود و ممکن است روی آن کار شود که این معادلش در دنیا کم است.

وی شجاعت را یکی از درس‌هایی دانست که باید از امام گرفت و ادامه داد: شجاعت یعنی من روی عقیده‌ای که دارم اگر آن را صحیح می‌دانم می‌ایستم ولو این که بچه‌هایم را بکشند و هر چه دارند را تاراج کنند. تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیان نترس بودن امام(ره) گفت: ایشان در مقابل دشمن داخلی نمی‌ترسیدند و در مقابل دشمن خارجی هم همینطور بود و هیچ وقت در جنگ احساس این که امام ترسیده باشند و یا جایی جای خوف باشند وجود نداشت و درآن شرایط آرامش خاطر داشتند. البته منشأ این شجاعت ایمان به خداست، امام یک ایرانی به تمام معنا بود.

وی گفت: بعضی وقتها ایرانی بودن را آرمان‌گراییهای بی‌ربط می‌دانیم اما امام(ره) به ذره ذره این خاک و سرزمین وابسته و دلبسته بودند. یادگار امام همچنین اظهار کرد: امام (ره) فرمودند که اسلام فدایی می‌خواهد و من یکی از فدایی‌هایش هستم. وقتی قضیه جریان‌های متحجر پیش آمد، امام فرمودند خون دلی که از مقدس‌مآبان خوردم کم نبود و فکر می‌کنید که فتوای شطرنج و موسیقی از نظر روحی کم‌هزینه‌تر از اصل انقلاب بود. امام(ره) در مقابل کسانی می‌ایستاد که می‌خواستند با وجهه مقدس‌مآبی امام را منکوب کنند.

وی گفت: باید این جنم را در خودمان تمرین کنیم و اگر واقعا کاری را درست می‌دانیم روی آن بایستیم و از هو کردن و جنجال و شک و تهدید وارعاب نترسیم.

وی افزود:‌امام در آن روزی که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند نترسیدند آن روزی هم که باید صلح می‌کردند نترسیدند و آن روزی که باید مبارزه را شروع می‌کردند از مرگ نترسیدند. وی گفت: شما فکر می‌کنید شجاعت فقط به فریاد زدن است؟ شجاعت به این است که شخص مصلحت و وظیفه‌اش را تشخیص دهد. فراز و فرودها همیشه بوده است و درس امام برای روزگار ما شجاعت است و البته شروط اصلی این موضوع ایمان به خداست و هر چه ایمان قوی‌تر باشد این جوهره تقویت می‌شود.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------