آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

آیت‌الله جنتی: موظفیم نگذاریم اتفاقات صدر اسلام تکرار شود و مقام معظم رهبری تنها بمانند



اخبار,اخبار سیاسی ,برنامه هسته ای ایران

ما هر چه موفقیت داریم به دلیل حضور افراد متخصصی است که اهل عبادت و معنویت نیز هستند. موفقیت‌هایی که در مسائل هسته‌ای و فناوری‌های پیچیده علمی و صنعتی رخ داده است، عمدتاً توسط همین افراد بوده است. اگر در بسیاری از جاها کارها بر زمین مانده و درست عمل نشده برای این است که حزب‌اللهی‌ها و افراد صالح حضور نداشتند.

آیت الله جنتی دبیر شورای‌نگهبان گفت:‌ اگر در بسیاری از جاها کارها بر زمین مانده و درست عمل نشده برای این است که حزب‌اللهی‌ها و افراد صالح حضور نداشتند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله احمد جنتی در دیدار با اعضای «ستاد اجرایی طرح قرآنی شمیم وحی» گفت:  مردم ایران فطرت بسیار پاکی دارند. اگر بگویم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران فطرتها سالم نیست، مبالغه نکرده‌ام.

وی تصریح کرد: دوران حکومت فاسد پهلوی، مردم ایران را در معرض انواع گناهان قرار داد. اما همین مردم، بر اساس همین فطرت خداجو، به نهضت اسلامی امام خمینی(ره) پیوستند و بعد هم در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در میدان مبارزه و جهاد حاضر شدند. به طوری که امام رضوان‌الله می‌فرمودند با این نهضت اسلامی، فطرت‌ها زنده شد و فطرت‌های خاموش و خواب رفته در میان مردم ایران، بیدار شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ثمرات عملی حاکمیت قرآن و اسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: مردم با هدایتها و ارشادات قرآنی حضرت امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی، 8 سال مقاومت کردند و سرزمین خودشان را از لوث وجود اشغالگران پاک کردند. این مقاومت برای حفظ استقلال کشور، به برکت قرآن کریم بود. مردم با فرهنگ قرآن، توانستند روی پای خود مستقل بایستند و سختی‌ها، تلخی‌ها و تحریم‌ها را تحمل کنند و عزت و آبروی اسلام را حفظ کنند.

خطیب جمعه تهران با تجلیل از فعالیت این ستاد در مناطق محروم، گفت: امام بزرگوار تأکید بسیاری بر حمایت از محرومین داشتند. به برکت تربیت قرآنی امام راحل حمایت از محرومین و پابرهنگان مکرر در تعابیر ایشان دیده می‌شد. ایشان، معتقد بودند ما هر چه داریم متعلق به همین محرومین و مستضعفین است.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اهل قرآن باید در صحنه اجتماعی‏، سیاسی و اقتصادی کشور حضور فعال داشته باشند. ما هر چه موفقیت داریم به دلیل حضور افراد متخصصی است که اهل عبادت و معنویت نیز هستند. موفقیت‌هایی که در مسائل هسته‌ای و فنآوری‌های پیچیده علمی و صنعتی رخ داده است، عمدتاً توسط همین افراد بوده است. اگر در بسیاری از جاها کارها بر زمین مانده و درست عمل نشده برای این است که حزب‌اللهی‌ها و افراد صالح حضور نداشتند.

وی با اشاره به تصریح قرآن کریم مبنی بر اینکه حکومت بر روی زمین به بندگان صالح خدا تعلق خواهد گرفت، گفت: در دولت حضرت مهدی (عج) همه کارها به دست صُلحاء است. باید این تفکر رشد یابد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد ناراحت‌کننده این است که متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها بچه‌های حزب اللهی و مخلص را به کار نمی‌گیرند و این مصیبت بزرگی است.

جنتی با بیان اینکه اسلام و قرآن در وجود انسانها جلوه می‌کند، افزود: تجلی خوبیها و انعکاس مفاهیم قرآنی همه در وجود انسانی که ایمان به خدا و آخرت دارد معنی پیدا می‌کند.

وی به اعضای این ستاد توصیه کرد: هر چه می‌توانید خلوص نیت خود را حفظ بکنید. خلوص نیت مسأله بسیار مهمی است. مطابق تصریح قرآن، تنها جایی که شیطان موفق نمی‌شود، علیه انسانهای مخلص است.

وی افزود: همچنین طبق دستور قرآن کریم در این مسیر نباید از سرزنش ملامت‌کنندگان ترسید. کسی که میخواهد به میدان بیاید؛ خوشامدها و بدآمدهای دیگران نباید در او تأثیر بگذارد. امام عزیز ما (ره) همینطور عمل میکردند و معیار عملکرد خود را رضایت الهی قرار میدادند که موفق شدند با پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن را مجدداً ‌به صحنه سیاسی و زندگی جامعه برگردانند.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی اظهارات خود با تأکید بر اینکه، توجه به سیاست نباید مورد غفلت افراد متدین قرار بگیرد، گفت: در عرصه سیاسی پیشگام و حاضر باشید و سعی کنید بینش سیاسی خود را تقویت کنید.

وی افزود: در گذشته، و امروز نیز گهگاه، برخی افراد متدین به مرز سیاست که می‌رسیدند متوقف میشدند و با این مسائل بیگانه بودند. یکی از دلایلی که باعث شد در صدر اسلام امام علی علیه السلام موفق نشوند، همین سکون و جمود این افراد بود. افرادی که پیغمبر (ص) را قبول داشتند و در جنگها شرکت کرده بودند اما از مسائل سیاسی درک درستی نداشتند و در مواقعی که لازم بود در صحنه حضور و استقامت داشته باشند، عقب میکشیدند.

جنتی افزود: ما اکنون موظفیم نگذاریم اتفاقات صدر اسلام تکرار شود و مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار اسلام تنها بمانند. باید فرمایشات ایشان را نصب العین خود قرار بدهیم و در مسیر تحقق ارزش‌های مورد نظر ایشان حرکت بکنیم. خداوند ان شاء الله مقام معظم رهبری را تا فرج حضرت ولی عصر (عج) مستدام بدارد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------