آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

برخی تا به پستی می‌رسند زود کلاس می‌گذارند



اخبار,اخبار سیاسی , انتخابات مجلس

از ناطق نوری به عنوان رقیب دوم خرداد یاد می‌شود. آری؛ او اصولگراست اما تاکنون برخی رفتارهای اصولگرایان امروز را نه‌تنها نداشته بلکه از آن انتقاد کرده است. او حتی در انتخابات سال 92 از بزرگان قوم و معتمدین اصلاح‌طلبان شناخته می‌شد. امروز هم افراد زیادی منتظرند تا اعلام كاندیداتوری ناطق را برای انتخابات مجلس دهم از رسانه‌ها رصد كنند.

ناطق‌نوری روز پنجشنبه در چهارمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران به سخنرانی پرداخت و ضمن انتقاد از سطح حوزه و معلومات امروز طلبه‌ها به مهذب بار آوردن آنان در حوزه‌های علمیه تاكید كرد. وی اظهار کرد: شرایط ما از نظر روحانیت و حوزه‌های علمیه با شرایطی که پیش از پیروزی انقلاب داشتیم بسیار متفاوت است. قبل از انقلاب، روحانیت به لحاظ اینکه اولا در حکومت نبود و حکومت در دستش قرار نداشت و مسئولیت اداره امور کشور برعهده او نبود، رسالت و مسئولیت محدودی داشت و در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگی، روحانیون جایگاهی نداشتند و قوه قضائیه و نهادهای مختلف نیز دست روحانیون نبود.

 

تنها رسالت آنها اول هدایت، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر به مردم بود و وظیفه دوم آنها انتقاد به حکومت و مدیریت مدیران آن موقع بود و درحقیقت ما در آن زمان طلبکار بودیم. رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: در زمان قبل از انقلاب آنچه در اختیار روحانیون بود منبر و مسجد بود و چون مسئولیت آنها محدود بود، توقع جامعه از آنها نیز محدود بود.

 

اگر هم حرفی از سوی روحانیت زده می‌شد تنها در انتقاد از حکومت و مبارزه برای پیروزی انقلاب بود. در آن زمان روحانیت مدافع ملت در همه جا بود و در آن شرایط که مسئولیتی نداشتیم حوزه‌های علمیه خروجی‌های بسیار خوبی داشتند.

 

باید نظام حوزه‌های علمیه در گذشته را با امروز مقایسه کنیم و ببینیم چه تغییراتی در آن رخ داده است. وی با بیان اینکه باید ببینیم در آن شرایط که روحانیت خیلی مسئولیت نداشت، حوزه‌های علمیه ما چه خروجی‌هایی داشتند و چه کسانی را تحویل می‌دادند و این مساله را با امروز مقایسه کنید، ادامه داد: قبل از مقایسه باید بگویم که آن زمان تکنولوژی و علم و صنعت به گستردگی امروز نبود. امروز تکنولوژی با سرعت جلو می‌رود و در عصر ماهواره‌ها فضای مجازی و انفجار اطلاعات قرار داریم که اطلاعات لحظه به لحظه به‌روز می‌شود. امروز با مراجعه به اینترنت که در موبایل‌ها خلاصه شده با زدن یک دکمه می‌توانیم به هر اطلاعاتی که می‌خواهیم اعم از مثبت و منفی دسترسی پیدا کنیم.


 توقع مردم از روحانیت بالاست
مسئول حوزه علمیه امام حسن‌مجتبی لواسان در ادامه افزود: پیش از انقلاب طلبه و روحانی طلبکارانه برخورد می‌کرد اما امروز مردم می‌گویند که حکومت دست خودتان است. حالا باید مقایسه کنیم که حوزه‌ها در آن زمان چطور اداره می‌شدند و خروجی‌شان چه بود و چه بزرگانی تحویل دادند. یکی مثل من که حدود 33 سال است از حوزه دور هستم اما چند سال قبل به خدمت مراجع رسیدم خدمت آیت‌ا... مکارم عرض کردم که به ذهن من می‌رسد که سطح حوزه و سطح معلومات طلبه‌ها بسیار پایین آمده است.

 

وی تاکید کرد: آن زمان حضور و غیاب و مدرک مطرح نبود بلکه درس برای علم بود و سطح معلومات بالا و درس جدی بود، اما امروز مثل مدیران پروازی که از آنها صحبت می‌شود طلبه‌های پروازی داریم که از راه دور درس می‌خوانند، اینکه درس خواندن نیست. وی همچنین خاطرنشان کرد: در آن زمان اساتید، طلبه‌ها را درست انتخاب می‌کردند، مثلا گودرزی، رهبر گروه فرقان که خود من او و گروهش را محاکمه کردم، نزد مرحوم آیت‌ا... مجتهدی رفته بود اما آیت‌ا... مجتهدی با دیدن او گفته بود که تو به درد طلبگی نمی‌خوری اما به هر حال در جای دیگری طلبه شد و شد احمد گودرزی.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «الان طلبگی مدرکی شده است»، افزود: زمانی دغدغه ما این بود که سیستم حوزوی در دانشگاه اعمال شود، اما حالا چه اتفاقی افتاده که حوزه‌ها مثل دانشگاه شده‌ است. امروز طلبه‌ها در سیستم جذب می‌شوند و باید روی تهذیب آنها کار کرد. ما الان باید طلبه‌ها را طوری بار بیاوریم که مثلا بتوانند قاضی شوند یعنی باید عادل، متدین و متقی باشند. از آن طرف مکلاها هم می‌توانند قاضی شوند. توقع مردم از روحانیت بسیار بالاست. وی تصریح کرد: امروز اگر همه مسئولین مملکت هم مکلا باشند باز به خاطر اینکه ولی‌فقیه در راس حکومت است، مردم از ما روحانیون توقع دارند. حالا ما باید ببینیم در حوزه‌های علمیه برای اخلاق و تهذیب طلبه‌ها چقدر فعالیت صورت می‌دهیم.


 نباید خودمان را از مردم جدا كنیم
وی با اشاره به اینکه «امروز به درس و اخلاق نیاز زیادی وجود دارد، گفت: من انسان صفر و صدی نیستم و گاهی به آقای معزی که مدیر حوزه امام حسن(ع) است می‌گویم ما اگر بتوانیم 50، 30، 20، 10 یا حتی پنج طلبه حقیقی و فاضل تحویل بدهیم، خوشحال خواهیم شد. اصلا همین که یک مشت جوان را جمع کنیم تا به دنبال معصیت نروند برای ما بس است ولی حتما به این مساله قانع نیستیم. ناطق‌نوری در پایان اظهار کرد: باید با این امکاناتی که وجود دارد طلبه‌ها را مهذب بار بیاوریم. امروز مردم از روحانیت عمل و اخلاق را با هم می‌خواهند و ما نباید خود را از مردم جدا کنیم. متاسفانه بعضی از ما تا به پستی می‌رسیم زود برای خودمان کلاس می‌گذاریم و مردم نمی‌توانند با ما تماس بگیرند و حتی ما را ببینند.

 

اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------