آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: هدف شیعه و سنی در ایران اسلامی چیزی جز توسعه کشور نیست



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

رییس جمهور گفت: ممکن است شیعه و سنی دو مسیر متفاوت را برای رسیدن به مقصد طی کنند اما هدف همه ما یکی است و این چیزی جز توسعه ایران سربلند نیست.

حسن روحانی روز یکشنبه در نشستی با علما، روحانیون و نخبگان فرهنگی استان کردستان در سنندج با اشاره به توطئه های دشمنان در منطقه افزود: در منطقه مشکلات بزرگی از جمله تفرقه قومیتی و مذهبی ایجاد کرده اند اما خوشبختانه در ایران اسلامی همه ما زیر یک پرچم اسلامیت و ایرانیت، رهبری واحد، دولت واحد و قانون اساسی واحد زندگی می کنیم.

وی اظهار کرد: مردم ایران به دلیل توطئه های دشمنان شرایط سختی را گذرانده اند اما سربلند از این آزمون ها بیرون آمده اند.

وی با اشاره به نعمت وحدت در جامعه ایران اسلامی گفت: در گلزار شهدای سنندج، شهدای شیعه و سنی در کنار هم آرمیده اند و این نماد شکست کسانی است که به دنبال تضعیف نظام هستند.

روحانی گفت: امنیت و ثبات موجود یک نعمت بسیار بزرگ الهی است که باید قدردان آن بشیم.

رییس جمهور افزود: نمی توان تفرقه، اختلاف و جدایی را بین شیعه و سنی تصور کرد همه یک هدف واحد را دنبال می کنیم قرآن مجید، وحی الهی، کلام پیامبر اسلام، پیروان و صحابه پیامبر و اهل بیت همگی از مشترکات میان اهل سنت و شیعه هستند.

او گفت: در کردستان و مذهب شافعی بیش از مذاهب دیگر، وحدت، اتحاد و یگانگی را مشاهده می کنیم.

به گفته وی، هیچ مسلمانی نیست که به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) عشق نورزد اینها سرور جوانان اهل بهشت و سرور همه مومنین هستند و هیچ کس اعم از شیعه و سنی در شان مولای ما حضرت علی(ع) شکی ندارد.

روحانی برخی از وقایع تاریخی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله شکل گیری قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری را مرور کرد و گفت: شروع مجلس خبرگان و مجلس قانون اساسی در ابتدای انقلاب، شکستی بود برای دشمنانی که تلاش می کردند انقلاب اسلامی استقرار پیدا نکند.

وی همچنین با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات بزرگ مرصاد افزود: مرصاد عملیات بزرگی بود که توانست تاریخ ملت را به خوبی ثبت کند و عظمت ملت را در برابر متجاوزین به این سرزمین نشان دهد.

روحانی بیان کرد: همه جای دفاع مقدس ما افتخارآفرین است فتح های بزرگی از جمله فتح خرمشهر، فتح المبین و والفجر هشت داشیم و مردم کردستان هم چه از لحاظ حضور در میدان های نبرد و چه از لحاظ میزبانی برای رزمندگان تلاش کردند.

رییس جمهور از کردستان به عنوان سرزمین شهید کاوه ها، بروجردی ها، صیاد شیرازی ها، نجات اللهی ها و چمران ها یاد کرد و گفت: دلاورمردان ما در این سرزمین ایستادند و مقاومت کردند و تا امروز هرچه داریم از استقلال و عزت، در سایه فداکاری این رزمندگان است.

 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------