آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

مطهری: آیین‌نامه سوال از وزیر اصلاح شود



اخبار,اخبار سیاسی ,وزیر اقتصاد

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه سؤالات مطروحه در صحن علنی به این معناست که از نظر هیأت رئیسه سؤال وارد است، گفت: وزیر اقتصاد در سؤال اخیر بیشتر به بیان کلیات و توضیح اصول علم اقتصاد پرداخت نه پاسخ دقیق به سؤال.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر مجید انصاری معاون پارلمان رئیس‌جمهور درباره سؤالات نمایندگان از وزرا، اظهار داشت: اینکه معاون محترم پارلمانی آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند در جریان بررسی سؤال نمایندگان از وزرا باید در نوبت آخر، وزیر مربوطه صحبت کند نه نماینده سؤال‌کننده، حرف درستی است.

وی با بیان اینکه همیشه باید جواب بعد از سؤال قرار گیرد نه قبل از سؤال، افزود: در سؤال از رئیس‌جمهور هم در آیین‌نامه داخلی مجلس به همین شکل عمل می‌شود و لازم است آیین‌نامه سؤال از وزیر اصلاح شود.

مطهری همچنین گفت: سخن آقای انصاری درباره لزوم رأی‌گیری در زمینه وارد بودن یا نبودن سؤال، درست نیست، چون اگر سؤال وارد نباشد، اصلاً نباید در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد،‌ هر سؤالی که در صحن علنی مطرح می‌شود، به این معناست که از نظر هیأت رئیسه مجلس سؤال وارد است.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در شکل فعلی هم نتیجه رأی‌گیری تا حد زیادی به نوع پاسخگویی وزیر بستگی دارد، مثلاً در سؤال اخیر از وزیر اقتصاد، آقای طیب‌نیا در وقت مقرر خود بیشتر به بیان کلیات و توضیح اصول علم اقتصاد پرداخت نه به پاسخ دقیق سؤال، البته سؤال‌کننده هم بعداً موارد غیرمرتبط با سؤال را مطرح و احساسات نمایندگان را تحریک کرد و وزیر کارت زرد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در شکل فعلی هم اگر وزیر پاسخ‌های دقیق و کامل به سؤال در وقت خودش بدهد، رأی مثبت مجلس را دریافت می‌کند.

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------