آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مرتضوی: پرونده کهریزک، اعتبار امر مختومه دارد / در دستگیری افرادی که در کهریزک بودند، هیچ دخالتی نداشتم



اخبار,اخبار سیاسی ,حادثه کهریزک

مقصران اصلی، افرادی هستند که پشت صحنه بودند ؛ مقصران اصلی سران فتنه هستند که باید پاسخگو باشند و ضد انقلاب هایی که به هر بهانه ای فتنه ای برپا کردند.

دادستان سابق تهران گفت: مصاحبه هایی از آقای احمدی مقدم به دادگاه ارایه کرده ام که گفته است کشته شدگان به ویژه روح الامینی در کهریزک به هیچ وجه کتک نخورده اند بلکه در درگیری و فتنه کتک خورده اند.

سعید مرتضوی عصر روز شنبه بعد از پایان ششمین جلسه دادگاهش افزود:ر شکایتی که سازمان تامین اجتماعی علیه بنده مطرح کرده ، عنوان شده بود که من از اجرای رای دیوان عدالت اداری و مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل سازمان تامین اجتماعی به صندوق و بالعکس استنکاف کرده ام.

وی اضافه کرد: دلایلی به دادگاه ارایه کرده ام که نه تنها من از اجرای آن ها استنکاف نداشته ام که مدیر عامل فعلی سازمان تامین اجتماعی و وزیر فعلی تعاون کار و رفاه اجتماعی استنکاف کرده اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که آنان مطرح کردند مغایر با اسناد و مدارک است و امروز آقایان ربیعی و نوربخش هر دو به عنوان گواه که از سوی دادگاه احضار شده بودند به دادگاه نیامدند و نماینده معرفی کردند.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که در قانون آیین دادرسی کیفری جدید آمده است؛ وقتی کسی به عنوان گواه به دادگاه احضار می شود یعنی دادگاه از او توضیح می خواهد و بر اساس ماده 326 این قانون، دادگاه می تواند در صورت حاضر نشدن گواه، او را جلب کند؛ اما اینکه رییس این دادگاه این تصمیم را اتخاذ کند یا نه به نظر خودشان بستگی دارد.

مرتضوی تصریح کرد: وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی علیه ما در رسانه ها کلی حرف زدند و از ما شکایت کردند و حالا که صحبت به ارایه سند و مدرک رسیده است در دادگاه حاضر نشده اند و توضیحات وکیل شان نیز قانع کننده نبود.

وی در خصوص اینکه آیا امروز آخرین جلسه رسیدگی دادگاه بوده است یا نه، اظهار داشت: یک هفته فرصت داریم تا لایحه نهایی را ارایه کنیم و فردا مشخص می شود که آیا امروز آخرین جلسه دادگاه بود یا خیر.

دادستان سابق تهران با اشاره به شکایت روح الامینی ولی دم یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک اظهار داشت: در جلسه امروز دادگاه به این شکایت نیز رسیدگی شده است، اگر چه پیش از این هشت بار این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و قرار منع پیگرد صادر شده است و اساسا این پرونده ، اعتبار امر مختومه دارد.

مرتضوی با بیان اینکه روح الامینی با استناد به آقای احمدی مقدم درخواست حضور او در دادگاه داشته است، گفت: مصاحبه هایی از آقای احمدی مقدم به دادگاه ارایه کرده ام که گفته است کشته شدگان به ویژه روح الامینی در کهریزک به هیچ وجه کتک نخورده اند بلکه در درگیری و فتنه کتک خورده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصاحبه های آقای احمدی مقدم این افراد که در اغتشاش شرکت داشته اند با پلیس درگیر شده و پلیس آنان را دستگیر کرده است و من در دستگیری آنان هیچ دخالتی نداشته ام.

دادستان سابق تهران با بیان اینکه سازمان بازرسی نیز نظریه خود را اعلام کرده است، گفت: بر اساس گزارش سازمان بازرسی، زخم ها و جراحات کشته شدگان کهریزک به ویژه روح الامینی مربوط به زمانی که در بازداشت بودند، نیست بلکه این زخم ها قدیمی است و مربوط به قبل از اعزام به کهریزک است.

وی با بیان اینکه یکی از استنادات دادسرا، گزارش سازمان بازرسی است، ادامه داد: بر اساس این گزارش این جراحات مربوط به اغتشاشات قبل از تیرماه سال 88 بوده است.

دادستان سابق تهران با بیان اینکه من و آقای روح الامینی هر دو در سال 88 خسارت دیده ایم، گفت: خسارت آقای روح الامینی به دلیل از دست دادن پسرش بالاتر از من بود، اما من در آن زمان دادستان تهران و مسوول امنیت تهران بوده ام و الان 6 سال است که در عذاب هستم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مقصران اصلی، افرادی هستند که پشت صحنه بودند ؛ مقصران اصلی سران فتنه هستند که باید پاسخگو باشند و ضد انقلاب هایی که به هر بهانه ای فتنه ای برپا کردند.

روح‌الامینی: مرتضوی بهتر است مشاور فیلم های پلیسی - تخیلی و جنایی شود
عبدالحسین روح الامینی اولیای دم یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک در سال 88 گفت: کسانی که به این شغل وارد نیستند به شغل دیگر ورود کنند و دادستان سابق تهران بهتر است مشاور فیلم های سینمایی و جنایی شود.

روح الامینی گفت: پرونده کهریزک از سال 88 با شکایت ما در 18 شهریور سال 88 تقدیم رییس جدید قوه قضاییه شد.

ولی دم یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک گفت: پرونده کشته شدگان کهریزک در شعبه 76 دادگاه وقت کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی رسیدگی شد که در آن جا قضیه قتل آقای کامرانی مورد رسیدگی قرار گرفت و ما اعتراض کردیم چرا به پرونده های قتل همه کشته شدگان یکجا رسیدگی نشده است.

وی ادامه داد: نخستین باری است که در دادگاهی به مراحل قتل پرونده روح الامینی رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز دادگاه ، آخرین دفاعیات از متهم گرفته شد ، گفت: امروز آخرین جلسه دادگاه بود ، وکلا مطالب خود را به دادگاه ارایه کردند و آخرین دفاعیات نیز از متهم گرفته شد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------