آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

آیا صالحی برای شکست مذاکرات و توافق دعا کرده است؟!



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ایران و 5+1

با مقایسه سخنان اخیر آقای زاکانی و سخنان قبلی آقای صالحی سئوال اینجاست که بالاخره در یک موضوع واحد یعنی میل به توافق یا دعا برای شکست توافق از سوی آقای صالحی کدام یک به واقعیت نزدیک تر است؟ حالا نوبت اقای صالحی است که در این باره توضیح دهد.!

برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و 5+1 در شرایطی به جمع بندی نهایی رسید که این توافق در داخل ایران و امریکا با تفاسیر و نقادی های مختلفی روبرو شده است.

در روزهای پس از توافق مذاکره کنندگان کشورمان در برنامه های مختلف تلویزیونی و همچنین گفت و گو با برخی رسانه ها به توضیح و بررسی مفاد این توافق پرداختند. در عین حال منتقدان نیز به ارائه مطالب خود در زمینه های مختلف این توافق پرداختند.

در همین راستا آقای زاکانی نماینده مردم تهران در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه در مرکز فناوری پژوهشگاه شاخص پژوه به ارائه سخنانی پیرامون مذاکرات هسته ای پرداخته است که قابل توجه می باشد. البته بیشتر سخنان آقای زاکانی به مواضع آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون موضوعات هسته ای و مذاکرات باز می گردد.

آقای زاکانی در بخشی از سخنان خود مدعی می شود که آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید که این توافق به هم بخورد.

این نماینده مجلس با زیر سئوال بردن استدلال آقای صالحی پیرامون موضوع فردو و غنی سازی می گوید:« به عنوان مثال فرق فردو با نطنز این است که فردو 40 متر زیر زمین بوده و روی آن هم 90 متر کوه آتشفشانی قرار دارد و ‌آمریکا هیچ سلاحی ندارد که بخواهد آن را مورد هدف قرار دهد اما همین آقای صالحی در سال 89 فردو را جمع کرد و به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل نمود. آقای صالحی حساب می‌کند که غنی‌سازی برای ما سه برابر قیمت در می‌آید ولی ما می‌گوییم که اگر غنی‌سازی را نداشته باشیم به ما اورانیوم غنی‌شده نخواهند فروخت اما ایشان قبول نمی‌کند؛ حرف ما این است که ما در یک جنگ تمام عیار هستیم و آنها چنین چیز با ارزشی را به ما نمی‌دهند. و ساختن چنین چرخه‌ای هم قیمت را کاهش می‌دهد هم می‌توانیم از آنها بخریم.»

این سخنان در حالی از سوی این نماینده مجلس ایراد می شود که این اولین بار است که به نقل از آقای صالحی دعا برای برهم خوردن توافق سخن گفته می شود. در واقع رئیس سازمان انرژی اتمی بارها خلاف این موارد را در جلسات عمومی ارائه کرده است.

برای مثال صالحی بعد از توافق در وین در صحن علنی مجلس بیان داشت:« مسئولیت شرعی، وجدانی ، عرفی و عقلانی آنچه که در بُعد فنی به دست آوردیم، می‌پذیرم».

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با برنامه نگاه یک نیز عنوان می کند که پیشنهاد گفت و گو و مذاکره با امریکا را وی به رهبری پیشنهاد داده است و علی رغم اینکه رهبری عنوان کردند که امریکایی ها قابل اطمینان نیستند با پیش‌شرطهایی راجع به موضوع هسته‌ای و در عمان 2 بار گفت‌وگو کرده اند.

همچنین وی چند روز پیش در سخنانی در مراسم گرامی‌داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به توافق هسته ای اعلام کرد که اعتقاد دارم که هر چه برای توافق هسته‌ای انجام داده‌ایم برای رضای خدا بوده نه برای اصل اعتبار و جایگاه برای خودمان چون خارج از این تفکر دنیا و آخرت را از دست داده‌ایم.

بنابراین سخنان آقای صالحی نشان می دهد که وی حتی از زمان دولت قبل به دنبال مذاکره و حل موضوع و پرونده هسته ای بوده است. در واقع در هیج جایی نمی توان سخنی از آقای صالحی پیدا کرد که نشان دهد خواستار دعا برای شکست مذاکرات باشد و یا همچنین اقدام عملی وی در مذاکرات نشان از چنین رویکردی ندارد.

 با مقایسه سخنان اخیر آقای زاکانی و سخنان قبلی آقای صالحی سئوال اینجاست که بالاخره در یک موضوع واحد یعنی میل به توافق یا دعا برای شکست توافق از سوی آقای صالحی کدام یک به واقعیت نزدیک تر است؟ حالا نوبت اقای صالحی است که در این باره توضیح دهد.!

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------