آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

قشقاوی: سعودی‌ها گفتند "دستور از بالا" آمده در چارچوب مطالبات ایران همکاری کنیم



اخبار,اخبار سیاسی,حادثه منا

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: طرف سعودی اطمینان داد علت حادثه منا را شفاف اعلام خواهد کرد/ هیچ جنازه‌ای بدون نظر طرف ایران و خانواده‌های آنان دفن نمی شود/ مقدمه انتقال ۱۲۰ پیکر به جده فراهم شده

حسن قشقاوی معاون کنسولی،‌ امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با طرف سعودی و تشکیل یک کمیته عالی در سطح پنج وزارتخانه با حضور قائم مقام، معاون،‌ امرای ذی‌ربط ارتش، ‌بخش انتظامی پلیس و مسئول امنیت حجاج افزود: در این کمیته طرف سعودی اطمینان داد همانطور که حادثه جرثقیل در کمیته ای در حال بررسی است، این حادثه را هم بررسی می کنند و علت حادثه را شفاف اعلام خواهند کرد.

وی گفت: این اراده مسئولان عربستان است که ابعاد مختلف قضیه را بررسی کنند و تاکید آنان بر همکاری با ماست.

قشقاوی افزود: اصل تشکیل جلسه به دستور ولیعهد اول آقای محمد بن نایف بوده است و آنها گفتند که ما موظف هستیم در چارچوب مطالباتی که طرف ایرانی دارد با شما همکاری کنیم و دستور از بالا آمده است.

معاون کنسولی،‌ امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی نیز در این جلسه موضوعاتی همچون بررسی ابعاد پزشکی پیکرهای جانباختگان، ضرورت انتقال و شناسایی این پیکرها و بررسی ‌DNA‌ را مطرح کرد که در این زمینه زیاد اختلاف نظر نبود و تقریباً  همراهی بود.

قشقاوی افزود: این جلسه مقدمه ای بود برای جلسه خیلی مهم دو ساعت بعد بین وزرای بهداشت دو کشور که در آنجا ابعاد کار صریح‌تر بیان شد.

وی گفت: پس از ملاقات دوم ما  احساس کردیم که کار اجرایی طرف سعودی و تعامل با ما شروع شده است به گونه ای که آنها این اطمینان را دادند که هیچ جنازه ای بدون نظر طرف ایران و خانواده های آنان دفن نمی شود.

قشقاوی با بیان اینکه کارت هویت ایرانی ها به گونه ای است که آن را از بقیه مفقودان متمایز می کند، افزود: ما فکر می کنیم 90 تا 95 درصد پیکرها با عنوان هویت ایرانی شناسایی می شوند ضمن اینکه طرف سعودی گفته پیکرهایی را هم که مشکوک هستید می توانید ببرید و ما به بررسی شما اطمینان داریم.

وی گفت: مقدمه انتقال 120 پیکر به جده فراهم شده که این خود گام مهمی است و پیگیری انتقال بقیه پیکرها ادامه دارد.

 

اخبار سیاسی - خبرگزاری صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------